Bose Acoustimass Cubes????

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Arno »

Ik kreeg gisteren een complete Bose set. Zo'n versterker-dvd-console (lifestyle av18), een subkast/verdeelstation en vijf van die ultrakleine speakertjes, eerder boterpakjes dan melkpakjes, zo klein. Alles in nieuwstaat.
Tja... nu ken ik de restricties bij een gegeven paard, maar ik ben toch wel benieuwd naar wat meningen/ervaringen.

Als ik zo naar die speakertjes kijk, dan moet er toch een aanzienlijk gat vallen in de weergave van het hogere laag/lagere midden?

Ik moet natuurlijk de boel een keer uitproberen, maar ik heb niet zo'n zin in een berg werk voor niks.

Het zou alleen zijn voor bij de tv, niet voor muziek.
Bijlagen
bose.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ds23man »

Gewoon even aansluiten en een cdtje erin, weet je genoeg.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Barry2001 »

Vrienden van ons hebben zo'n ding. Overtreffende trap in negatieve zin, klinkt werkelijk echt nergens naar. Als je op de verjaardag in de buurt van die sub zit ben je de sjaak :lol: Krijgertje? Op MP ermee, het is populair spul want het is klein he... Zoals m'n voorganger zei, sluit het maar eens aan in de kamer, en huiver :-#

PS als je iets met je tv wil, simpel versterkertje, mooie soundbar bouwen, monitors ernaast oid, daar weet je zelf wel raad mee :goedzo:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Kappa7 »

Als het alleen voor tv Is kan het wel een verbetering zijn tenopzichte van de kleine speakers die in de tv zitten. Heb hier ook iets dergelijks staan maar dan van pioneer. Voor muziek vind ik de weergave tegen vallen.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door FR_Aad »

Voor de tv kan het een prima oplossing zijn. (tenzij je tv precies midden in je set staat)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ray5150 »

Geen ervaring mee, maar vraag me af waarom de vorige eigenaar dit weggegeven heeft ?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Arno »

ray5150 schreef:
Geen ervaring mee, maar vraag me af waarom de vorige eigenaar dit weggegeven heeft ?
Hij heeft precies zo'n zelfde soort set gekocht, met als enige verschil een modernere versterkerconsole (met hdmi enzo). Speakers zijn identiek.


Toch maar 'even' aansluiten denk ik.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ray5150 »

Blijkbaar was hij er dan toch erg tevreden over, dat hij een nieuwere set heeft aangeschaft.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Arno »

Ok. Even aangesloten in een simpele stereo opstelling op de eettafel. Tja...

Voor muziek: ongeschikt. Althans, ik weet niet of er nog wat in te stellen valt; daarvoor moet het ding eerst aan een beeldscherm hangen geloof ik.

Maar ik denk dat ik toch maar de moeite neem om eens een 3.1 (L-C-R+sub) opstelling bij de tv uit te proberen. Ik stel daar geen echt hoge eisen, en dit spul is wel echt heel klein, wat weer goed bij m'n formaat huis past.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door FR_Aad »

Goed idee
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door bas focal m180 »

Dan is het een wereld van verschil.

Speakertjes in een tv zijn zo waardeloos, volgens mij kwam er uit een ZW-TV nog meer eruit onder de 200 hz.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Barry2001 »

Daar was vaak niks mis mee. Lekkere klankkast erachter...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ray5150 »

En buuzen, voor de versterking... :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Barry2001 »

Even ot, heb als kleine guppekop eens een bedieningspaneel van een tv in de armleuning van een bankje gebouwd dat op mijn kamer stond. Dikke kabelboom ertoe, in het pre afstandbediening tijdperk he. Wat je zoal niet in het hoofd haalt....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ds23man »

Daar gebruikte ik een bamboestok voor! :mrgreen: :rofl: :lol:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Arno »

Barry2001 schreef:
Even ot...
Ach, zie titel... is op dit forum sowieso al verschrikkelijk off-topic :mrgreen:

Ik was ook van de lange stok, totdat ik een tv met tiptoetsen kreeg. De tv op m'n slaapkamer heb ik ook eens op z'n zijkant gezet, dat leek me wel handig omdat ik dan gewoon liggend op mijn zij kon kijken. Beeld werd helemaal paars en groen als de tv 90 graden gedraaid was :lol: Ik vond het een groot mysterie...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door Barry2001 »

Spelenderwijs leert men toch? Zo kwamen we er ook achter dat (veel Philips) televisies 800 Ohm luidsprekers gebruikten om een uitgangstrafo uit te sparen. En dus ook op een wat ander potentiaal stonden :hide:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ds23man »

De tv op de zijkant ook geprobeerd, was inderdaad geen succes. :(
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
De tv op de zijkant ook geprobeerd, was inderdaad geen succes. :(
Zou de zwaartekracht ook een rol spelen in de convergentie?

