GU50 PP versterker
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Gisteren de eerste 'duurtest'. Gisterochtend muziek aangezet wat de hele dag heeft aangestaan, 's avonds nog een film gekeken, waar het geluid eigenlijk nog wel wat harder staat dan normaal in muziek luister modus, vv staat half open, iets er voorbij. Maw vermogen genoeg. Om een beetje in mood van de film te blijven hierna nog wat geschikte muziek opgezet, hierna de temperatuur gemeten.
Waarbij de hoofdmoot komt van de warmte afstraling van de buizen heb ik het idee. Geluid is ook prima, op dit moment zou ik niet weten wat ik er aan zou willen verbeteren. Wat nog wel moet gebeuren zijn metingen, zodra ik hier de mogelijkheid voor heb ik zal ik wat plotjes hier plaatsen.
Waarbij de hoofdmoot komt van de warmte afstraling van de buizen heb ik het idee. Geluid is ook prima, op dit moment zou ik niet weten wat ik er aan zou willen verbeteren. Wat nog wel moet gebeuren zijn metingen, zodra ik hier de mogelijkheid voor heb ik zal ik wat plotjes hier plaatsen.
Re: GU50 PP versterker
Kom ik bij toeval op een Duitse site, staat er een buizenbak met wel heel bekende hoedjes.
Hier staat hij tussen.
Hier staat hij tussen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Zal wel zelfde opzet zijn, versterker-fasedraaier-balans eindtrap. Maar dat hout...verzin je toch niet.
Re: GU50 PP versterker
Ach, dat hout en die zilverkleurige hoedjes, het zal wel mode zijn dit seizoen.
groet,
Aat
groet,
Aat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Denk het ja. Mag hopen dat de bouwer met de houten bovenplaat een goede brandverzekering heeft, wat een ....
Re: GU50 PP versterker
Het heeft wat van een sigarenkistje, hoort een brand(lucht)je bij
Anne
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Vermoedelijk voor een nieuwe dimensie bij het luisteren inderdaad, de dimensie geur voor optimaal genieten van diepe vette blues met een glas whisky en een rokerige brandhoutgeur uit uw versterker 
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Ik ben ook iets met hout van plan
maar wel dunner hout.
DHTRob bouwt ook vaak houten behuizingen om zijn versterkers.
DHTRob bouwt ook vaak houten behuizingen om zijn versterkers.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Iets met als een ander in de sloot springt
Gewoon met beleid bekijken, je hebt ervaring zat met buizen en hoe heet het wordt. Op de foto van onze duitse vriend zitten de buizen 'verzonken' in het hout zodat dit vrijwel direkt tegen het warmste stuk van de buizen zit. Is gewoon niet goed.
Re: GU50 PP versterker
Ik denk dat dit in de brand kan vliegen
Misschien een Test doen met een oude buis en die roodheet laten worden in een zelfde opstelling met een kachelhoutje
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontbrandingstemperatuur
Lucifer hout 160-180 graden
Misschien een Test doen met een oude buis en die roodheet laten worden in een zelfde opstelling met een kachelhoutje
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontbrandingstemperatuur
Lucifer hout 160-180 graden
Re: GU50 PP versterker
Ik vind het zowiezo niet mooi gemaakt; die moffellak gaat nog wel maar dan die boutjes in het handvat aan de achterzijde. Daar hadden toch ook gewoon de schroefkanten kunnen zitten, netjes verzonken in het handvat met schroefdraad in de kap over de trafo's!hannesie schreef:Kom ik bij toeval op een Duitse site, staat er een buizenbak met wel heel bekende hoedjes.
Knipsel.JPG
Hier staat hij tussen.
grtz,
Peter
