De prijs valt mij wel mee, is inclusief moederbord.Pjotr schreef:Valt het mee of is het bij jou weer nooit goed?ds23man schreef:Fijn prijsje....
Zelfbouw volledig passief gekoelde Skylake DAW PC?
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Zelfbouw volledig passief gekoelde Skylake DAW PC?
Re: Zelfbouw volledig passief gekoelde Skylake DAW PC?
Ik neem aan dat je toch ook wel een conventionele HDD gebruikt of gaat gebruiken om backups van je projekten te maken ?
Ik zie namelijk alleen maar een SSD in je lijstje staan.
Ik zie namelijk alleen maar een SSD in je lijstje staan.
Re: Zelfbouw volledig passief gekoelde Skylake DAW PC?
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar als je dat doortrekt dan heb je uiteindelijk alleen maar een blad papier en een potlood nodig om muziek te maken. Het gaat mij vooral om het lekker ermee bezig zijn en dat het allemaal lekker klinkt. De illusie dat ik iets ga maken waar anderen naar willen luisteren heb ik al lang opgegeven, dat werkt lekker bevrijdend. Mocht er toch onverhoopt iets ontstaan wat anderen ook leuk vinden dan is dat mooi meegenomen, maar het is niet het doel. Het is tenslotte een hobby.MarcoSQ schreef:Ik weet dat dit heel flauw is, maar ik wil het toch niet inslikken. De beste investering is 'investeer in jezelf'. Leer nóg beter spelen, leer schrijven en muziektheorie begrijpen, en misschien zelfs iets aan opname/productietechnieken.
Ik heb ook lang in dat bootje gezeten, en zit daar stiekem nog steeds wel: moet betere hardware hebben, betere geluiden, betere XYZ, dan gaat het vast weer beter klinken.
Terwijl de eigenlijke beperking gewoon in mezelf zit. Kan ik prachtige samples, convolutie en moderne weet-ik-het hebben : ikzelf ben gewoon niet kundig genoeg om muziek te maken, waar mensen het 30 jaar later nog steeds over hebben. Ikzelf haal niet uit mijn spullen, wat er daadwerkelijk in zit. En dat geldt voor veel van 'ons'.
Kun je prachtig spelen/schrijven/mixen, dan kun je pure kunst maken met bij wijze een 8-track, een koektrommel en een mic. Deden ze 50 jaar geleden ook...
Voel je je met de huidige hard/software beperkt, dan ligt dat voor de meesten onder ons niet aan je spulletjes (tenzij je echt een god bent...).
Vooral daarom speel ik met ouwe meuk : bewijs eerst maar dat de beperking bij je spulletjes ligt. Een prima drijfveer om aan jezelf te werken, wat dat bewijzen lukt nog steeds niet.
Ik heb zo'n externe docking station voor harddisks om backups mee te maken, dat bevalt prima. Interne schijven kosten geen drol meer en ze nemen weinig plek in, bovendien zit je niet met externe voedingen. Een disk is weliswaar niet een echte lange termijn back-up, maar als je er meerdere hebt valt het risico wel mee.ray5150 schreef:Ik neem aan dat je toch ook wel een conventionele HDD gebruikt of gaat gebruiken om backups van je projekten te maken ?
Ik zie namelijk alleen maar een SSD in je lijstje staan.
Gerrit
Re: Zelfbouw volledig passief gekoelde Skylake DAW PC?
Natuurlijk wil je een degelijke basis aan gereedschap hebbenmaar als je dat doortrekt dan heb je uiteindelijk alleen maar een blad papier en een potlood nodig om muziek te maken.
Ik betrok het iets te veel op mezelf (herkende mezelf flink terug in je testbounce).
Ik ben op een gegeven moment de lol hierin compleet kwijtgeraakt omdat het resultaat nooit echt bevredigend werd, en wilde je hier haast instinctief voor behoeden.
Tip was bedoeld als-> scheid het schrijf- en produceerproces, en doe het eerste schrijven op simpele middelen. Valt onmiddelijk door de mand indien niet sterk genoeg.
Achteraf : ik heb geen enkele reden om aan te nemen, dat jij hetzelfde ervaart . Of dat mijn tips voor ook voor jou zouden werken. Het was met de beste bedoelingen...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Zelfbouw volledig passief gekoelde Skylake DAW PC?
De meeste hits zijn geschreven met een piano of gitaar. 
Re: Zelfbouw volledig passief gekoelde Skylake DAW PC?
De meeste hits zijn uitgevoerd met een rondborstige zangeres.
Re: Zelfbouw volledig passief gekoelde Skylake DAW PC?
Daar kun je natuurlijk hele theorieën over klankkasten en resonanties over loslaten, maar dat valt buiten het bestek van dit topic.John P schreef:De meeste hits zijn uitgevoerd met een rondborstige zangeres.
Re: Zelfbouw volledig passief gekoelde Skylake DAW PC?
Ze zijn toch vaker meer rond dan rondborstig hoorray5150 schreef:Daar kun je natuurlijk hele theorieën over klankkasten en resonanties over loslaten, maar dat valt buiten het bestek van dit topic.John P schreef:De meeste hits zijn uitgevoerd met een rondborstige zangeres.![]()
