Een vriend van mij heeft serieus overwogen Bose te kopen, omdat het zo lekker compact was. En "iedereen" vond het zulk goed spul. Ik vroeg hem of hij zich ook door anderen laat aanpraten dat spruitjes lekker zijn (ikzelf lust ze overigens wel

).
Uiteindelijk heeft hij (zonder vooropgezet plan) een paar keer bij mij films gekeken en muziek beluisterd op mijn toenmalige Dynaudio Audience 122's. Vlak daarna heb ik de filters daarvan een flinke upgrade gegeven, maar was toch op zoek naar iets groters, denk ik. Dus ik zette ze te koop. Toen hij dat hoorde, was de neiging om Bose te kopen als sneeuw voor de zon verdwenen. Mijn speakers waren ineens niet zo groot en zo lelijk grijs meer!
Overigens klinken ze bij hem, in zijn grotere woonkamer, beter dan ze bij mij ooit gedaan hebben.