Ik zit zelf te denken aan een combinatie van DLCP met UcD HG180/400, ik vind de Ncores nogal prijzig.pappaleo schreef:Waarschijnlijk wordt het wel passief. Dan word ik niet gehinderd door de noodzaak van het fabriceren van een DLCP en een stapel Ncores. Hoewel dat er ook een keer van moet komen.
Nieuwe speakers (long term project)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nieuwe speakers (long term project)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe speakers (long term project)
De Ncores zijn inderdaad prijzig, maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding zijn ze spotgoedkoop......
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Inderdaad!
De c158's heb ik ook nog liggen,tevens een setje c30.
Die staan ook op de lijst voor een actief project......
De 220's zijn echt flink aan de prijs zeg...............
De c158's heb ik ook nog liggen,tevens een setje c30.
Die staan ook op de lijst voor een actief project......
De 220's zijn echt flink aan de prijs zeg...............
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Dat geloof ik ook zeker wel, maar is het prijsverschil t.o.v. een UcD 400 HG ook gerechtvaardigd?ds23man schreef:De Ncores zijn inderdaad prijzig, maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding zijn ze spotgoedkoop......
Ik heb beide eens horen spelen in Beetsterzwaag, maar had niet de indruk dat de Ncores nu zoveel beter presteerden.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Ja, je kan er bijna een 10 inch AT Flexunit voor kopendre schreef:De 220's zijn echt flink aan de prijs zeg...............
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Je noemt nou wel een locatie waar je dat ontzettend goed kan beoordelen.Zweitse schreef:Dat geloof ik ook zeker wel, maar is het prijsverschil t.o.v. een UcD 400 HG ook gerechtvaardigd?ds23man schreef:De Ncores zijn inderdaad prijzig, maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding zijn ze spotgoedkoop......
Ik heb beide eens horen spelen in Beetsterzwaag, maar had niet de indruk dat de Ncores nu zoveel beter presteerden.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Daar heb je zeker een punt, maar ik vind het verschil in prijs nogal fors.ds23man schreef:Je noemt nou wel een locatie waar je dat ontzettend goed kan beoordelen.Zweitse schreef:Dat geloof ik ook zeker wel, maar is het prijsverschil t.o.v. een UcD 400 HG ook gerechtvaardigd?ds23man schreef:De Ncores zijn inderdaad prijzig, maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding zijn ze spotgoedkoop......
Ik heb beide eens horen spelen in Beetsterzwaag, maar had niet de indruk dat de Ncores nu zoveel beter presteerden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Aan de andere kant kun je ook redeneren dat je ze ook voor andere speakerprojecten kan inzetten.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Dat kan met een UcD toch ook?ds23man schreef:Aan de andere kant kun je ook redeneren dat je ze ook voor andere speakerprojecten kan inzetten.
Is het ook mogelijk om meerdere Ncores te voeden met een enkele SMTP voeding, ik zie op de site van Hypex maar één SMPT voeding voor de Ncore staan?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Mijn Ultrazoooms draaien probleemloos met 2 Ncores per SMPS600. Je moet dan wel zelf een voedings ( Y split) in elkaar knutselen.
En 3 Ncores op 1 smps zal bij een drieweg ook probleemloos gaan. Gezien de vermogensverdeling.
En 3 Ncores op 1 smps zal bij een drieweg ook probleemloos gaan. Gezien de vermogensverdeling.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Oké, maar daar komt dan wel wat knutselwerk bij kijkends23man schreef:En 3 Ncores op 1 smps zal bij een drieweg ook probleemloos gaan. Gezien de vermogensverdeling.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Wat is nu weer een SMTP voeding ?
een schakelende voeding van Twisted Pear ... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Daarna wil jij geen UCD meer.Zweitse schreef:Eerst maar eens even de workshop DLCP volgen
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Kan ik mij nog afmeldends23man schreef:Daarna wil jij geen UCD meer.Zweitse schreef:Eerst maar eens even de workshop DLCP volgen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Ja, na 50 stokslagen in het openbaar op de Brink in Assen!

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Mogelijk kun je ook een eind komen met de te verwachten compo LM3886 printen.Ik zit zelf te denken aan een combinatie van DLCP met UcD HG180/400, ik vind de Ncores nogal prijzig.
