Hoe maak ik een goede pcb layout topic

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoe maak ik een goede pcb layout topic

Bericht door Barry2001 »

Mobo's zijn een wat minder goed voorbeeld, die zijn over het algemeen vrij dense, vrij druk bezet. Heb een tijdje veel getekend voor een chip machine fabriek in het zuiden des lands, daar is het een eis. Koper balanceren met vlakjes.
Wordt veel gedaan tegenwoordig, moderne cad paketten hebben er vaak een speciale optie voor om dit voor je in te vullen; je geeft de area's aan en het wordt opgevuld. Geen handwerk.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Hoe maak ik een goede pcb layout topic

Bericht door sevenup »

ronnydepony schreef:
Dan kom ik nu ongeveer op het volgende uit :
De bijlage integrated.jpg is niet meer beschikbaar
De bijlage integrated2.jpg is niet meer beschikbaar
Veel tijd om te verbeteren heb ik niet meer, daarom de Eagle-files bijgevoegd :
De bijlage Integrated.rar is niet meer beschikbaar
Bij de LM3886 ic's aan de rechterkant moeten de condensatoren en elco's naar boven verschuiven, zo staan ze dichter bij de voedingspinnen. De LM3886 is hier nogal gevoelig voor.

Wat me ook opvalt dat er 1 groot massavlak wordt gebruikt voor zowel voeding als signaal. Hierdoor kunnen grote stromen ook lopen langs de signaal ground aansluitingen. Volgens mij is dat niet bevorderlijk ivm brom etc.
Bijlagen
gnd.jpg
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Hoe maak ik een goede pcb layout topic

Bericht door sevenup »

Nog een mogelijke opstelling.

Hiermee past het incl. 130mm transformator in een behuizing van 300x250mm binnenmaat. Met links nog genoeg ruimte voor netentree, schakelaar, etc.
Bijlagen
integrated_9.jpg
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Hoe maak ik een goede pcb layout topic

Bericht door ronnydepony »

En dit past op een print van 20 * 20 cm, verbindingen zijn gemaakt maar nog niet geoptimaliseerd, daarom nog niet zichtbaar :mrgreen:
integrated.jpg
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Hoe maak ik een goede pcb layout topic

Bericht door sevenup »

Nog wat aangepast
Bijlagen
integrated_10.jpg
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Hoe maak ik een goede pcb layout topic

Bericht door sevenup »

Meeste routing voor signaal is gedaan.
Bijlagen
integrated_11.jpg
Plaats reactie