Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Heb vandaag niet zo veel tijd, maar ben even met de setup van REW bezig geweest
Tot zover werkt alles (ben ik al blij mee). Hoe dicht moet de microfoon bij de driver staan? Nu komte het input/output level niet overeen, gewoon dichterbij zetten? EDIT: Nog wat kunnen doen, ik denk dat de calibratie en setup ongeveer juist is nu (zal nog wel beter kunnen).
Even een meting gedaan van mijn 3-weg speakers die ik momenteel gebruik, ziet dit er uit als een min of meer correcte meting?
Had wel wat storing van een verbouwing.
Groeten,
Tot zover werkt alles (ben ik al blij mee). Hoe dicht moet de microfoon bij de driver staan? Nu komte het input/output level niet overeen, gewoon dichterbij zetten? EDIT: Nog wat kunnen doen, ik denk dat de calibratie en setup ongeveer juist is nu (zal nog wel beter kunnen).
Even een meting gedaan van mijn 3-weg speakers die ik momenteel gebruik, ziet dit er uit als een min of meer correcte meting?
Had wel wat storing van een verbouwing.
Groeten,
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Je moet iig de mogelijkheid hebben om een gate toe te passen op een meting. Nou ken ik REW niet zo goed, dus weet niet of het daarmee kan. Maar ik zou je Arta aanraden. Dat gebruiken de meesten hier. Het is redelijk eenvoudig in gebruik, er zijn goede tutorials voor beschikbaar en je kan er veel mee.
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Er was allesinds iets fout, maar wat een gate is weet ik nog niet.
Dit is denk ik al wat beter.
Ben er ook nog maar een middagje mee bezig, het programma zal ook wel duidelijker worden door nog wat leeswerk te doen.
Groeten,
Ben er ook nog maar een middagje mee bezig, het programma zal ook wel duidelijker worden door nog wat leeswerk te doen.
Groeten,
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Ondertussen ben ik wel wat verder, dit is het laatste resultaat. Het is wel gewoon nog een test van mijn huidige speakers en de opstelling van speaker en mic zal ook wel beter kunnen, maar dat is nu niet zo van belang. Met €30 te betalen voor de mic ben ik toch best wel tevreden.
REW settings:
Right Window (ms): 50
20 - 20.000 Hz
Frequency dependant window of 8 samples EDIT: Ik had in Dolby Home theater de lage tonen wat geboost voor het kijken van films en had het niet uit gezet, dus mogelijk is daardoor de SPL wat hoger bij die frequenties, zal het wel eens checken of dat het is, maar heb de mic al weg gezet.
Groeten,
REW settings:
Right Window (ms): 50
20 - 20.000 Hz
Frequency dependant window of 8 samples EDIT: Ik had in Dolby Home theater de lage tonen wat geboost voor het kijken van films en had het niet uit gezet, dus mogelijk is daardoor de SPL wat hoger bij die frequenties, zal het wel eens checken of dat het is, maar heb de mic al weg gezet.
Groeten,
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Het project gaat momenteel wat traag door de eenvoudige reden dat ik blijf aanpassen en dus nog niet tot een finaal ontwerp kom.
Na 10+ versies te tekenen heb ik er nu weer eentje waar ik best wel tevreden over ben dus zet ik hem even hier:
Vergeleken met de vorige die ik hier poste:
Commentaar of mening mag je altijd laten horen
Groeten,
Na 10+ versies te tekenen heb ik er nu weer eentje waar ik best wel tevreden over ben dus zet ik hem even hier:
Vergeleken met de vorige die ik hier poste:
Commentaar of mening mag je altijd laten horen
Groeten,
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Speaker 3 is naar mijn mening FANTASTISCH!!! Oogstrelend 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Ik zie er maar 2wouter schreef:Speaker 3 is naar mijn mening FANTASTISCH!!! Oogstrelend
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
+1wouter schreef:Speaker 3 is naar mijn mening FANTASTISCH!!! Oogstrelend
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Ja, dát zie ik dus niet op de telefoon:
Maarreh.. die vinden jullie dus heel mooi?
Maarreh.. die vinden jullie dus heel mooi?
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Toch wel wat positieve reactie
Het ligt het nu min of meer vast dat het deze (de "speaker3" afbeelding) gaat worden
Ik heb nog even een paar aanzichten bij elkaar gezet. Let wel op, deze is iets minder hoog wat het een tikkeltje lomper maakt.
Onderstaande is 1000mm hoog en 400mm diep, maar ik denk dat ik terug ga naar 1100mm hoog of de diepte 370mm maak. Dit ga ik verder bezien wanneer de constructie klaar is en ik het resterende interne volume weet, 1100 hoog en 400 diep is mogelijk wat overdreven Het zal nog een weekje finetunen zijn aan de verhoudingen/afrondingen en tegelijk de constructie (bracing etc.) uitwerken.
Ik heb de radius van de bovenkant nog 1000mm gemaakt ipv 1200 tijdens het maken van dit bericht, dus je ziet hoe dat gaat...
Groeten,
Het ligt het nu min of meer vast dat het deze (de "speaker3" afbeelding) gaat worden
Ik heb nog even een paar aanzichten bij elkaar gezet. Let wel op, deze is iets minder hoog wat het een tikkeltje lomper maakt.
Onderstaande is 1000mm hoog en 400mm diep, maar ik denk dat ik terug ga naar 1100mm hoog of de diepte 370mm maak. Dit ga ik verder bezien wanneer de constructie klaar is en ik het resterende interne volume weet, 1100 hoog en 400 diep is mogelijk wat overdreven Het zal nog een weekje finetunen zijn aan de verhoudingen/afrondingen en tegelijk de constructie (bracing etc.) uitwerken.
Ik heb de radius van de bovenkant nog 1000mm gemaakt ipv 1200 tijdens het maken van dit bericht, dus je ziet hoe dat gaat...
Groeten,
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Wel een mooie vormgeving, doet me qua vorm wel denken aan de Unison Research Max:


Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Ter inspiratie nog een plaatje uit de 'oertijd' van dit forum, de prachtige kast van de 'Paranello'.
groet,
Aat
groet,
Aat
-
Gideon1990
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 19 aug 2015, 13:46
Re: Flumphy's 3-weg zelfbouw project
Wow, dat is een mooi kastjeAatV schreef:Ter inspiratie nog een plaatje uit de 'oertijd' van dit forum, de prachtige kast van de 'Paranello'.
groet,
Aat
