Zat voor de gein een beetje op eBay te neuzen naar "Tube pre-amps" en toen kwam ik dit tegen. Zoals je verwacht nergens specs te vinden, maar kan iemand me vertellen wat het doet, als het al iets doet?
http://www.ebay.com/itm/6AK5-6J1-Valve- ... 1714286321
Edit: En dan bedoel ik voornamelijk dat het printje een input en een output heeft, maar verder geen volumeregeling ofzo. Het printje doet dus wat het doet wanneer je het aansluit, maar mijn vraag is dus wat doet het. Heeft een 6J1 een standaard gain, of is dit een printje dat alleenmaar "buizen-sound" introduceert en verder geen volume verandering teweeg brengt. Of ontbreekt deze info gewoon inderdaad en is het voor de mede forumgangers hier net zo goed gissen.
Wat zou dit doen?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Wat zou dit doen?
Zoiets ja, lijkt een kathodevolger van een als triode geschakelde pentode.Geen versterking dan, wel wat vervorming (niet veel) en misschien zelfs wat brom, net echtYannick schreef:is dit een printje dat alleenmaar "buizen-sound" introduceert en verder geen volume verandering teweeg brengt.
Anne
Re: Wat zou dit doen?
Met die lage spanning draait dit buisje niet echt in de lineaire ruimte, toch wel wat vervorming denk ik.