Mobo's zijn een wat minder goed voorbeeld, die zijn over het algemeen vrij dense, vrij druk bezet. Heb een tijdje veel getekend voor een chip machine fabriek in het zuiden des lands, daar is het een eis. Koper balanceren met vlakjes.
Wordt veel gedaan tegenwoordig, moderne cad paketten hebben er vaak een speciale optie voor om dit voor je in te vullen; je geeft de area's aan en het wordt opgevuld. Geen handwerk.
Hoe maak ik een goede pcb layout topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hoe maak ik een goede pcb layout topic
Bij de LM3886 ic's aan de rechterkant moeten de condensatoren en elco's naar boven verschuiven, zo staan ze dichter bij de voedingspinnen. De LM3886 is hier nogal gevoelig voor.ronnydepony schreef:Dan kom ik nu ongeveer op het volgende uit : Veel tijd om te verbeteren heb ik niet meer, daarom de Eagle-files bijgevoegd :
Wat me ook opvalt dat er 1 groot massavlak wordt gebruikt voor zowel voeding als signaal. Hierdoor kunnen grote stromen ook lopen langs de signaal ground aansluitingen. Volgens mij is dat niet bevorderlijk ivm brom etc.
Nog een mogelijke opstelling.
Hiermee past het incl. 130mm transformator in een behuizing van 300x250mm binnenmaat. Met links nog genoeg ruimte voor netentree, schakelaar, etc.
Hiermee past het incl. 130mm transformator in een behuizing van 300x250mm binnenmaat. Met links nog genoeg ruimte voor netentree, schakelaar, etc.
- ronnydepony
En dit past op een print van 20 * 20 cm, verbindingen zijn gemaakt maar nog niet geoptimaliseerd, daarom nog niet zichtbaar