Ziet er wel weer deprimakend netjes uit...
Composite versterker "De brainstorm"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Er missen een aantal componenten op de PCB van Knuisje ? (linksvoor de spoel)
Ziet er wel weer deprimakend netjes uit...
Ziet er wel weer deprimakend netjes uit...
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dankje Ray.
Pjotr heeft ook in een dc-detectie schakeling voorzien. Omdat ik al een dc-detectie op de voeding heb zitten heb ik de componenten weggelaten.
Pjotr heeft ook in een dc-detectie schakeling voorzien. Omdat ik al een dc-detectie op de voeding heb zitten heb ik de componenten weggelaten.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
En, speelt ie al?knuisje schreef:Met een testvoeding werkt de versterker uitstekend!
Hij is doodstil en dc op de uitgang blijft na eenmalig afregelen afwezig.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
De componenten voor het tweede bordje en de voeding zijn onderweg. Zal nog wel een paar weken duren voordat de versterker helemaal gereed is.
En die van jou?
En die van jou?
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ok, ben wel benieuwd naar jouw totale impressie. Die van mij speelde al
Probeer hem voor zaterdag netjes in zijn definitieve kast te krijgen. Dat netjes is nog veel werk. Valt nog tegen wat je in de avonduren opschiet met dat zagen, boren en schroeven.
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 04 feb 2016, 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ik hoop dat het je lukt voor zaterdag, je neemt hem sowieso mee toch?
Ik heb het enkele kanaal wel beluisterd met het andere kanaal de LM4780 composiet, dat klinkt in ieder geval erg goed.
Ik heb het enkele kanaal wel beluisterd met het andere kanaal de LM4780 composiet, dat klinkt in ieder geval erg goed.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Daar gaat het helaas niet vlugger vanToTo schreef:Kom op jongens, daar kom ik speciaal voor
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ik zal je niet ophouden.Pjotr schreef:Daar gaat het helaas niet vlugger vanToTo schreef:Kom op jongens, daar kom ik speciaal voorJe weet het hè 90% van het werk zit 'm in de laatste 10%
Maar het hoeft er niet mooi uit te zien.
Als we hem maar kunnen horen.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Het blijft theater hè. Nou vooruit dan, vanavond verder 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Nu je 't over theater hebt, heeel lang geleden zou er in de Singer museum concertruimte achter een gordijn een orkestje spelen.
Was een geluidsinstallatie om te demonstreren hoe echt het klinkt.Een idee ?
Anne
Was een geluidsinstallatie om te demonstreren hoe echt het klinkt.Een idee ?
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op do 04 feb 2016, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Pas op of ik ga zingen.Ah!buis schreef:Nu je 't over theater hebt, heeel lang geleden zou er in de Singer museum concertruimte achter een gordijn een orkestsje spelen.
Was een geluidsinstallatie om te demonstreren hoe echt het klinkt.Een idee ?![]()
![]()
Anne
Re: Composite versterker "De brainstorm"
En Anne gaat 1e viool spelen. Oh nee wacht, dat doet ie al 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
He mensen, hou die man nu niet van het werk af, zo komt het nooit klaar voor zaterdag.

Re: Composite versterker "De brainstorm"
Stel ik 's wat voor, is het weer niet goed
Is allemaal ook zo lang geleden, was meen ik met Warfedale luidsprekers enz.Stond indertijd een heel verhaal van in de RadioBulletin.
Anne
Is allemaal ook zo lang geleden, was meen ik met Warfedale luidsprekers enz.Stond indertijd een heel verhaal van in de RadioBulletin.
Anne
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ooit wel eens luidsprekers en andere elementen die achter een gordijn stonden eens beluisterd, was ook verbazingwekkend wat er uit de beoordeling kwam.
Hele goedkope Philips luidsprekertjes.
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 05 feb 2016, 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
't oude Transtec had in hun special gebouwde luisterruimte ook zo'n akoestisch transparant gordijn en liet mensen goedkoopste 2 weg Kefjes horen terwijl ze dachten te luisteren naar de Esl63 plus Gradient SW63 die voor het gordijn stonden, maar weinig (of geen) mensen merkten op dat de speakers niet zo goed klonken.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ja, waar doen we het eigenlijk allemaal voor hè
Maar goed dat is een hele andere discussie.........
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Voor n heel klein beetje verschil. Mensen horen met hun ogen. Dus die afwerking van je versterker is misschien belangrijker dan of ie echt top is 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Was het dat nog maar, meestal met het prijskaartjeirribeo schreef:Voor 'n heel klein beetje verschil. Mensen horen met hun ogen.
@pjotr, als ie niet helemaal af komt, toch maar een gordijn ?
Anne
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ok, koffiepauze is over, verder met de voorstelling:

