anti-RIAA correctie
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: anti-RIAA correctie
Daar is inderdaad wel iets voor te zeggen.
Wel lekker compact geworden zo.
Kan inderdaad nog wel een stuk kleiner, maar als het niet nodig is, waarom zou je ?
Je kunt het zaakje ook in de mengtafel bouwen, en met een dubbelpolige wisselschakelaar overbrugbaar maken.
Wel lekker compact geworden zo.
Kan inderdaad nog wel een stuk kleiner, maar als het niet nodig is, waarom zou je ?
Je kunt het zaakje ook in de mengtafel bouwen, en met een dubbelpolige wisselschakelaar overbrugbaar maken.
Anne weet daar vast wel een enkelpolige van te maken, nog makkelijkerray5150 schreef:en met een dubbelpolige wisselschakelaar overbrugbaar maken.
Hmm...SARK schreef:Nice
Maar wil je niet eerst even luisten/testen voordat je 'm inkapselt
Ik kan er toch niks meer aan veranderen eigenlijk, en dan moet ik een phono ingang hebben.
Die staat ergens in een doos, in de vorm van een voorversterker...
het zijn die C-tjes die nogal 'groot' zijn.ray5150 schreef:Kan inderdaad nog wel een stuk kleiner
Keramisch is een stuk kleiner, maar is dacht ik minder geschikt voor audio.
(klopt dat eigenlijk wel?
Ja, maar die is net 'nieuw', en ik heb 'm al open gehad (om een wat hakerige schuif van nieuw siliconenvet te voorzien) maar ik zag geen eenvoudige weg voor een phono-bypass o.i.d.ray5150 schreef:Je kunt het zaakje ook in de mengtafel bouwen, en met een dubbelpolige wisselschakelaar overbrugbaar maken.
Zodoende dit idee.
Het is ook maar voor de tuner.
Ja, dat is juist. over het algemeen word het afgeraden om keramisch in de signaal weg te gebruiken.Jerommel schreef:het zijn die C-tjes die nogal 'groot' zijn.ray5150 schreef:Kan inderdaad nog wel een stuk kleiner
(klopt dat eigenlijk wel?)
Ik weet niet (meer) de achtergronden ervan, maar MKT, MKP, en Styroflex/Polystereen (die jij hebt gebruikt.) presteren beter in audio schakelingen.
Voor voedingsontkoppelings en in HF schakelingen is keramisch juist een must, maar ook hier is weer een onderverdeling in vele soorten te vinden.
Wel oppassen dat die C-tjes heel blijven.Met die korte draden worden ze vlug heet bij solderen, kan dat soort slecht tegen.
Nog even Sark niet teleurstellen
Anne
Nog even Sark niet teleurstellen
Stel je nu voor er nog een schakelaar in te bouwen?
Heb nog wel mooie Marquart tuimel-poken liggen.
Net Bison kombi metaal gehaald.
Bijna een tientje...
...met natuurlijk een luchtbel in de verharder...
Lekker doseren is dat...](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Heb nog wel mooie Marquart tuimel-poken liggen.
Net Bison kombi metaal gehaald.
Bijna een tientje...
...met natuurlijk een luchtbel in de verharder...
Lekker doseren is dat...
Ik zie er niet echt nut in om dat te verpakken in dat Bison (epoxy) spul.
(zolang je er niet mee de halve wereld over trekt, best wel gevaarlijk, met al die controle's
)
Beetje koperfolie rondom, en een flink stuk krimpkous geeft vrijwel hetzelfde resultaat.
(zolang je er niet mee de halve wereld over trekt, best wel gevaarlijk, met al die controle's
Beetje koperfolie rondom, en een flink stuk krimpkous geeft vrijwel hetzelfde resultaat.
Het is omdat er een tulp in geplugd moet worden, en dat de stift van de tulp stekker dan geen interne schade kan veroorzaken als er aan gehannest wordt.
Stukje peace of mind voor mezelf iig, en moest die Bison kombi toch al halen.
Stukje peace of mind voor mezelf iig, en moest die Bison kombi toch al halen.
Klasse-2 (en klasse-3) keramische condensatoren vervormen als de pest, zijn onnauwkeurig en hebben een flinke diëlektrische absorptie, dus zijn er drie redenen om ze niet in een filterschakeling zoals een invers RIAA-netwerk te stoppen.ray5150 schreef:Ja, dat is juist. over het algemeen word het afgeraden om keramisch in de signaal weg te gebruiken.Jerommel schreef:het zijn die C-tjes die nogal 'groot' zijn.ray5150 schreef:Kan inderdaad nog wel een stuk kleiner
(klopt dat eigenlijk wel?)
Ik weet niet (meer) de achtergronden ervan, maar MKT, MKP, en Styroflex/Polystereen (die jij hebt gebruikt.) presteren beter in audio schakelingen.
Voor voedingsontkoppelings en in HF schakelingen is keramisch juist een must, maar ook hier is weer een onderverdeling in vele soorten te vinden.
1 nF en 3,3 nF is tegenwoordig echter ook wel als klasse-1 keramische condensator te krijgen (NP0, C0G), zeker als SMD, en daar is niks mis mee, al zijn polystyreen- en polypropyleencondensatoren vaak nog wat nauwkeuriger.
Helaas had ik geen onzichtbare soldeer, maar het is wel stevig geworden.
Ze steken natuurlijk wel een beetje uit....
Maar het klinkt goed, hooguit dat de shelving misschien een klein beetje tekort schiet in de hoogste oktaven.
Ze steken natuurlijk wel een beetje uit....
Maar het klinkt goed, hooguit dat de shelving misschien een klein beetje tekort schiet in de hoogste oktaven.