Waar Apple op dit moment echt te weinig opties biedt voor DAW gebruik is de keuze in PC land enorm en als we dan toch alle keuze hebben dan graag ook meteen een systeem dat helemaal stil is
Er zijn wel wat passief gekoelde HTPC behuizingen beschikbaar:
Streacom
HDPlex
Maar die zijn eigenlijk niet echt bedoeld voor een TDP boven 65W en het ook niet echt duidelijk of een M2 SSD en PCIe kaarten passen en/of samengaan.
Er zijn ook passief gekoelde tower cases:
CS-80 Fanless
PC Silentium
Hier heb ik toch het idee dat je de Apple prijs betaald met 'Van Sneuhuizen & Triestmans' design.
Ik had het volgende bedacht aan basis componenten: Suggesties voor verbetering zijn welkom. Ter vergelijking, als je een iMac zo wilt optuigen (en dan haal je denk ik niet dezelfde performance) dan moet je een 27" versie nemen en kom je uit op €3400, het scherm wat daar in zit kost bij Dell zo'n €1400 dus er blijft €2000 over voor de componenten en de behuizing. Dat moet toch voor minder kunnen zou je denken.
Al zoekende kwam ik het volgende artikel tegen:
Fanless Heatpipe CPU Cooling System by FMAH
Nu ik heb nog een koelprofiel liggen wat erg geschikt zou kunnen zijn voor deze toepassing, het is 30cm x 30cm x 4cm met een thermische weerstand van 0,3K/W. Dit zou toch voldoende moeten zijn om de max 90W van een i7 6700K weg te douwen.
Heatpipes en andere onderdelen kwam ik hier tegen:
IT-Tech
Staat niet bij bij het ook voor 1151 is, maar daar is achter te komen. Kost in ieder geval geen vermogen.
Wat denken jullie? Haalbare kaart om zo'n systeem te bouwen? Alternatieven?
Gerrit