Nieuwe speakers (long term project)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

pappaleo schreef:
Waarschijnlijk wordt het wel passief. Dan word ik niet gehinderd door de noodzaak van het fabriceren van een DLCP en een stapel Ncores. Hoewel dat er ook een keer van moet komen.
Ik zit zelf te denken aan een combinatie van DLCP met UcD HG180/400, ik vind de Ncores nogal prijzig.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

De Ncores zijn inderdaad prijzig, maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding zijn ze spotgoedkoop......
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door dre »

Inderdaad! 8)

De c158's heb ik ook nog liggen,tevens een setje c30.
Die staan ook op de lijst voor een actief project......

De 220's zijn echt flink aan de prijs zeg...............
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
De Ncores zijn inderdaad prijzig, maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding zijn ze spotgoedkoop......
Dat geloof ik ook zeker wel, maar is het prijsverschil t.o.v. een UcD 400 HG ook gerechtvaardigd?
Ik heb beide eens horen spelen in Beetsterzwaag, maar had niet de indruk dat de Ncores nu zoveel beter presteerden.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
De 220's zijn echt flink aan de prijs zeg...............
Ja, je kan er bijna een 10 inch AT Flexunit voor kopen :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Zweitse schreef:
ds23man schreef:
De Ncores zijn inderdaad prijzig, maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding zijn ze spotgoedkoop......
Dat geloof ik ook zeker wel, maar is het prijsverschil t.o.v. een UcD 400 HG ook gerechtvaardigd?
Ik heb beide eens horen spelen in Beetsterzwaag, maar had niet de indruk dat de Ncores nu zoveel beter presteerden.
Je noemt nou wel een locatie waar je dat ontzettend goed kan beoordelen.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Zweitse schreef:
ds23man schreef:
De Ncores zijn inderdaad prijzig, maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding zijn ze spotgoedkoop......
Dat geloof ik ook zeker wel, maar is het prijsverschil t.o.v. een UcD 400 HG ook gerechtvaardigd?
Ik heb beide eens horen spelen in Beetsterzwaag, maar had niet de indruk dat de Ncores nu zoveel beter presteerden.
Je noemt nou wel een locatie waar je dat ontzettend goed kan beoordelen.
Daar heb je zeker een punt, maar ik vind het verschil in prijs nogal fors.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Aan de andere kant kun je ook redeneren dat je ze ook voor andere speakerprojecten kan inzetten.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Aan de andere kant kun je ook redeneren dat je ze ook voor andere speakerprojecten kan inzetten.
Dat kan met een UcD toch ook?
Is het ook mogelijk om meerdere Ncores te voeden met een enkele SMTP voeding, ik zie op de site van Hypex maar één SMPT voeding voor de Ncore staan?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Mijn Ultrazoooms draaien probleemloos met 2 Ncores per SMPS600. Je moet dan wel zelf een voedings ( Y split) in elkaar knutselen.

En 3 Ncores op 1 smps zal bij een drieweg ook probleemloos gaan. Gezien de vermogensverdeling.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
En 3 Ncores op 1 smps zal bij een drieweg ook probleemloos gaan. Gezien de vermogensverdeling.
Oké, maar daar komt dan wel wat knutselwerk bij kijken :-k . Eerst maar eens even de workshop DLCP volgen :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ray5150 »

Wat is nu weer een SMTP voeding ? :think: een schakelende voeding van Twisted Pear ... :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Zweitse schreef:
Eerst maar eens even de workshop DLCP volgen :mrgreen:
Daarna wil jij geen UCD meer. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Zweitse schreef:
Eerst maar eens even de workshop DLCP volgen :mrgreen:
Daarna wil jij geen UCD meer. :mrgreen:
Kan ik mij nog afmelden :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Ja, na 50 stokslagen in het openbaar op de Brink in Assen! :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Boodschap is duidelijk.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door hannesie »

