Pas op ontploffingsgevaar !
Anne
Moderator: Beheerdersteam
I.d.d. en daarom is het ook beter dat wanneer je een goot kopervlak aan 1 kant maakt, dat je dat ook aan de ander kant doet. Voorkomt kromtrekken van de print door thermische uitzetting.Barry2001 schreef:Fout is het niet. Extra koper kost niets extra'sray5150 schreef:Hoe curieus, de vermogens lijnen hebben dezelfde breedte als de zwakstroom lijnen.
Waarom zou je dat doen als je de ruimte hebt? En wie of wat bepaalt "teveel" loze ruimte? Alles zo compact mogelijk op een printje proppen is meer een visie/hobby van enkelen hierray5150 schreef:Ik vind de versie van Ronny er op zich niet zo heel slecht uitzien, alleen kan het mijns inziens zo'n 40 % kleiner.
Er zitten gewoon te veel loze ruimtes in.
Met name als je dubbelzijdig werkt heb je juist de mogelijkheid om het heel compact op te zetten, daar zit juist de uitdaging in.
Alles zo compact mogelijk op een printje proppen is meer een visie/hobby van enkelen hier
Ja, als je zo gaat denken zouden we nog steeds computers van het formaat ENIAC hebben...Pjotr schreef:Waarom zou je dat doen als je de ruimte hebt? En wie of wat bepaalt "teveel" loze ruimte? Alles zo compact mogelijk op een printje proppen is meer een visie/hobby van enkelen hierray5150 schreef:Ik vind de versie van Ronny er op zich niet zo heel slecht uitzien, alleen kan het mijns inziens zo'n 40 % kleiner.
Er zitten gewoon te veel loze ruimtes in.
Met name als je dubbelzijdig werkt heb je juist de mogelijkheid om het heel compact op te zetten, daar zit juist de uitdaging in.
Ja, zo moest ik van marketing eens een nieuwe besturingskast maken. Zat een membraan toestenbord op omdat het waterdicht moest zijn. Wordt gebruikt in de vleesverwerkende industrie en het wordt 's-avonds met de hogedrukspuit allemaal schoon gespoten. Zaten flinke knoppen op van 2cm x 2cm. Verkoop vond het maar niks en keurde het af. Schakelde een extern bureau in wat met een flitsend modern ontwerp kwamen met mooie kleine telefoonknopjes. Afijn proto's gemaakt, heeft tientallen K's aan euro's gekost. Keurde de klant het afBarry2001 schreef:Hebben het onlangs meegemaakt: machine sturing in een fabriek, werd met plc's gedaan. Mooi vervangend ontwerpje voor gemaakt, microcontroller met wat geheugen, wat sturing, mooi klein pcb-tje geworden. Wordt gepresenteerd aan de klant, schrikt zich een hoedje. Ding moet in een 19" kast komen, het printje verzuipt daarin. Is niet verkoopbaar aan de machine fabriek, niet geloofwaardig dat dit goed werkt. Nouja zeg.... het is echt gebeurd, de print is opnieuw getekend, lomp en groot met van de joekels van indicatielampen ipv led's. Stukje ontbrekende communicatie vooraf
Dan wel gelijk 01005 (0,2mm x 0,1mm) hè, anders is er ook geen lol aanronnydepony schreef:Volgende uitdaging is misschien zoveel mogelijk SMD
01005 = 0.4mm x 0.2mm . Dus dat valt alweer meePjotr schreef:Dan wel gelijk 01005 (0,2mm x 0,1mm) hè, anders is er ook geen lol aanronnydepony schreef:Volgende uitdaging is misschien zoveel mogelijk SMD![]()
Nee, 01005 imperial = 0402 metrisch. Dus 0.4mm x 0.2mm. Wat op het plaatje te zien weet ik niet, geen gangbare maat in elk geval.Pjotr schreef:Yip, volgens mij zijn ze een beetje de weg kwijt met die maat aanduiding, in principe staan de getallen voor 1/10 inches: (maten in mm)