Composite versterker "De brainstorm"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Zow, we kunnen weer verder met bouwen. Afgelopen donderdagavond besteld bij de bezorgchinees en vanmiddag bezorgd. Best rap die lui.
De gelijkrichterprinten en de Klik-Aan-Klik-Uit + beveiligingsprint. Oorspronkelijk zou ik de voedingsprinten van Knuisje gaan gebruiken maar die gingen helaas niet passen.
De gelijkrichterprinten en de Klik-Aan-Klik-Uit + beveiligingsprint. Oorspronkelijk zou ik de voedingsprinten van Knuisje gaan gebruiken maar die gingen helaas niet passen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ziet er retestrak uit Peter! Vanwaar die ronde hap uit die ene print? 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Die print komt tegen het front. De hap is waar de RVS aan/uit drukschakelaar zit.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
En hoe snel gaat dat nou vanuit China?
Kan PostNL niet tegenop 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Da's zeker vlot.
De printen zien er zeker netjes uit, ik zie dat je ook rekening gehouden hebt met diverse steekmaten afvlak elco's.
Alhoewel ik niet goed kan zien of snap-in elco's ook gaan passen.
De printen zien er zeker netjes uit, ik zie dat je ook rekening gehouden hebt met diverse steekmaten afvlak elco's.
Alhoewel ik niet goed kan zien of snap-in elco's ook gaan passen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Wat ben je allemaal van plan met de beveiliging Peter, moet ie ook de versterker afschakelen als d'r geen groene stroom uit 't stopcontact komt? D'r zit nogal wat SMD op, meer dan op de feitelijke versterkerprint als ik me niet vergis?
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dat is speciaal voor Hans. Die is helemaal in de smd tegenwoordig. 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ziet er goed uit Peter, helemaal op maat gesneden voor je kast. 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ja, moest wel Peter, een nieuwe (grotere) kast werd duurder
@Ray
De 4-pens layout is voor de BHC's die ik nog heb liggen. De andere is 10mm steek, is standaard voor deze maat snap-in elco's.
@Ray
De 4-pens layout is voor de BHC's die ik nog heb liggen. De andere is 10mm steek, is standaard voor deze maat snap-in elco's.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
We willen wel graag op 6 feb. in de kast kijken hoe je dat nu hebt gedaan.
Natuurlijk kan ik zelf wel een schroevendraaier meenemen.
Natuurlijk kan ik zelf wel een schroevendraaier meenemen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Gaat dat goed met die bevestigingsgaten in het koper/gndvlak, ben je niet bang voor een aardlus? of ga je kunststof schroeven gebruiken?
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dat is alleen de inschakel en beveiligingsprint (DC en over temp) en die is verder geïsoleerd van de versterker. Kan daar dus gewoon aan massa. Uiteindelijk wil ik hem mee in en uitschakelen met de VV, dus daarvoor zit er een aparte schakelingang op.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ok, dacht dat het ook onderdeel van de voeding was, heb niets gezegd. Ziet er goed uit! Die levertijd is wel erg snel, nog eens wat anders dan 4 weken...
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ja, ik heb bij iTead er wel eens 12 weken op zitten wachten
Dat waren de printen voor de HK voeding. Dit is mij die $25 DHL wel waard. Nadeel ervan is wel dat er dan BTW en inklaringskosten (€10) bij komt. iTead verstuurt eigenlijk illegaal als cadeautje zonder waarde. Dat feest gaat met DHL niet door.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
@Peter,
Nu ben ik nog steeds benieuwd wat je er allemaal op geknutseld hebt?
Nu ben ik nog steeds benieuwd wat je er allemaal op geknutseld hebt?
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ben er ook nog niet helemaal uitSSassen schreef:@Peter,
Nu ben ik nog steeds benieuwd wat je er allemaal op geknutseld hebt?
Twee relais met (NTC?) weerstand voor 't inschakkelen.
Afstand aan met stroombron en opto, een paar 555, LED aansturen, ... we zien wel, leuk puzzeltje
Anne
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ja zeg, ben jij nou KAKU expert? Wat er allemaal op zit heb ik toch al geschreven? En i.d.d. Anne, een inschakeling met vertraging met 2 relais en een weerstand met de klassieke 555 schakeling. 2 relais is niet echt nodig met 2x 120VA maar het voorkomt wel dat de trafo's de verzadiging in gaan bij inschakelen en is wat liever voor de elco's.SSassen schreef:@Peter,
Nu ben ik nog steeds benieuwd wat je er allemaal op geknutseld hebt?
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Wat bij elkaar getekend, niet echt ordelijk
Zal wel oppassen worden, zo te zien PNP_NPN_MOSFET_DUODIODES allemaal in eenzelfde jasje, zo verwisseld
Sporen zijn niet altijd heel goed te volgen, kan nog wel iets fout zijn.Bijv. uitschakelen (niet door DCalarm) ziet er bedenkelijk uit.En die knipper uitgang volg ik ook niet helemaal (of omgekeerd).En waar dient die diode-constructie voor bij de DCalarm ingangen
.
Anne
Schema vervangen door bijgewerkt geval
Zal wel oppassen worden, zo te zien PNP_NPN_MOSFET_DUODIODES allemaal in eenzelfde jasje, zo verwisseld
Sporen zijn niet altijd heel goed te volgen, kan nog wel iets fout zijn.Bijv. uitschakelen (niet door DCalarm) ziet er bedenkelijk uit.En die knipper uitgang volg ik ook niet helemaal (of omgekeerd).En waar dient die diode-constructie voor bij de DCalarm ingangen
Anne
Schema vervangen door bijgewerkt geval
Laatst gewijzigd door Ah!buis op vr 22 jan 2016, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Zow, even 2 avondjes door gesoldeerd. SMD gaat natuurlijk ook vèèèèl vlugger
P.s. komt goed Anne 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
De afstandsbuisjes bij die grote weerstand aan de linkerzijde, wat is het materiaal (of het bestelnummer)?
groet,
Aat
P.S. ziet er trouwens goed uit!
groet,
Aat
P.S. ziet er trouwens goed uit!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Denk dat het teflon is? Complimenten Peter, netjes hoor! en och, nog 3 weken de tijd tot 6 feb 
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dank je jullie. Die busje zijn "antieke" ceramische busjes die ik nog had liggen. Maar echt heet wordt die weerstand niet. Dacht, laat ik Anne ook een pleziertje doenAatV schreef:De afstandsbuisjes bij die grote weerstand aan de linkerzijde, wat is het materiaal (of het bestelnummer)?
groet,
Aat
P.S. ziet er trouwens goed uit!
@Barry,
Moet nog wel het nodige gezaagd, geboord, geschroefd, gebogen enz. worden. En natuurlijk "ingespeeld"
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Netjes hoor Peter, ga je Anne nog verblijden met een schema?
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dankje Sander. Jij met je schema's ook, het gaat om het resultaat. Bovendien houdt het zo Anne van de zustertjes af
Herhaling dan maar: Schema's kom ik pas mee als alles goed werkt.
