5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Zo komen de pagina's wel vol 
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Zijn er mensen die een kleine buizenversterker meenemen (Single ended EL84 of iets dergelijks)?
Graag zou ik een shootout willen doen tijdens een luistersessie tussen mijn 7W klasse A transistor versterker en een klasse A buizenversterker.
Eventueel gekoppeld aan een hoogrendement luidsprekerset, bijvoorbeeld grotere breedbanders/hoorns of iets dergelijks.
Dus hierbij de vraag of iemend wil meedoen met een kleine buizenversterker en een hoogrendement luidspreker set
Graag zou ik een shootout willen doen tijdens een luistersessie tussen mijn 7W klasse A transistor versterker en een klasse A buizenversterker.
Eventueel gekoppeld aan een hoogrendement luidsprekerset, bijvoorbeeld grotere breedbanders/hoorns of iets dergelijks.
Dus hierbij de vraag of iemend wil meedoen met een kleine buizenversterker en een hoogrendement luidspreker set
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Verder zal ik mijn smd hoofdtelefoonversterker meenemen. Neem bij interesse gerust je eigen hoofdtelefoon en muziek mee om hem eens te proberen.
- A3Baak
- Berichten: 173
- Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
- Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Ik wil wel even langskomen al is het een end weg vanuit Alphen aan den Rijn.
Croet,
A3
Croet,
A3
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Ik heb hier nog een Mable versterker EL84PP staan die ik voor de TubeSociety heb gebouwd. http://www.mennovanderveen.nl/nl/tube_project_2012.htmlsevenup schreef:Zijn er mensen die een kleine buizenversterker meenemen (Single ended EL84 of iets dergelijks)?
Graag zou ik een shootout willen doen tijdens een luistersessie tussen mijn 7W klasse A transistor versterker en een klasse A buizenversterker.
Eventueel gekoppeld aan een hoogrendement luidsprekerset, bijvoorbeeld grotere breedbanders/hoorns of iets dergelijks.
Dus hierbij de vraag of iemend wil meedoen met een kleine buizenversterker en een hoogrendement luidspreker set
Deze is niet verder aangepast dan Mod3.
Is nog wel met de originele UGT's, kan dus beter.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Staat die in triode geschakeld? Zo ja is het vermogen ongeveer gelijk en zouden we mooi kunnen vergelijken.Kappa7 schreef:Ik heb hier nog een Mable versterker EL84PP staan die ik voor de TubeSociety heb gebouwd. http://www.mennovanderveen.nl/nl/tube_project_2012.htmlsevenup schreef:Zijn er mensen die een kleine buizenversterker meenemen (Single ended EL84 of iets dergelijks)?
Graag zou ik een shootout willen doen tijdens een luistersessie tussen mijn 7W klasse A transistor versterker en een klasse A buizenversterker.
Eventueel gekoppeld aan een hoogrendement luidsprekerset, bijvoorbeeld grotere breedbanders/hoorns of iets dergelijks.
Dus hierbij de vraag of iemend wil meedoen met een kleine buizenversterker en een hoogrendement luidspreker set
Deze is niet verder aangepast dan Mod3.
Is nog wel met de originele UGT's, kan dus beter.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Ik kan mijn kleine EL84 single ended wel meebrengen.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Die in het Kontakt kastje?RobertD schreef:Ik kan mijn kleine EL84 single ended wel meebrengen.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Weet ik eigenlijk niet meer maar zal hem eens open maken en zo nodig ombouwen.sevenup schreef:Staat die in triode geschakeld? Zo ja is het vermogen ongeveer gelijk en zouden we mooi kunnen vergelijken.Kappa7 schreef:Ik heb hier nog een Mable versterker EL84PP staan die ik voor de TubeSociety heb gebouwd. http://www.mennovanderveen.nl/nl/tube_project_2012.htmlsevenup schreef:Zijn er mensen die een kleine buizenversterker meenemen (Single ended EL84 of iets dergelijks)?
Graag zou ik een shootout willen doen tijdens een luistersessie tussen mijn 7W klasse A transistor versterker en een klasse A buizenversterker.
Eventueel gekoppeld aan een hoogrendement luidsprekerset, bijvoorbeeld grotere breedbanders/hoorns of iets dergelijks.
Dus hierbij de vraag of iemend wil meedoen met een kleine buizenversterker en een hoogrendement luidspreker set
Deze is niet verder aangepast dan Mod3.
Is nog wel met de originele UGT's, kan dus beter.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
A3Baak welkom, je staat bij de deelnemerslijst.
Robert, George en Michiel, heb de versterkers toegevoegd bij de openingspost, voor een vergelijk. Moet eigenlijk nog een setje speakers bij, heeft iemand nog iets (hoogrendement bij voorkeur) staan?
Robert, George en Michiel, heb de versterkers toegevoegd bij de openingspost, voor een vergelijk. Moet eigenlijk nog een setje speakers bij, heeft iemand nog iets (hoogrendement bij voorkeur) staan?
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Ik verbind mijn lot aan die van Hans.
Als hij komt, kom ik mee.
Als hij komt, kom ik mee.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Ik zet je er gewoon bij Aad. Hans kan deze verantwoordelijkheid zeker aan 
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Ik ben er ook weer bij en David ook, ik heb niks mee te nemen, maar zal m'n gereedschapskist en soldeerbout wel mee nemen, gezien de ervaring van Rudy vorige keer met loskomende draadjes... 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Welkom Joram, je staat erbij. Wat gereedschap is nooit weg, ondanks dat men hier over het algemeen bomvrij en oerdegelijk bouwt

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Is er nog iemand die niet al te ver van Delft vertrekt, met wie ik mee zou kunnen rijden?
groet,
Aat
groet,
Aat
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Het is inderdaad de versterker in het Kontakt kastje!
Aad of Aat, als je vanaf Alphen a.d. Rijn wilt meerijden is dat geen probleem. Ik wil (moet) wel rond 17:00 weer thuis zijn, dus vertrek om een uur of drie vanuit Hengelo.
Aad of Aat, als je vanaf Alphen a.d. Rijn wilt meerijden is dat geen probleem. Ik wil (moet) wel rond 17:00 weer thuis zijn, dus vertrek om een uur of drie vanuit Hengelo.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Hoi Aat,
Ik kan je om 9:00 uur op het station Voorhout oppikken, is een half uur vanaf Delft met de trein.
Ik kan je om 9:00 uur op het station Voorhout oppikken, is een half uur vanaf Delft met de trein.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Bedankt heren,
Zal graag gebruik maken van het aanbod van Pjotr.
Groet,
Aat
Zal graag gebruik maken van het aanbod van Pjotr.
Groet,
Aat
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Mijn composite versterker speelt inmiddels ook. Ik sta toch weer versteld hoe goed dit principe klinkt. Zal ik hem nog meenemen?
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Jaaaaaknuisje schreef:Mijn composite versterker speelt inmiddels ook. Ik sta toch weer versteld hoe goed dit principe klinkt. Zal ik hem nog meenemen?
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Mooi, kan ik de mijne thuis latenknuisje schreef:Ok.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Ah leuk! En wedstrijdje ver plassen.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Daar gaf jij toch al een worksjop in.........ds23man schreef:Ah leuk! En wedstrijdje ver plassen.
