Spotify ook in NL !
Moderator: Beheerdersteam
Spotify ook in NL !
Jaaaa tis zover ! Het live muziek streaming programma Spotify werkt ook in Nederland.
Buma Stemra is akkoord gegaan met het Zweedse firma.
http://www.spotify.com/
Soor van youtube achtig iets. Maar dan voor muziek. Gratis (soms wat reclame tussendoor tenzij je betaald ) en legaal !
Buma Stemra is akkoord gegaan met het Zweedse firma.
http://www.spotify.com/
Soor van youtube achtig iets. Maar dan voor muziek. Gratis (soms wat reclame tussendoor tenzij je betaald ) en legaal !
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify ook in NL !
je moet geloof ik wel een client op je PC of foon (gelukkig ook voor Android) zetten. eens gaan testen wat ze allemaal hebben.
Re: Spotify ook in NL !
Er moet inderdaad een stukje software voor installeren.
Je moet geen hoge geluids kwaliteit verwachten...
Maar je kan er bijna alles wel op vinden ! En het streamt ongelooflijk snel. Ideaal om even snel stukje muziek te vinden of te ontdekken.
Je moet geen hoge geluids kwaliteit verwachten...
Maar je kan er bijna alles wel op vinden ! En het streamt ongelooflijk snel. Ideaal om even snel stukje muziek te vinden of te ontdekken.
Re: Spotify ook in NL !
Ik zal er maar niet op hopen dat SABAM dit hier in België ooit zal goedkeuren... 
Re: Spotify ook in NL !
aanmelden en downloaden gaat vrij probleemloos. Reclame was te verwachten, maar 3 spotjes in 5 tracks is wel wat veel.
desalniettemin een goed idee. Zoiets spaart je gewoon een hoop downloads die je anders alleen zou doen te proberen
desalniettemin een goed idee. Zoiets spaart je gewoon een hoop downloads die je anders alleen zou doen te proberen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify ook in NL !
ik zat eens te kijken welke app nou het meeste dataverbruik gaf op mn foon: dat bleek Spotify te zijn. Dat zou niet raar zijn, ware het niet dat ik de app niet gebruik om onderweg muziek te luisteren, maar alleen om thuis via de chromecast (op wifi dus) wat af te spelen....
200MB in een maand voor alleen maar op de achtergrond draaien
nou heb ik een 1GB data abo dat ik nooit opmaak, dus een echt probleem is t niet, totdat je op vakantie gaat....
200MB in een maand voor alleen maar op de achtergrond draaien
Re: Spotify ook in NL !
professionele kick 
maar de chromecast gaat via de wifi, zit je niet naar het dataverkeer van de wifi te kijken?
maar de chromecast gaat via de wifi, zit je niet naar het dataverkeer van de wifi te kijken?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Spotify ook in NL !
nee, de foon houd t mobile verkeer separaat bij. en los daarvan, de chromecast streamt zelf, dat gaat niet via de telefoonJag schreef:maar de chromecast gaat via de wifi, zit je niet naar het dataverkeer van de wifi te kijken?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Spotify ook in NL !
Ongeloofijk. Heb een 1GB abbo van de baas, en krijg wel eens een melding dat ik tegen de limiet zit. Vraag me wel eens af waar dit vandaan komt, doe bijna alles op wifi. Nou dit dus oa... Goede tip.
Re: Spotify ook in NL !
Dit is zo te zien Android 4.x.x of hoger (toch ?). In hetzelfde scherm als waar je nu zit, als je helemaal naar beneden scrollt, zit een instelling:
'Achtergrondgegevens beperken'. - > achtergrondgevens in mobiele netwerken uitschakelen. Zo mogelijk worden niet-mobiele netwerken gebruikt'.
Helpt het, als je daar een vinkje zet ? (Zou wel moeten...app zou dan geen mobiele data meer mogen gebruiken 'in je broekzak').
Misschien is het geen streaming-verkeer, maar 'ander' verkeer...updates, synchronisatie en weet-ik-wat ?
Gebruik geen spotify en/of chromecast, dus kan dat niet testen...
'Achtergrondgegevens beperken'. - > achtergrondgevens in mobiele netwerken uitschakelen. Zo mogelijk worden niet-mobiele netwerken gebruikt'.
Helpt het, als je daar een vinkje zet ? (Zou wel moeten...app zou dan geen mobiele data meer mogen gebruiken 'in je broekzak').
Misschien is het geen streaming-verkeer, maar 'ander' verkeer...updates, synchronisatie en weet-ik-wat ?
Gebruik geen spotify en/of chromecast, dus kan dat niet testen...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Spotify ook in NL !
Wat blijkt 5 jaar laterTubeHead schreef:Jaaaa tis zover ! Het live muziek streaming programma Spotify werkt ook in Nederland.
Buma Stemra is akkoord gegaan met het Zweedse firma.
http://www.spotify.com/
Soor van youtube achtig iets. Maar dan voor muziek. Gratis (soms wat reclame tussendoor tenzij je betaald ) en legaal !
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Spotify ook in NL !
Dat Spotify de wereld heeft veroverd. De cd verkoop tot een minimum heeft teruggebracht. Vinyl verkoop bij de Aldi.
Re: Spotify ook in NL !
En vervolgens jammeren dat er nog amper een platenwinkel te vinden is...
