Wat zou dit doen?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Yannick

Wat zou dit doen?

Bericht door Yannick »

Zat voor de gein een beetje op eBay te neuzen naar "Tube pre-amps" en toen kwam ik dit tegen. Zoals je verwacht nergens specs te vinden, maar kan iemand me vertellen wat het doet, als het al iets doet?

http://www.ebay.com/itm/6AK5-6J1-Valve- ... 1714286321

Edit: En dan bedoel ik voornamelijk dat het printje een input en een output heeft, maar verder geen volumeregeling ofzo. Het printje doet dus wat het doet wanneer je het aansluit, maar mijn vraag is dus wat doet het. Heeft een 6J1 een standaard gain, of is dit een printje dat alleenmaar "buizen-sound" introduceert en verder geen volume verandering teweeg brengt. Of ontbreekt deze info gewoon inderdaad en is het voor de mede forumgangers hier net zo goed gissen.
Ah!buis

Re: Wat zou dit doen?

Bericht door Ah!buis »

Yannick schreef:
is dit een printje dat alleenmaar "buizen-sound" introduceert en verder geen volume verandering teweeg brengt.
Zoiets ja, lijkt een kathodevolger van een als triode geschakelde pentode.Geen versterking dan, wel wat vervorming (niet veel) en misschien zelfs wat brom, net echt :lol:
Anne
molekuul

Bericht door molekuul »

Met die lage spanning draait dit buisje niet echt in de lineaire ruimte, toch wel wat vervorming denk ik.
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Zal wel een X10D clone zijn van Musical Fidelity..
Plaats reactie