Daar was ik inderdaad al bang voor. Ik heb er een klein beetje wax op zitten nu, dit doe ik ook altijd bij de aluminium delen van mijn motor, blijft het net even wat langer mooi.Pjotr schreef:Mooi gewordenHet plateau is van een zinklegering, dat wordt wel snel weer grijs. Wil je het lang mooi houden doe er dan een laagje metaalvernis op. Niet met je vingers aanzitten dan met vernissen, anders krijg je weer mooie "fingerprints" onder het vernis door het zuur op je huid.
Welke blank lak zou je aanraden? Ik heb namelijk ook weleens lak geprobeerd maar vind blanke lak altijd het gepolijste effect een beetje weghalen.
Danku!ray5150 schreef:Ziet er inderdaad keurig uit.![]()
Nooit van Goldenote gehoord nogGijs schreef:Zohee, dan wordt een Thorens toch bijna mooi! (In mijn ogen dan.Heb nogal een Lenco afwijking )
Wat element betreft, ik ben erg blij met een Goldenote Babele. Eigenlijk een AT95 in een sjieker jasje, klinkt erg mooi voor 100 euro
Zeker waar, ik vind het zeker met andere plint en wat poetswerk een erg fraai spelertje. Hij oogt gelijk 30 jaar jonger.Barry2001 schreef:Een Thorens, in al z'n eenvoud, is zo mooi heJe blijft met deze arm spelen Thiez?
Voorlopig blijft deze arm er wel opzitten ja, ik heb momenteel niet de centen om te investeren in andere arm, eerst maar eens een mooi elementje voor eronder. Daarna zal ik vast wel marktplaats en ebay in de gaten houden voor een mooi SME of audioquest armpje of iets dergelijks.
Zeker weten. Ik had eerst zitten denken aan een mooie houtsoort (ben nogal liefhebber van houtsoorten met mooie nerf), gevlamd of gewaterd esdoorn, notenhout, etc. Maar de speler moest voor mij geen ontzettende eyecatcher worden en gewoon fraai in het interieur passen.Gijs schreef:De nieuwe plint doet m veel goed !
Het was dan ook eerst de bedoeling om de plint zwart te beitsen en een matte finish te geven, net als de tafel waar hij op staat. Al onze meubels zijn zo en vandaar ook hetzelfde aluminium stripje in de plint verwerkt. Nadat de plint af was vond ik het blank eiken eigenlijk een stuk mooier en aangezien de vloer ook blank eiken is, paste het nog steeds erg goed bij de rest.
Ik heb er nog geen bitume demping in gedaan nee. Ik heb er wel aan gedacht en over gelezen maar voorlopig wilde ik de speler weer in elkaar hebben, het is inmiddels de nodige weken geleden dat ik een stuk vinyl heb gehoord. Misschien wordt dat de volgende stapKappa7 schreef:Is zeker mooi geworden.
Ben je ook nog met bitumen in de weer geweest of Is de rest origineel gebleven?