Visaton Stella light.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Visahyve
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 15:39
Locatie: Geleen

Visaton Stella light.

Bericht door Visahyve »

1.JPG
Breedbanders, ze zijn er in het groot...en klein. Hier in dit ontwerp met de welbekende FRS 8 van Visaton. Een 17cm als ondersteuning voor het laag en violá. FEEST :mrgreen: Ben net nieuw op dit forum en dacht laat ik eens gelijk een van mijn bouwsels delen. Dit ontwerp bevat ook een filter waar je wel eens over kan brainstormen, welgeteld 2 componenenten. 1 spoel & 1 condensator. En nee die dienen niet als low of highpass. Is een serie filter.

De breedbander heeft een afmeting van 8cm en is een oude bekende voor me. Heb er al menig bouwproject meegemaakt, maar nog geen als deze. Resultaat....... is heel erg verassend. :shock:
Een volwaardig klinkende luidspreker met heel veel 'body' en toch alle voordelen van een breedband concept. Door zijn zeer smalle frontje heeft ie ook nog een hoge WAF factor :lol:

Door tijdgebrek nog niet uitgebreid kunnen luisteren, dus beschrijving gaat volgen.
Bijlagen
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Visaton Stella light.

Bericht door SARK »

Welkom :!:
En wat een heerlijk speelgoed heb je daar allemaal staan zeg :idea:
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: Visaton Stella light.

Bericht door MrCaBLeGuY »

Idd welkom, je hebt nog meer te delen zie ik op de achtergrond!

Maar wat een te gek leuke afwerking zeg! In vredesnaam waar heb je dat marmer-plastic vandaan ? (wil ik ook!)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Visaton Stella light.

Bericht door Henkjan »

welkom! leuke binnenkomer (ik ga die foto's aan m'n vrouw laten zien, die klaagt altijd dat ik zoveel luidsprekers zou hebben staan)
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Visaton Stella light.

Bericht door meanman64 »

Welkom, heel netjes inderdaad een leuke binnenkomer en zo te zien niet aan je eerste proefstuk toe :)
Doet me ook denken aan een ontwerp van Tony Gee met een Bandor breedbander.
prison
Berichten: 150
Lid geworden op: do 10 aug 2006, 8:30
Contacteer:

Re: Visaton Stella light.

Bericht door prison »

Hee, wat leuk een oude stadgenoot uit Geleen. Verrassend veel speakers staan (van Visaton) en het lijkt erop dat je Sansui apparatuur hebt staan (een 911 of een 711?). Het kan bijna niet anders dat je vaak bij Ron Nijsten geweest bent? Of zit ik er helemaal naast?

Paul
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Visaton Stella light.

Bericht door Chris_T »

Welkom! Mooie binnenkomer ook, en zo te zien al een knutselveteraan ^^.
Gebruikersavatar
Visahyve
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 15:39
Locatie: Geleen

Re: Visaton Stella light.

Bericht door Visahyve »

:D Wat leuk al die positieve reacties, THX !!!

Bij deze antwoorden op jullie vragen, die marmor plastic folie koop je bij de Gamma. Is daar in verschillende afwerkingen te krijgen en kost niet echt veel, rond de €5 voor een kleine rol van 2 meter. Plakken maar zou ik zeggen :twisted: :twisted: :twisted:

Eneuh, Paul.... goed kijken. Moet je allemaal bekend voorkomen, hahaha. Behalve dan de nieuwe dingen, sind jij een eindje verder woont zitten we niet meer iedere vrijdag aan de koffie met koekjes. :wink: Leuk jou hier ook tegen te komen, nog steeds aan de knutsel, of vragen vrouw en kids (+werk) al je tijd?

(eneuh, laat de dames maar klagen, doen wij toch ook over hun te volle klerenkast en schoenen rek) :mrgreen:

Zal de komende weken meer posten van dat speelgoed wat ik heb staan 8) .
prison
Berichten: 150
Lid geworden op: do 10 aug 2006, 8:30
Contacteer:

Re: Visaton Stella light.

Bericht door prison »

Het kon ook niet bijna iemand anders zijn dan jij!!!. Maar ik dacht dat je alles had opgeruimd en hiermee eigenlijk gestopt was?

Moeten ook echt weer eens wat afspreken om koekjes te eten :wink:

Bouwen doe ik nog steeds. Heb nu een leuke monitor staan (geen Visaton maar een Troels Seas mini monitor). Tja een gezin en werk slurpt inderdaad veel tijd op, maar brengt ook veel leuke dingen.

Misschien kan je een PB sturen hoe het met jou gaat?
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Visaton Stella light.