Als je gaat DSP 'en kun je mogelijk de financiën op die manier onder controle houden.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Prima tip Hanshannesie schreef:Mogelijk kun je ook een eind komen met de te verwachten compo LM3886 printen.Ik zit zelf te denken aan een combinatie van DLCP met UcD HG180/400, ik vind de Ncores nogal prijzig.
Als je gaat DSP 'en kun je mogelijk de financiën op die manier onder controle houden.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Onlangs op MP een set Seas W22NY001 units gekocht.
Deze is natuurlijk goed te gebruiken in een drieweg systeem in combinatie met mijn Mundorf AMT25CM1.1R.
Als ik kijk naar de Seas nextel units, wat zou dan een goede keus zijn om als mid unit in combinatie met de W22NY001 en de AMT25CM1.1R te gebruiken?
Seas W15LY001, M15CH002 of een wat grotere unit zoals de W18NX001
Deze is natuurlijk goed te gebruiken in een drieweg systeem in combinatie met mijn Mundorf AMT25CM1.1R.
Als ik kijk naar de Seas nextel units, wat zou dan een goede keus zijn om als mid unit in combinatie met de W22NY001 en de AMT25CM1.1R te gebruiken?
Seas W15LY001, M15CH002 of een wat grotere unit zoals de W18NX001
Re: Nieuwe speakers (long term project)
De W15LY001 heeft een in diameter kleine magneet, dat zal vermoedelijk het voordeel hebben dat de magneet minder reflecties terug richting de conus veroorzaakt. Met de W15LY001 kun je ook wat hoger naar de AMT filteren dan met de W18 die bij 4Khz toch wel een opbreekt volgens de datasheet. W18 zou kunnen als je de AMT een stuk lager laat beginnen dan 2Khz (als dat kan) maar dan kom je voor de beslissing te staan of je het midden gebied wel over twee units wilt verdelen. Verder kun je kijken wat je met de kast wilt: met een kleinere driver (tov het klankbord) heb je wat meer mogelijkheden om een positie te vinden die v.w.b. diffractie optimaler is dan met een grotere driver.Zweitse schreef:Onlangs op MP een set Seas W22NY001 units gekocht.
Deze is natuurlijk goed te gebruiken in een drieweg systeem in combinatie met mijn Mundorf AMT25CM1.1R.
Als ik kijk naar de Seas nextel units, wat zou dan een goede keus zijn om als mid unit in combinatie met de W22NY001 en de AMT25CM1.1R te gebruiken?
Seas W15LY001, M15CH002 of een wat grotere unit zoals de W18NX001
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Misschien nog wel even handig om te vermelden, filtering en aansturing wil ik gaan doen middels een Hypex DLCP/UcD.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
hsmeets schreef:De W15LY001 heeft een in diameter kleine magneet, dat zal vermoedelijk het voordeel hebben dat de magneet minder reflecties terug richting de conus veroorzaakt. Met de W15LY001 kun je ook wat hoger naar de AMT filteren dan met de W18 die bij 4Khz toch wel een opbreekt volgens de datasheet. W18 zou kunnen als je de AMT een stuk lager laat beginnen dan 2Khz (als dat kan) maar dan kom je voor de beslissing te staan of je het midden gebied wel over twee units wilt verdelen. Verder kun je kijken wat je met de kast wilt: met een kleinere driver (tov het klankbord) heb je wat meer mogelijkheden om een positie te vinden die v.w.b. diffractie optimaler is dan met een grotere driver.Zweitse schreef:Onlangs op MP een set Seas W22NY001 units gekocht.
Deze is natuurlijk goed te gebruiken in een drieweg systeem in combinatie met mijn Mundorf AMT25CM1.1R.
Als ik kijk naar de Seas nextel units, wat zou dan een goede keus zijn om als mid unit in combinatie met de W22NY001 en de AMT25CM1.1R te gebruiken?
Seas W15LY001, M15CH002 of een wat grotere unit zoals de W18NX001
Kuch. Ik bedoel de M15 niet de W15 in deze
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Daar ben ik niet meer zo zeker van, ik krijg in ieder geval geen respons op mijn PB.dre schreef:De M15's!
Die staan hier ook te koop trouwens.
