Hallo allen,
Ik kan een in een zeer goede staat zijnde platenspeler kopen, betreft de Garrard Synchro lab 95B met een Shure M44E element.
mijn vraag is het volgende is dit een redelijk goede platenspeler of moet ik omkijken naar een andere.
Tevens wil ik ook nieuwe RCA aansluitingen op de betreffende platenspeler maken zodat ik mijn eigen interlinks kan gebruiken.
weet iemand hiervan ook hoe de aansluitingen moeten worden gemonteerd en misschien ook een bijbehorende schema van heeft.
De platenspeler wordt door middel van een Vincent PHO200 Phono Preamp aangesloten op mijn versterker.
groetjes,
Lammert
Garrard Synchro lab 95B platenspeler
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Lampie1965
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Garrard Synchro lab 95B platenspeler
In de eerste plaats heb ik nog nooit van dat ding gehoord en even googelen weet ik ook al waarom ( en dan heb ik alleen maar de plaatjes bekeken
). Krijg je geld toe????? Als zijnde afvalverwerker? 
Tja het is een idler drive tafel en daar moet je van houden.
Zelf loop ik er met een grote boog omheen maar er is ook een grote groep liefhebbers.
Pas wel op, deze tafel is niet te vergelijken met een 301 of 401 dat is echt een andere klasse.
Waar je op moet Letten bij de aanschaf is of het tussenwiel mooi rond is zonder deukjes of platte kanten.
Die ga je namelijk gegarandeerd terug horen.
Verder het lager controleren op speling en kijk of het plateau mooi recht loopt zonder slingering.
Draad vervangen kan maar bedenk dat je nogsteeds voor een deel naar de zelfde kabel luistert.
Aansluiten van een set tulpjes is niet moeilijk.
De kern van de kabel gaat op de kern van de tulp.
De afscherming op de buitenkant.
De kleurcode is,
R+ rood
R- groen
L+ bauw
L- wit.
Zelf loop ik er met een grote boog omheen maar er is ook een grote groep liefhebbers.
Pas wel op, deze tafel is niet te vergelijken met een 301 of 401 dat is echt een andere klasse.
Waar je op moet Letten bij de aanschaf is of het tussenwiel mooi rond is zonder deukjes of platte kanten.
Die ga je namelijk gegarandeerd terug horen.
Verder het lager controleren op speling en kijk of het plateau mooi recht loopt zonder slingering.
Draad vervangen kan maar bedenk dat je nogsteeds voor een deel naar de zelfde kabel luistert.
Aansluiten van een set tulpjes is niet moeilijk.
De kern van de kabel gaat op de kern van de tulp.
De afscherming op de buitenkant.
De kleurcode is,
R+ rood
R- groen
L+ bauw
L- wit.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Je zou het kunnen doen als je het leuk vindt er wat mee te knoeien. Net als Thorens mindere modellen heeft is dat bij Garrard ook het geval, het is geen topper. Wat is de vraagprijs?
-
Lampie1965
Heren, dank voor jullie reacties, de vraagprijs is 100 euro.
Denk dat ik beter voor een Thorens kan gaan, echter de vraagprijzen voor deze rijzen de pan uit.
Denk dat ik beter voor een Thorens kan gaan, echter de vraagprijzen voor deze rijzen de pan uit.