Bericht door RobertD »

Kun je al iets meer zeggen over deze speakers?

Ik denk al heel lang over zoiets met een Alpair 6 en een woof aan de zijkant. Alleen is de woofer aan de zijkant bij mij thuis niet zo handig, omdat één van de speakers in een soort nis komt te staan.
ritger
Berichten: 43
Lid geworden op: do 24 feb 2011, 0:17
Locatie: Wageningen

Re: Visaton Stella light.

Bericht door ritger »

Erg mooi! en vooral erg smal! Ben eigenlijk wel benieuwd naar de details van het filter en de woofer. Ik heb namelijk ook nog een setje FRS 8 en een paar woofers liggen die wachten op een kastje :sure:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Visaton Stella light.

Bericht door Wowly »

Heel erg mooie set! Ziet er idd uit met een hoge WAF, al is bij mij de MAF ook helemaal oke hahaha! Welkom!
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Visaton Stella light.

Bericht door hrscharft »

Die 17cm woof is dat een W200s?

wat grappig ik heb hier bijna eenzelfde systeempje staan.
Alleen in mijn geval dus een W200s met een TB W4-355C

groet,
Harm.
Bijlagen
DSC_0213.JPG
DSC_0222.JPG
DSC_0211.JPG
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Visaton Stella light.

Bericht door Ronkel »

W200S is 20 cm, de 17 cm in de Stella is de W170S :)
Cappon
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 dec 2015, 0:22
Locatie: Doorwerth ( Arnhem )

Re: Visaton Stella light.

Bericht door Cappon »

He Harm

Heb jij voor je eigen ontwerp een seriefilter of scheidingsfilter? Zou je het bouwplan willen delen?
Vind ze echt super!

Gr ivo
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Visaton Stella light.

Bericht door pappaleo »

Uche uche, kuch, hoest :schoon: :schoon:
Wat een stof....
Cappon
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 dec 2015, 0:22
Locatie: Doorwerth ( Arnhem )

Re: Visaton Stella light.

Bericht door Cappon »

Ha ja wel een uit de oude doos!
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Visaton Stella light.

Bericht door bas focal m180 »

Hier zie ik een deel van het filter
Bijlagen
DSC_0211.JPG
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Visaton Stella light.

Bericht door ray5150 »

En dan klagen ze dat Leo kroonsteentjes gebruikt... :lol:
Cappon
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 dec 2015, 0:22
Locatie: Doorwerth ( Arnhem )

Re: Visaton Stella light.

Bericht door Cappon »

Yep heb het ook bekeken, allen vroeg ik me af wat de waarde zijn. Blijkbaar zijn de w200 en de Tb biwiring aangsloten. Of zit Er nog een serie filter in de kast ?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Visaton Stella light.

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
En dan klagen ze dat Leo kroonsteentjes gebruikt... :lol:
Ik herinner me advertenties van een wire wrapping systeem: "Beter dan solderen!" :mrgreen:
Cappon schreef:
Yep heb het ook bekeken, allen vroeg ik me af wat de waarde zijn. Blijkbaar zijn de w200 en de Tb biwiring aangsloten. Of zit Er nog een serie filter in de kast ?
Waarom denk je dat er een serie filter in zit? Ik zie geen aanleiding?

De wens is de vader van de gedachte?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Visaton Stella light.

Bericht door SARK »

Als ik het juist heb dan heeft Harm het filter uit de CT218 gebruikt (CT = Cheap Trick), dit maak ik iig op uit het opschrift van het filter uit zijn originele draadje "F.A.S.T. and Cheap. -W.I.P."
Draadje Harm: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 4&start=50
Draadje van de CT218: http://www.uibel.net/bauvor/ct218br/ct218br.html
Opschrift filter:
DSC_0210.JPG
Filter CT218:
fw_ct218.gif
fw_ct218.gif (2.83 KiB) 1263 keer bekeken
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Visaton Stella light.

Bericht door SARK »

ps.
Je moet het draadje zelf nog even goed doorlezen maar ik geloof dat in de F.A.S.T. van Harm de woofers met sub-amps worden aangestuurd ... daar zit al een filter in.
Cappon
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 dec 2015, 0:22
Locatie: Doorwerth ( Arnhem )

Re: Visaton Stella light.

Bericht door Cappon »

Bedankt heren. Overigens mooi gezecht Leo.
Zover ik het begrepen heeft de Stella een Seriefilter. Dit was dan ook de aanleiding van de gedachte. Ik ga samen met een vriend twee sets stella achtige speakers bouwen van daar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”