Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0
Is inderdaad handwerk. Er wordt gebruik gemaakt van een kapton film met daarop een plasma gesputterde laag koper die daarna geetst wordt.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Ultrazooom 3.0
Het is dat de afwerking soms wat te wensen overlaat, maar er komt mooi spul uit Italië. 
Re: Ultrazooom 3.0
Nooit overwogen om zelf iets dergelijks te bouwen? Daar ben je vast handig genoeg voor en het is natuurlijk de ultieme zelfbouw.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0
Heb wel wat anders te doen, strijden tegen een grote multinational bijvoorbeeld.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0
Le misure sono state effettuare “simulando” la camera anecoica, quindi la non linearità in gamma media del TICCS100 filtrato è dovuta al fatto che non viene presa in considerazione l’emissione posteriore che varia in funzione dell’ambiente in cui vengono posizionate.
Re: Ultrazooom 3.0
"De metingen werden uitgevoerd "simuleert" de dode kamer, en vervolgens de niet-lineariteit in het middenbereik van de TICCS100 filtraat komt door het feit dat niet behandelt het probleem nageslacht genomen"
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0
Iemand nog een inhoudelijke opmerking? Pastasaus genoeg op de plank in de kelder.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Ultrazooom 3.0
Ja dat het mid een filter nodig heeft, liefst 12-18db om die piek weg te krijgen.ds23man schreef:Iemand nog een inhoudelijke opmerking? Pastasaus genoeg op de plank in de kelder.
Een digitale equalizer doet de rest.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Ultrazooom 3.0
Dan wordt het wel lastig hier iets zinnigs over te zeggends23man schreef:Meetomstandigheden mij verder niet bekend.
Re: Ultrazooom 3.0
Voor zulke dure drivers vindt ik de informatie wel erg summier. Bij de vervorming is het niveau niet aangegeven dus daar kun je weinig over zeggen behalve dat 5% vervorming net boven de 200Hz wel erg veel is. Het faseverloop van de driver is ook niet bepaald vlak of regelmatig te noemen.
Op basis van deze meetresultaten zou ik er geen 2k€ voor neertellen.
Gerrit
Op basis van deze meetresultaten zou ik er geen 2k€ voor neertellen.
Gerrit
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0
Dat faseverloop strookt gewoon met het feit dat een luidspreker een minimum phase device is. Het faseverloop is direct gerelateerd aan de respons. Als je respons recht trekt is het faseverloop ook vlak. Uit ervaring weet ik dat het verdomd lastig is om dit soort drivers te meten door de line array werking die gezien de lengte onder de 1 Khz minder wordt. Verder zijn dit metingen in een OB situatie en als de afstand tot de achtermuur te klein is ga je dat terugzien in de meting. Jammer is dat niet is aangeven op welk geluidsniveau de vervormingsmeting is gedaan. Die 5% bij 200Hz is vrij normaal omdat hij daar echt aan zijn ondergrens zit.
Overigens weken de metingen van de B&G's ook behoorlijk af van de fabrieksopgave.
Overigens weken de metingen van de B&G's ook behoorlijk af van de fabrieksopgave.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Ultrazooom 3.0
en waar? in anechoische kamer?ds23man schreef:Net berichtje terug, gemeten op 2 meter afstand.
Re: Ultrazooom 3.0
+1 eerst horen, aan zo'n line array fatsoenlijk meten is zo "lastig" .ds23man schreef:Dat faseverloop strookt gewoon met het feit dat een luidspreker een minimum phase device is. Het faseverloop is direct gerelateerd aan de respons. Als je respons recht trekt is het faseverloop ook vlak. Uit ervaring weet ik dat het verdomd lastig is om dit soort drivers te meten door de line array werking die gezien de lengte onder de 1 Khz minder wordt. Verder zijn dit metingen in een OB situatie en als de afstand tot de achtermuur te klein is ga je dat terugzien in de meting. Jammer is dat niet is aangeven op welk geluidsniveau de vervormingsmeting is gedaan. Die 5% bij 200Hz is vrij normaal omdat hij daar echt aan zijn ondergrens zit.
Overigens weken de metingen van de B&G's ook behoorlijk af van de fabrieksopgave.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ultrazooom 3.0
In een gewone ruimte.Henkjan schreef:en waar? in anechoische kamer?ds23man schreef:Net berichtje terug, gemeten op 2 meter afstand.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Ultrazooom 3.0
bas focal m180 schreef:Ja dat het mid een filter nodig heeft, liefst 12-18db om die piek weg te krijgen.ds23man schreef:Iemand nog een inhoudelijke opmerking?
Een digitale equalizer doet de rest.
DS23, ik zie verder niets raars dan een probleem bij +- 17khz, hoogstwaarschijnlijk fase probleem.ds23man schreef:Dat is de vervormingsmeting Bas.
Dat zie je in de vervormings meting terug als grote piek.
Maar gisteren niet goed gekeken ik dacht dat die piek onder de 10khz zat maar hij zit en stuk hoger, +- 17khz
Dus een simpel 6-12 filter is voldoende.
Jouw digitale equalizer doet de rest.
