Je hebt vast gelijk, kijk lekker zelf wat fijn is bij jou. Een ruisbron erbij zetten is makkelijker, dan de boel later weer stil krijgen

.
W.b. die wifi : ook groot gelijk. Google tegen die tijd eens op applicaties die DPC latency in de gaten houden. Meestal is de grootste stoorbron, je WiFi of drivers die dat gebruiken (een printer bijvoorbeeld). Dé tool om je latencies laag te houden.
Welk instrument speel je eigenlijk voornamelijk ?
Gratis tip voor cubase en soortgelijken : neem een GROOT scherm: Twee manden geleden overgestapt op een 4k scherm + grafische kaart. Beste upgrade die ik in die acht jaar heb gedaan. Niet verwacht...maar maakt je een stuk productiever.
Tweede : Windows 10 heeft iig voor mij, een flinke stap voorwaarts gemaakt in zowel stabiliteit als latency, Voor drie verschillende geluidskaarten, dus denk niet dat dat toeval is.
Een enkele, zware s VSTi is nu prima speelbaar op de laagste buffering @ 96kHz. Een favoriet is Synthogy Ivory. Op een >8 jr oud systeem. En ja, ik ben een 'snelle' en wat gevorderde toetsenist , daar ligt het niet aan....