Ik zit zelf te denken aan een combinatie van DLCP met UcD HG180/400, ik vind de Ncores nogal prijzig.
Mogelijk kun je ook een eind komen met de te verwachten compo LM3886 printen.
Als je gaat DSP 'en kun je mogelijk de financiën op die manier onder controle houden.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Ik zit zelf te denken aan een combinatie van DLCP met UcD HG180/400, ik vind de Ncores nogal prijzig.
Mogelijk kun je ook een eind komen met de te verwachten compo LM3886 printen.
Als je gaat DSP 'en kun je mogelijk de financiën op die manier onder controle houden.
Prima tip Hans :goedzo:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Onlangs op MP een set Seas W22NY001 units gekocht.
Deze is natuurlijk goed te gebruiken in een drieweg systeem in combinatie met mijn Mundorf AMT25CM1.1R.
Als ik kijk naar de Seas nextel units, wat zou dan een goede keus zijn om als mid unit in combinatie met de W22NY001 en de AMT25CM1.1R te gebruiken?
Seas W15LY001, M15CH002 of een wat grotere unit zoals de W18NX001
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door hsmeets »

Zweitse schreef:
Onlangs op MP een set Seas W22NY001 units gekocht.
Deze is natuurlijk goed te gebruiken in een drieweg systeem in combinatie met mijn Mundorf AMT25CM1.1R.
Als ik kijk naar de Seas nextel units, wat zou dan een goede keus zijn om als mid unit in combinatie met de W22NY001 en de AMT25CM1.1R te gebruiken?
Seas W15LY001, M15CH002 of een wat grotere unit zoals de W18NX001
De W15LY001 heeft een in diameter kleine magneet, dat zal vermoedelijk het voordeel hebben dat de magneet minder reflecties terug richting de conus veroorzaakt. Met de W15LY001 kun je ook wat hoger naar de AMT filteren dan met de W18 die bij 4Khz toch wel een opbreekt volgens de datasheet. W18 zou kunnen als je de AMT een stuk lager laat beginnen dan 2Khz (als dat kan) maar dan kom je voor de beslissing te staan of je het midden gebied wel over twee units wilt verdelen. Verder kun je kijken wat je met de kast wilt: met een kleinere driver (tov het klankbord) heb je wat meer mogelijkheden om een positie te vinden die v.w.b. diffractie optimaler is dan met een grotere driver.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Misschien nog wel even handig om te vermelden, filtering en aansturing wil ik gaan doen middels een Hypex DLCP/UcD.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door dre »

De M15's!
Die staan hier ook te koop trouwens.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door hsmeets »

hsmeets schreef:
Zweitse schreef:
Onlangs op MP een set Seas W22NY001 units gekocht.
Deze is natuurlijk goed te gebruiken in een drieweg systeem in combinatie met mijn Mundorf AMT25CM1.1R.
Als ik kijk naar de Seas nextel units, wat zou dan een goede keus zijn om als mid unit in combinatie met de W22NY001 en de AMT25CM1.1R te gebruiken?
Seas W15LY001, M15CH002 of een wat grotere unit zoals de W18NX001
De W15LY001 heeft een in diameter kleine magneet, dat zal vermoedelijk het voordeel hebben dat de magneet minder reflecties terug richting de conus veroorzaakt. Met de W15LY001 kun je ook wat hoger naar de AMT filteren dan met de W18 die bij 4Khz toch wel een opbreekt volgens de datasheet. W18 zou kunnen als je de AMT een stuk lager laat beginnen dan 2Khz (als dat kan) maar dan kom je voor de beslissing te staan of je het midden gebied wel over twee units wilt verdelen. Verder kun je kijken wat je met de kast wilt: met een kleinere driver (tov het klankbord) heb je wat meer mogelijkheden om een positie te vinden die v.w.b. diffractie optimaler is dan met een grotere driver.

Kuch. Ik bedoel de M15 niet de W15 in deze ](*,)
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
De M15's!
Die staan hier ook te koop trouwens.
Daar ben ik niet meer zo zeker van, ik krijg in ieder geval geen respons op mijn PB.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door dre »

Zo vaak komt ie niet meer online.......
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”