Spotify ook in NL !

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Spotify ook in NL !

Bericht door TubeHead »

Jaaaa tis zover ! Het live muziek streaming programma Spotify werkt ook in Nederland.
Buma Stemra is akkoord gegaan met het Zweedse firma.

http://www.spotify.com/


Soor van youtube achtig iets. Maar dan voor muziek. Gratis (soms wat reclame tussendoor tenzij je betaald ) en legaal !
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door Henkjan »

je moet geloof ik wel een client op je PC of foon (gelukkig ook voor Android) zetten. eens gaan testen wat ze allemaal hebben.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door TubeHead »

Er moet inderdaad een stukje software voor installeren.

Je moet geen hoge geluids kwaliteit verwachten...
Maar je kan er bijna alles wel op vinden ! En het streamt ongelooflijk snel. Ideaal om even snel stukje muziek te vinden of te ontdekken.
Gebruikersavatar
Candisa
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 apr 2009, 8:36
Locatie: Ieper, België

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door Candisa »

Ik zal er maar niet op hopen dat SABAM dit hier in België ooit zal goedkeuren... :roll:
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door daniel »

aanmelden en downloaden gaat vrij probleemloos. Reclame was te verwachten, maar 3 spotjes in 5 tracks is wel wat veel.

desalniettemin een goed idee. Zoiets spaart je gewoon een hoop downloads die je anders alleen zou doen te proberen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door Henkjan »

ik zat eens te kijken welke app nou het meeste dataverbruik gaf op mn foon: dat bleek Spotify te zijn. Dat zou niet raar zijn, ware het niet dat ik de app niet gebruik om onderweg muziek te luisteren, maar alleen om thuis via de chromecast (op wifi dus) wat af te spelen....

Screenshot_2015-12-28-12-37-38.png
200MB in een maand voor alleen maar op de achtergrond draaien :shock: nou heb ik een 1GB data abo dat ik nooit opmaak, dus een echt probleem is t niet, totdat je op vakantie gaat....
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door Jag »

professionele kick :P

maar de chromecast gaat via de wifi, zit je niet naar het dataverkeer van de wifi te kijken?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door Henkjan »

Jag schreef:
maar de chromecast gaat via de wifi, zit je niet naar het dataverkeer van de wifi te kijken?
nee, de foon houd t mobile verkeer separaat bij. en los daarvan, de chromecast streamt zelf, dat gaat niet via de telefoon
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door Barry2001 »

Ongeloofijk. Heb een 1GB abbo van de baas, en krijg wel eens een melding dat ik tegen de limiet zit. Vraag me wel eens af waar dit vandaan komt, doe bijna alles op wifi. Nou dit dus oa... Goede tip.
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door MarcoSQ »

Dit is zo te zien Android 4.x.x of hoger (toch ?). In hetzelfde scherm als waar je nu zit, als je helemaal naar beneden scrollt, zit een instelling:
'Achtergrondgegevens beperken'. - > achtergrondgevens in mobiele netwerken uitschakelen. Zo mogelijk worden niet-mobiele netwerken gebruikt'.

Helpt het, als je daar een vinkje zet ? (Zou wel moeten...app zou dan geen mobiele data meer mogen gebruiken 'in je broekzak').
Misschien is het geen streaming-verkeer, maar 'ander' verkeer...updates, synchronisatie en weet-ik-wat ?

Gebruik geen spotify en/of chromecast, dus kan dat niet testen...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door Barry2001 »

TubeHead schreef:
Jaaaa tis zover ! Het live muziek streaming programma Spotify werkt ook in Nederland.
Buma Stemra is akkoord gegaan met het Zweedse firma.

http://www.spotify.com/


Soor van youtube achtig iets. Maar dan voor muziek. Gratis (soms wat reclame tussendoor tenzij je betaald ) en legaal !
Wat blijkt 5 jaar later :rock: :yeah:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door ds23man »

Wat blijkt er? :think: :think:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door Barry2001 »

Dat Spotify de wereld heeft veroverd. De cd verkoop tot een minimum heeft teruggebracht. Vinyl verkoop bij de Aldi.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door ray5150 »

En vervolgens jammeren dat er nog amper een platenwinkel te vinden is...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Spotify ook in NL !

Bericht door ds23man »

Hoezo? Er zijn een heleboel Aldi winkels in Nederland hoor!
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”