Raspberry Pi Zero

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door Bas Horneman »

Ik heb voor 8 tientjes een Raspberry + Hifiberry Pro gekocht en sinds vanmorgen in gebruik. Ik sta echt versteld van de kwaliteit van die DAC. Klinkt echt meer dan prima. Je kan er nog een aparte 5v aanhangen voor t analoge deel, maar ik vraag me af of dit een 'step change' is.
Welke software gebruik je? Ik krijg em niet aan de gang met Picoreplayer 1.22.
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door matjans »

ik gebruikte voor de test even volumio en/of rune audio met een digi+ bordje op een geleende raspberry B, werkt prima. picoreplayer ken ik verder niet.

helaas weer de pi ingeleverd (die stuurde normaliter "het huis" aan :lol: ) Wachten tot de zero weer leverbaar is.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door Bas Horneman »

Ok..merci.

Heb het gevonden...ligt aan m'n ene pi...

Op m'n andere pi doet de duriosound en de hifiberry...en de hifiberry pro het.
Op die ene...doet geen enkele het.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door Bas Horneman »

Dus ze allemaal even kunnen vergelijken.

Hifiberry en Hifiberry pro...kan geen verschil horen...

Duriosound pro (2 parallel)...stukken beter dan de hifiberries.

Ik zal wel even kijken of ik een filmpje kan maken voor op youtube...want het verschil is echt heel duidelijk te horen...wellicht dat het hoorbaar is in een opname met smartphone.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door satefan »

Bas Horneman schreef:
Ik heb voor 8 tientjes een Raspberry + Hifiberry Pro gekocht en sinds vanmorgen in gebruik. Ik sta echt versteld van de kwaliteit van die DAC. Klinkt echt meer dan prima. Je kan er nog een aparte 5v aanhangen voor t analoge deel, maar ik vraag me af of dit een 'step change' is.
Welke software gebruik je? Ik krijg em niet aan de gang met Picoreplayer 1.22.
Ik gebruik nu MusicBox. Lekker lightweight en simpel te bedienen. Binnenkort even pielen met Kodi. Daar is ook een iOS app voor en voor de rest van t gezin is dit toch net iets makkelijker.

grt.

Stefan
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door satefan »

Bas Horneman schreef:
Duriosound pro (2 parallel)...stukken beter dan de hifiberries.
Ik vind de hifiberry al echt goed klinken, dus ben erg benieuwd in welk opzicht je de Duriosound beter vind klinken...

Groeten

Stefan
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door satefan »

Deze is ook leuk om te delen. Let op degene met het buisje :-)

https://www.hifiberry.com/guides/galler ... creations/
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door matjans »

nog kleiner ... Pimoroni "pHAT" dac, voor op de zero, helemaal cute :)

https://shop.pimoroni.com/products/phat-dac
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door ray5150 »

Maar wel out of stock...
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door satefan »

matjans schreef:
nog kleiner ... Pimoroni "pHAT" dac, voor op de zero, helemaal cute :)

https://shop.pimoroni.com/products/phat-dac
Een beetje marketing-speak kan natuurlijk geen kwaad (zei de marketeer), maar dit is wel wat overdreven: "Pumping out 24-bits at 192KHz of audio goodness from the Raspberry Pi's I2S interface on the 2x20 pin GPIO header." :think: Bit kun je alleen maar aflezen, het wordt pas muziek na conversie. Maar ik denk dat ik begrijp wat ie probeert te zeggen :rofl:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door satefan »

matjans schreef:
nog kleiner ... Pimoroni "pHAT" dac, voor op de zero, helemaal cute :)

https://shop.pimoroni.com/products/phat-dac
Ze hebben het ook over een phono aansluiting. Okay je kan er twee RCA stekkers op solderen, maar is dat dan een phone-uitgang of 'gewoon' een aux zeg maar? Wat moet je met een phone-uitgang op een dag??? Ik snap t niet.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door hannesie »

:mrgreen: Ze bedoelen gewoon RCA, maar je kunt alles wel interessanter laten klinken blijkt wel.
phono.JPG
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door satefan »

hannesie schreef:
:mrgreen: Ze bedoelen RCA
phono.JPG
Dat leek me ook...maar als je de tijd neemt om zinnen als '24-pumping-bits' te schrijven kan dit ook wel iets accurater ](*,)

Stefan
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door hannesie »

satefan schreef:
hannesie schreef:
:mrgreen: Ze bedoelen RCA
phono.JPG
Dat leek me ook...maar als je de tijd neemt om zinnen als '24-pumping-bits' te schrijven kan dit ook wel iets accurater ](*,)

Stefan
Turbo audio-taal, verkoopt heel best, want als het turbo klinkt, zal het wel zo zijn. :sure: :sure: :goeie:, En als het duur is dan helemaal.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door FR_Aad »

Ach als je kijkt van "audiofielen" zelf af en toe schrijven valt dat nog best mee.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door ray5150 »

Over "zwart tussen de instrumenten" Aad ? :lol:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door FR_Aad »

Pcies
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door satefan »

Deze ziet er ook wel heel lollig uit :-)

http://shop.g2labs.org/index.php?id_pro ... er=product

Satefan
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi Zero

Bericht door hannesie »

Hij weet in ieder geval wat rekenen is, zeker voor zichzelf.

Maar dezer is zeker niet specifiek voor de zero, en de Cubieboard die hij ook net als alle andere aanbiedingen niet op voorraad heeft is door mij al tijden in gebruik met USB uit naar de Dac, stukken flexibeler. :mrgreen: :sure:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”