hifiberry zonder geluid!
Moderator: Beheerdersteam
-
butterflies
- Berichten: 48
- Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58
hifiberry zonder geluid!
Wil muziek streamen met mijn nieuwe Raspberry Pi/Hifiberry combinatie (gekockt bij SOS Solutions), maar er gebeurt iets vreemds. Dit is 'm: https://www.sossolutions.nl/xbmc-compleet-2b-hifiberry
Wat er gebeurt is dat ik de equalizer van mijn versterker (Marantz 4400) niet meer kan gebruiken. Ik krijg op het display S-direct te zien zodra ik iets wil veranderen aan Bass en Treble (mbv de afstandsbediening). Enig idee hoe dit komt?
Wat er gebeurt is dat ik de equalizer van mijn versterker (Marantz 4400) niet meer kan gebruiken. Ik krijg op het display S-direct te zien zodra ik iets wil veranderen aan Bass en Treble (mbv de afstandsbediening). Enig idee hoe dit komt?
Re: hifiberry zonder geluid!
Welke software gebruik je op de RPI?butterflies schreef:Wil muziek streamen met mijn nieuwe Raspberry Pi/Hifiberry combinatie (gekockt bij SOS Solutions), maar er gebeurt iets vreemds. Dit is 'm: https://www.sossolutions.nl/xbmc-compleet-2b-hifiberry
Wat er gebeurt is dat ik de equalizer van mijn versterker (Marantz 4400) niet meer kan gebruiken. Ik krijg op het display S-direct te zien zodra ik iets wil veranderen aan Bass en Treble (mbv de afstandsbediening). Enig idee hoe dit komt?
Zoals ik nu begrijp zou dat dan de versie met Koda zijn ?
Dan moet er eerst onder Koda dan de muziek ouput/uitgang/weergever gekozen worden, is dat dan gebeurt?
Re: hifiberry zonder geluid!
Hoe zit ie eigenlijk aangesloten op de versterker, analoog of digitaal ?
Al een andere ingang geprobeerd ?
Al een andere ingang geprobeerd ?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: hifiberry zonder geluid!
Als S-Direct voor Source Direct stond, zou ik denken dat de toonregeling wordt gepasseerd. Google noemt daar echter niets over, en een opgeduikelde service manual eveneens niet. Ook toont het front van de versterker eigenlijk maar weinig wat daarop zou kunnen duiden: Voor alle duidelijkheid: op welk display verschijnt S-direct? In het voorpaneel van de versterker, op het scherm van een telefoon met remote-app, op de televisie, of stuurt de RPi een los display aan?butterflies schreef:Wat er gebeurt is dat ik de equalizer van mijn versterker (Marantz 4400) niet meer kan gebruiken. Ik krijg op het display S-direct te zien zodra ik iets wil veranderen aan Bass en Treble (mbv de afstandsbediening). Enig idee hoe dit komt?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: hifiberry zonder geluid!
Heb jij niet een SR4400??butterflies schreef:mijn versterker (Marantz 4400)
De S-Direct-toets zit midden op het frontpaneel, en op de afstandsbediening links naast de "1".
De [url=http://www.marantz.co.uk/DocumentMaster/UK/dfu_SR4400N.pdf]gebruikershandleiding[/url] schreef:- (Source) DIRECT button
When this button is pressed, the tone control
circuitry is bypassed as well as Bass Management.
Notes:
- The surround mode is automatically switched to
AUTO when the source direct function is turned
on.- S-DIRECT is turned off when the other surround
mode is selected with the SURROUND mode
selector knob or the surround mode buttons of the
remote controller.- Additionally, Speaker Configurations are fixed
automatically as follow.
(Front SPKR = Large, Center SPKR = Large,
Surround SPKR = Large, Sub woofer = On)
Re: hifiberry zonder geluid!
De "DAG"waarde ook, kan zomaar wat duiten schelen.ray5150 schreef:één lettertje, maar een wereld van verschil !
Re: hifiberry zonder geluid!
Als ik de link aanklik die TS heeft gedeeld dan zie ik de Hifiberry met analoge uitgangen. Klopt dit? Is ie idd analoog aangesloten?ray5150 schreef:Hoe zit ie eigenlijk aangesloten op de versterker, analoog of digitaal ?
Al een andere ingang geprobeerd ?
Stefan
-
butterflies
- Berichten: 48
- Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58
Re: hifiberry zonder geluid!
Inderdaad de SR4400. Excuses.
De S-direct knop weet ik uiteraard wel te vinden. En bij elke andere geluidsbron kun je die naar vrijheid gebruiken. Bij de stream vanaf de Kodi Pi/Hifiberry combo niet. S-direct verschijnt op het display van de SR4400 zodra ik de bass of treble wil veranderen. En ik kom daar niet omheen. Wat ik ook indruk op de versterker of de remote. De Kodi combo is met tulp (wit en rood) verbonden met de versterker.
De S-direct knop weet ik uiteraard wel te vinden. En bij elke andere geluidsbron kun je die naar vrijheid gebruiken. Bij de stream vanaf de Kodi Pi/Hifiberry combo niet. S-direct verschijnt op het display van de SR4400 zodra ik de bass of treble wil veranderen. En ik kom daar niet omheen. Wat ik ook indruk op de versterker of de remote. De Kodi combo is met tulp (wit en rood) verbonden met de versterker.
Re: hifiberry zonder geluid!
Je hebt dan de analoge uitgangen van de HifiBerry Dac, dat zijn 2 kanalen.
Heb je dan al eens met een andere bron geprobeerd?
Wel vreemd dan dat er een andere als normale reactie komt, wat doet hij dan met een andere bron, dat wil ik dan wel weten.
Toevallig nog een cassettedeck of een CD speler los te gebruiken?
Heb je dan al eens met een andere bron geprobeerd?
Wel vreemd dan dat er een andere als normale reactie komt, wat doet hij dan met een andere bron, dat wil ik dan wel weten.
Toevallig nog een cassettedeck of een CD speler los te gebruiken?
-
butterflies
- Berichten: 48
- Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58
Re: hifiberry zonder geluid!
Het is inderdaad erg vreemd.
Ik heb nu 4 verschillende bronnen aangesloten. Bij mijn PC en CD speler kan ik zonder problemen de bass en treble wijzigen. Bij zowel de hifiberry en mijn samsung TV kan het niet en knippert s-direct op het display van de versterker zodra ik bass of treble probeer te wijzigen.
Nu ben ik als proef de samsung TV aan gaan sluiten op de CD ingang van de versterker. Dan kan ik wel de bass en treble wijzigen. Conclusie: het ligt dus aan de versterker (ingangen) en niet aan de bronnen. Nu nog ontdekken hoe ik dat per ingang in kan stellen.
Ik heb nu 4 verschillende bronnen aangesloten. Bij mijn PC en CD speler kan ik zonder problemen de bass en treble wijzigen. Bij zowel de hifiberry en mijn samsung TV kan het niet en knippert s-direct op het display van de versterker zodra ik bass of treble probeer te wijzigen.
Nu ben ik als proef de samsung TV aan gaan sluiten op de CD ingang van de versterker. Dan kan ik wel de bass en treble wijzigen. Conclusie: het ligt dus aan de versterker (ingangen) en niet aan de bronnen. Nu nog ontdekken hoe ik dat per ingang in kan stellen.
