De KT88's zitten op 1.6A gloei/stuk. Het voedingsbordje, je hebt die met LT1084 (=5A regulator) toch? 5A continue wordt wat teveel van het goede, maar die 6N1P's 2 stuks gaat prima. KT88 hoeft niet aan DC gloei dus.Henkjan schreef:aangezien het voedingsdeel in een separaat huisje komt van de versterker zelf, is er mogelijkheid tot testen lijkt me. @Barry: hoeveel A kan dat bordje aan dat ik van je heb? 2 stuks 6N1P willen 1.2Aen hoeveel eventueel voor de 2 KT88's?BertDB schreef:Elke 6N1P trekt 0,6A bij 6,3V.
ben ff t topic helemaal opnieuw aan t lezen (nu blz17), hier de foto van de KT88:
ik lees ook dat Ardon de UL/Triode schakelaar er niet in wilde, die ontbreekt dus op z'n schema. Waar zou die dan komen?
en how about de inschakelvertraging (ook al zo'n fijn Barry2001® product), dat eerst de gloei er op komt en na n seconden pas de rest?
Met de triode / UL schakelaar schakel je de 220 Ohm weerstand van de anode naar de UL tap op de trafo. Maar overdenk of je dit echt wilt, het is niet aan te bevelen dit tijdens bedrijf te doen. Dus als je het al doet, schakelaar op de achter- onderkant oid. Dat niet 1 van je huisgenoten denkt : "What does this button do
De inschakelvertraging stuurt een relais aan. Dit relais zet je (aan de wisselspanningskant!) tussen de hoogspanning. Dus je zet je versterker aan, trafo aan, gloei komt direkt op je buisjes. Na 40 sec komt het relais in en is de hoogspanning present. Wat vaak gedaan wordt is een weerstand van bv 100k over de relais contacten zetten zodat gedurende de vertraging al langzaam de hoogspanning opgebouwd wordt.