5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ThomasMFB
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 21:12

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door ThomasMFB »

Beste allemaal,

Weliswaar mijn allereerste post hier, maar direct een positieve! Afgelopen zaterdag was ik voor 't eerst aanwezig bij de ZBA dag in Hengelo en hee, wat een leuke gezellige groep en wat een mooi spul wordt er allemaal meegenomen! Erg gaaf en leuk om kennis te maken en ook wat bekende gezichten tegen te komen. Daarom dus een woord van dank aan alle aanwezigen en in het bijzonder Barry voor de organisatie!

Ondanks dat ik niks zelfgebouwds had meegenomen maar wél een arsenaal aan zelfgereviseerde MFB boxen, was daar toch best wat belangstelling voor. Het was tevens de vuurdoop voor de Expert Boxen Vergelijkingskast die zich prima heeft gedragen. Wellicht een volgende keer wat visuele ondersteuning van een beamerpresentatie, leuke plaatjes bij leuke praatjes :)

En vanaf nu zal ik proberen hier ook eens wat vaker rond te neuzen! Onze hobbies overlappen elkaar best een flink stuk, getuige de Little /One van Motoindo.

Hartelijke groeten!

Thomas Baur
MFBfreaks.com
Philips Motional Feedback & Vintage Audio
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door SSassen »

ray5150 schreef:
De Elektuur had vroeger een uitgebreid boek in de collectie over het zelfbouwen van electrostaten.
Heel misschien heb ik het nog als pdf bestand.
Die heb ik dan weer wel Ray, Fikier heette de auteur en ik heb d'r in m'n tienerjaren een aantal uit nagebouwd (met wisselend succes overigens).
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door SSassen »

Zie onderstaand, doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

https://www.dropbox.com/s/otvevufzpoosz ... n.zip?dl=0
Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door mtb »

Zie http://home.kpn.nl/verwa255/esl/esl_home.html, als je echt alles van ESL's (ook wat er aan mankeert!) wilt weten.
Want het is gewoon een dipool (Open Baffle), zie ook http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=13334.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door SSassen »

mtb schreef:
Want het is gewoon een dipool (Open Baffle)
Joh! :shock:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door FR_Aad »

mtb schreef:
Zie http://home.kpn.nl/verwa255/esl/esl_home.html, als je echt alles van ESL's (ook wat er aan mankeert!) wilt weten.
Want het is gewoon een dipool (Open Baffle), zie ook http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=13334.
Daarzijnweweer :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door ds23man »

Die Sterblokken komen steeds op raardere momenten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door ray5150 »

Zou mtb het nieuwe schakelkastje al gezien hebben ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door pappaleo »

Wat moet je nou met een esl (EnergieSLurpers en gevaarlijke hoogspanning) als je met een FRS8 en een goedkope Conrad woofer hetzelfde resultaat bereikt? :think: :think:













:rofl: :rofl: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
Zou mtb het nieuwe schakelkastje al gezien hebben ? :mrgreen:
Hij heeft zijn plasje al gedaan.

http://www.mfbfreaks.com/forum/viewtopi ... 0&start=30
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door richard »

SSassen schreef:
ray5150 schreef:
De Elektuur had vroeger een uitgebreid boek in de collectie over het zelfbouwen van electrostaten.
Heel misschien heb ik het nog als pdf bestand.
Die heb ik dan weer wel Ray, Fikier heette de auteur en ik heb d'r in m'n tienerjaren een aantal uit nagebouwd (met wisselend succes overigens).
Het boek staat ook als pdf op de website van de esl club
http://esl.hifi.nl/fikier.htm
EdjePetje
Berichten: 2
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 12:10

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door EdjePetje »

Ook ik wil iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan deze fantastische luisterdag. Een paar weekjes terug kwam ik op voor het eerst dit forum met als doel het vinden van een luisterbijeenkomst. En zowaar, ik viel met mijn neus in de boter. Er is op het web zoveel moois aan zelfbouw luidsprekers te vinden e.d. echter, ik durf niets te beginnen als ik het niet heb kunnen beluisteren.

Aanvankelijk had ik interesse om de Klonwall te gaan bouwen (met toestemming van mijn wederhelft natuurlijk.. ;-). Na luisteren was ik onder de indruk hoe gemakkelijk de bas eruit rolde. Stemmen vond ik iets minder. Overigens snapte ik niet dat de wanden zo dun waren in verhouding tot de afmetingen van deze kolos.

Die esl's van Wim klonken wel goed, maar toch ook wel wat hard. Ik miste wat 'warmte', maar dat kan natuurlijk ook aan de geluidsopname liggen. Qua volume speelde die dingen mij de trommelvliezen uit mn oren. Wat ging dat hard zeg. Overigens heb ik vaak bijeenkomsten van esl bouwers bezocht en zelfs ooit begonnen met bouwen, maar dat project strandde door allerlei kleine onbewust gemaakte foutjes die later problemen gaven.

Waar ik eigenlijk door verrast werd was de Mission (im?)Possible. Ik vond deze luidspreker van Pappaleo heel evenwichtig klinken. De bas was mooi strak, en het mid en hoog prima in balans (met de kanttekening dat ik boven de 13kHz niets meer hoor). Voor de genoemde prijs vind ik het een heel aantrekkelijk project.

Al met al een geslaagde dag!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Bericht door Shadow »

EdjePetje schreef:
Waar ik eigenlijk door verrast werd was de Mission (im?)Possible. Ik vond deze luidspreker van Pappaleo heel evenwichtig klinken. De bas was mooi strak, en het mid en hoog prima in balans (met de kanttekening dat ik boven de 13kHz niets meer hoor). Voor de genoemde prijs vind ik het een heel aantrekkelijk project.

Al met al een geslaagde dag!
+1 ik geloof dat Leo hem nog 1 upgrade geeft voor ie definitief is, is voor mij 1 van de twee speakers uit de competitie die ik na wil bouwen :rock:
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”