Welke software gebruik je? Ik krijg em niet aan de gang met Picoreplayer 1.22.Ik heb voor 8 tientjes een Raspberry + Hifiberry Pro gekocht en sinds vanmorgen in gebruik. Ik sta echt versteld van de kwaliteit van die DAC. Klinkt echt meer dan prima. Je kan er nog een aparte 5v aanhangen voor t analoge deel, maar ik vraag me af of dit een 'step change' is.
Raspberry Pi Zero
Moderator: Beheerdersteam
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi Zero
Re: Raspberry Pi Zero
ik gebruikte voor de test even volumio en/of rune audio met een digi+ bordje op een geleende raspberry B, werkt prima. picoreplayer ken ik verder niet.
helaas weer de pi ingeleverd (die stuurde normaliter "het huis" aan
) Wachten tot de zero weer leverbaar is.
helaas weer de pi ingeleverd (die stuurde normaliter "het huis" aan
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi Zero
Ok..merci.
Heb het gevonden...ligt aan m'n ene pi...
Op m'n andere pi doet de duriosound en de hifiberry...en de hifiberry pro het.
Op die ene...doet geen enkele het.
Heb het gevonden...ligt aan m'n ene pi...
Op m'n andere pi doet de duriosound en de hifiberry...en de hifiberry pro het.
Op die ene...doet geen enkele het.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi Zero
Dus ze allemaal even kunnen vergelijken.
Hifiberry en Hifiberry pro...kan geen verschil horen...
Duriosound pro (2 parallel)...stukken beter dan de hifiberries.
Ik zal wel even kijken of ik een filmpje kan maken voor op youtube...want het verschil is echt heel duidelijk te horen...wellicht dat het hoorbaar is in een opname met smartphone.
Hifiberry en Hifiberry pro...kan geen verschil horen...
Duriosound pro (2 parallel)...stukken beter dan de hifiberries.
Ik zal wel even kijken of ik een filmpje kan maken voor op youtube...want het verschil is echt heel duidelijk te horen...wellicht dat het hoorbaar is in een opname met smartphone.
Re: Raspberry Pi Zero
Ik gebruik nu MusicBox. Lekker lightweight en simpel te bedienen. Binnenkort even pielen met Kodi. Daar is ook een iOS app voor en voor de rest van t gezin is dit toch net iets makkelijker.Bas Horneman schreef:Welke software gebruik je? Ik krijg em niet aan de gang met Picoreplayer 1.22.Ik heb voor 8 tientjes een Raspberry + Hifiberry Pro gekocht en sinds vanmorgen in gebruik. Ik sta echt versteld van de kwaliteit van die DAC. Klinkt echt meer dan prima. Je kan er nog een aparte 5v aanhangen voor t analoge deel, maar ik vraag me af of dit een 'step change' is.
grt.
Stefan
Re: Raspberry Pi Zero
Ik vind de hifiberry al echt goed klinken, dus ben erg benieuwd in welk opzicht je de Duriosound beter vind klinken...Bas Horneman schreef:Duriosound pro (2 parallel)...stukken beter dan de hifiberries.
Groeten
Stefan
Re: Raspberry Pi Zero
Deze is ook leuk om te delen. Let op degene met het buisje 
https://www.hifiberry.com/guides/galler ... creations/
https://www.hifiberry.com/guides/galler ... creations/
Re: Raspberry Pi Zero
nog kleiner ... Pimoroni "pHAT" dac, voor op de zero, helemaal cute 
https://shop.pimoroni.com/products/phat-dac
https://shop.pimoroni.com/products/phat-dac
Re: Raspberry Pi Zero
Een beetje marketing-speak kan natuurlijk geen kwaad (zei de marketeer), maar dit is wel wat overdreven: "Pumping out 24-bits at 192KHz of audio goodness from the Raspberry Pi's I2S interface on the 2x20 pin GPIO header."matjans schreef:nog kleiner ... Pimoroni "pHAT" dac, voor op de zero, helemaal cute
https://shop.pimoroni.com/products/phat-dac
Re: Raspberry Pi Zero
Ze hebben het ook over een phono aansluiting. Okay je kan er twee RCA stekkers op solderen, maar is dat dan een phone-uitgang of 'gewoon' een aux zeg maar? Wat moet je met een phone-uitgang op een dag??? Ik snap t niet.matjans schreef:nog kleiner ... Pimoroni "pHAT" dac, voor op de zero, helemaal cute
https://shop.pimoroni.com/products/phat-dac
Re: Raspberry Pi Zero
Re: Raspberry Pi Zero
Dat leek me ook...maar als je de tijd neemt om zinnen als '24-pumping-bits' te schrijven kan dit ook wel iets accuraterhannesie schreef:Ze bedoelen RCA
Stefan
Re: Raspberry Pi Zero
Turbo audio-taal, verkoopt heel best, want als het turbo klinkt, zal het wel zo zijn.satefan schreef:Dat leek me ook...maar als je de tijd neemt om zinnen als '24-pumping-bits' te schrijven kan dit ook wel iets accuraterhannesie schreef:Ze bedoelen RCA
![]()
Stefan
Re: Raspberry Pi Zero
Ach als je kijkt van "audiofielen" zelf af en toe schrijven valt dat nog best mee.
Re: Raspberry Pi Zero
Hij weet in ieder geval wat rekenen is, zeker voor zichzelf.
Maar dezer is zeker niet specifiek voor de zero, en de Cubieboard die hij ook net als alle andere aanbiedingen niet op voorraad heeft is door mij al tijden in gebruik met USB uit naar de Dac, stukken flexibeler.

Maar dezer is zeker niet specifiek voor de zero, en de Cubieboard die hij ook net als alle andere aanbiedingen niet op voorraad heeft is door mij al tijden in gebruik met USB uit naar de Dac, stukken flexibeler.
