Ik heb er een DIYINHK voeding aan mijn PI gehangen. Het resultaat is exact het zelfde als mijn iPad lader.pappaleo schreef:Er zal (temperatuur)verschil zijn.FR_Aad schreef:Zal ik de uitkomst alvast verklappen?
Mooie voeding
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Mooie voeding
- pappaleo
- Contacteer:
Allebei even warm?FR_Aad schreef:Ik heb er een DIYINHK voeding aan mijn PI gehangen. Het resultaat is exact het zelfde als mijn iPad lader.pappaleo schreef:Er zal (temperatuur)verschil zijn.FR_Aad schreef:Zal ik de uitkomst alvast verklappen?
Ja, lekker warm geluid.
Tot dat de DIYINHK te warm werd en rooksignalen gaf.
Tot dat de DIYINHK te warm werd en rooksignalen gaf.
Wat is dat dan voor ding, Aad ?
Misschien een linkje ?
Uitgangspunt voor mij in deze was om een degelijke, stabiele, en goedkope voeding te bekomen.
Misschien een linkje ?
Uitgangspunt voor mij in deze was om een degelijke, stabiele, en goedkope voeding te bekomen.
Je komt op het goede moment. Hij is nu in de aanbieding.ray5150 schreef:Wat is dat dan voor ding, Aad ?
Misschien een linkje ?
http://www.diyinhk.com/shop/audio-kits/ ... -1ax4.html
Zal ik nog wat oliebollen op het vuur gooienKappa7 schreef:Ja je kunt er wel om lachen maar goed als iemand dat zo ervaart dan is dat mooi.ray5150 schreef:Bestaan er nu ook al serieus audiofiele netwerk kabels ?![]()
![]()
Al moet ik wel zeggen dat als de bitjes zo slecht door komen dat zelfs een relatief kleine data stroom al verschillen laat horen er iets met de originele kabel mis was.
Voeding zelfde verhaal de originele voeding moet wel erg brak geweest zijn om een switch die het relatief rustig heeft slecht te laten functioneren.
Dat je verschil ervaart bij de voeding kabels en de interlink kan ik wel in mee gaan.
In het digitale domein vind ik het wat ongeloofwaardig.
Een bit komt namelijk door of niet en in het geval van het TCP/IP protocol wordt het niet ontvangen bitje gewoon nog een keer verstuurd en alsnog in de rij op de juiste plaats gezet zo dat het geen er uit komt op de juiste tijd en in de juiste volgorde je PC verlaat naar je DAC toe.
Een bit is een bit. Deze hhog frequente signalen worden via de ethernetkabel vanaf verstuurd. Op de kwaliteit van deze kabel is van invloed op de signaal overdracht. Als de kwaliteitvan het signaal beter is hoeft er minder gecorrigeerd te worden. De processorop de ethernetkaart, maar ook de processor in je systeem, heeft het daardoor minder tijd nodig voor het verwerken van netwerk verkeer. Dit betekend dat er meer ruimte overblijft om de signaal verwerking naar de analoge kant te timen. Dit kan een beter geluidsbeeld opleveren.
Gr. Joris
De beste wensen!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Niet om het een of ander hoor, maar netwerkstreamers bufferen de datastroom behoorlijk. Ik kan bij mijn Sonos de netwerkkabel er uit trekken en dan speelt ie nog een seconde of zes door. En er worden geen audiobitjes verstuurt maar datablokken. Als er 1 niet goed aankomt wordt ie gewoon opnieuw gestuurd, niks correctie!
Maar als je de betere netwerkkabel theorie zou doortrekken, zou je bij een betere kabel een mooier beeld op je scherm moeten hebben als je op het internet surft.
Maar als je de betere netwerkkabel theorie zou doortrekken, zou je bij een betere kabel een mooier beeld op je scherm moeten hebben als je op het internet surft.
Dan zit er nog wel een grafische kaart tussen en een niet gekalibreerd scherm, dat kan niet goed komen.ds23man schreef:Probeer maar....
Maar FF zonder dollen, ik heb wel eens een digitale kabel verwisseld tussen SB en DAC, en dat gaf wel een ander karakter in de weergave.
Ook wel eens een USB kabel gehoord die een behoorlijk verschil maakte.
Kan het zijn dat afscherming van/of door inductie of HF vervuiling van de ether een invloed heeft?
De Cat 7 zijn ook meer afgeschermd/geïsoleerd naar ik meen.
Heeft meer met de juiste afsluiting temaken en de afstemming van de kabel daarop.hannesie schreef:Dan zit er nog wel een grafische kaart tussen en een niet gekalibreerd scherm, dat kan niet goed komen.ds23man schreef:Probeer maar....
Maar FF zonder dollen, ik heb wel eens een digitale kabel verwisseld tussen SB en DAC, en dat gaf wel een ander karakter in de weergave.
Ook wel eens een USB kabel gehoord die een behoorlijk verschil maakte.
Kan het zijn dat afscherming van/of door inductie of HF vervuiling van de ether een invloed heeft?
De Cat 7 zijn ook meer afgeschermd/geïsoleerd naar ik meen.
Met een verkeerde afsluiting of verkeerde kabel zullen er meer reflecties in de kabel ontstaan en dat maakt de data overdracht wat lastiger.
Gaat dit erg fout dan Is het resultaat dat er gewoon geen signaal door komt.
Dan is een goede connector, een juiste (b.v. 75 Ohm's kabel S/PDIF), goed bevestigd aan de connector, uiteraard aan beide zijden dus, dat er feitelijk geen verschil meer te horen mag zijn.Kappa7 schreef:Heeft meer met de juiste afsluiting temaken en de afstemming van de kabel daarop.
Met een verkeerde afsluiting of verkeerde kabel zullen er meer reflecties in de kabel ontstaan en dat maakt de data overdracht wat lastiger.
Gaat dit erg fout dan Is het resultaat dat er gewoon geen signaal door komt.
Helder, en bij het analoge signaal krijgen we mogelijk dan wel een verschil , maar dan ook kan de afstemming tussen de bron en ontvangende apparatuur een rol spelen.