Het is allemaal handwerk, lekker conventioneel pielen.
De lengte van de toonarm gebruik ik al jaren (was eerst zelfs NOG korter) zon mm of 25 (50mm lengte)
Waarom ik hem ooit verlengt heb was eigenlijk alleen zodat ik makkelijker een plaatje kan wisselen als de buis wat verder naar achter staat.
Er is me absoluut geen verschil opgemerkt bij de lange of de korte tube.
Azimut maak ik momenteel geen gebruik van alles staat horizontaal en dat gaat goed.
Van een goed element acht ik ook dat ie netjes (en dus recht) is opgebouwd.
Natuurlijk heb ik er WEL over na gedacht.
Ik wilde voor dit concept "keep it simple" toepassen, geen gekke boutjes buisjes piefjes en palletjes...
Allemaal schakels in de lijn... gewoon 1 armpje thats all, komt alleen een buisje in gelijmd na het anodiseren voor het contra gewicht.
Mocht de noodzaak toch ontstaan de azimuth te wijzigen dan gebeurt dat met shims, precisie ringetjes op dikte...
De namen mag je samen voegen eerste drie van Bart laatste drie van Arie
Dit word een echte mooie arm, die heerlijk klinken zal!
B