Ik heb de kleuren wel eens proberen te convergeren van een oude TV en dat lukte maar niet. Ik zat achter de TV, grote spiegel voor het scherm en draaien maar aan die instelpots. De linkerkant bleef een drama wat ik ook probeerde, tot ik besefte dat links van de TV een dikke speaker stond. Het magnetisch veld van de woofer gooide lichtelijk roet in het eten. ](*,)

Ook wel eens voor iemand een doorgebrande hoogspanningstrafo vervangen. Alnder merk, gewoon gesloopt uit een of andere donorTV. Bleek na proberen het beeld ondersteboven te staan. Toen gewoon de spoelen die om de beeldbuis zaten 180° gedraaid en voila, het beeld stond rechtop. Die TV heeft het toch nog 2 jaar uitgehouden. \:D/ \:D/
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door rikpost »

Arno schreef:
Ik kreeg gisteren een complete Bose set. Zo'n versterker-dvd-console (lifestyle av18), een subkast/verdeelstation en vijf van die ultrakleine speakertjes, eerder boterpakjes dan melkpakjes, zo klein. Alles in nieuwstaat.
Tja... nu ken ik de restricties bij een gegeven paard, maar ik ben toch wel benieuwd naar wat meningen/ervaringen.

Als ik zo naar die speakertjes kijk, dan moet er toch een aanzienlijk gat vallen in de weergave van het hogere laag/lagere midden?

Ik moet natuurlijk de boel een keer uitproberen, maar ik heb niet zo'n zin in een berg werk voor niks.

Het zou alleen zijn voor bij de tv, niet voor muziek.
Vrienden van ons hebben ook zo'n set .
hadden ze gekocht op basis van de beoordeling met een cd van jawel Bose.
waar precies de tekortkomingen van de set in de opname zijn gecompenseerd ,daar zijn ze dus wel erg goed in :lol:
Blijkbaar weten ze wel waar ze het zoeken moeten .
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door MichaelB »

Het is ook geen fabel dat Bose zijn eigen "sound experience" opbouwde en VERBOOD om een 1 op 1 test te doen met andere speakers.
Deed je dat als leverancier toch, dan eerst een waarschuwing. Bij een tweede keer: einde verkoop Bose. :rofl:

Ik heb die spullen verkocht bij een kleine zaak en wij deden wel 1 op 1 vergelijkingen. Kan me niet herinneren dat er ooit iemand voor Bose gegaan is op basis van de geluidskwaliteit, maar eigenlijk altijd vanwege het formaat (helemaal als moeder de vrouw erbij was, ja dat vooroordeel is geheel correct).

Goed, jij had het ook al gemerkt: voor muziek [X] ongeschikt. Beter dan de flatscreen [X], maar ook dan zijn er tal van alternatieven die ook klein zijn en WEL goed klinken (ook voor muziek). Gelukkig heb je het voor niets gekregen! :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door ds23man »

Ik heb ooit eens een demonstratiedag voor dealers van Bose meegemaakt in de negentiger jaren, nou een sekte is er niets bij!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door pappaleo »

MichaelB schreef:
Het is ook geen fabel dat Bose zijn eigen "sound experience" opbouwde en VERBOOD om een 1 op 1 test te doen met andere speakers.
Oh, vroeger wel gedaan hoor. Ook eens een 901 gedemonstreerd en dan de equalizer die erbij zat uitgeschakeld. Dan had je ineens het geluid van zo'n oude middengolfradio. :rofl: :rofl:
En de klant ging met B&W de deur uit.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door MichaelB »

De 901 vond ik, mits goed opgesteld, wel verdienstelijk klinken (met equalizer uiteraard). :hide:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Bose Acoustimass Cubes????

Bericht door bas focal m180 »

Blijft een vies woord onder zba'ers dat , equalizer., laat staan er een gebruiken. :mrgreen:

Wat doet een equalizer, niets anders dan de tekortkomingen van een ''ingebouwde'' driver bij bepaalde frequenties op electrische weg te compenseren.


Heel veel breedbanders en speakers hebben een ''equalizer'' in de vorm van spoelen, condensatoren en weerstanden.

Zelfs Lowther drivers die geen componenten gebruiken maken veelal gebruik van een diversietijd aan hoorn verlopen binnen en buiten een kast om op akoestische wijze het geluid bij te regelen.

Tegenwoordig gebruikt iedereen met een dsp de equalizer functie. :rock:

Dus dat een bose 901 zonder equalizer niet klinkt vinden we lachwekkend, nou noem ze maar op de speakers die zonder enige vorm van elektrische, mechanische, akoestische of wat dan ook goed klinkt.
Plaats reactie