Dit is mijn eerste post, en mijn 2e project.
1e project was een vloerstaander, maar een bassreflex bouwen zonder meet aparatuur is toch een aardige challenge!
Na deze subwoofer afgewerkt te hebben, zal ik een gesloten systeem bouwen voor de vloerstaanders.
Ik werk zelf in de Gamma, en sta in de zagerij. dat betekend dat ik een heerlijke platen zaag tot mijn beschikking heb (ook in mijn vrije tijd) en dat ik dus alles pietje precies kan zagen
Zo, nou het idee is dus om de laag sectie van mijn actieve Adam A3X-jes uit te breiden.
Uiteindelijk wil ik met software matige DSP (Pure Music misschien? Of een ander gratis alternatief?) een HPF toepassen op de actieve monitoren, maar aangezien dit dan betekend dat ik een 4 channnel DAC aan moet gaan schaffen, zal dit nog wel eventjes duren.
't Idee nu is dat ik van mijn DAC en (ja sorry) mijn headphone out een multi output device maak, en zo dus 2x stereo heb.
Een aantal mensen hebben het voor elkaar gekregen op deze manier 4 mono kanalen te bemachtigen, maar mij lukt het niet. Misschien iemand met tips?
Met deze oplossing krijg ik dus een stereo output voor de laagsectie, die ik door middel van de 'why not wye' tutorial bij elkaar voeg naar mono.
Na de SLS 263 door winISD gehaald te hebben, kwam ik uit op 78,590L.
Incl bracing, versterker kastje, en een berekening gemaakt te hebben van hoeveel inhoud de speaker zelf wegneemt (deels een schatting...) kwam ik op een inhoud van 88,968L uit.
Echt laag gaat deze woofer niet volgens winISD, fs van +-47 Hz, maar ik ben eigenwijs, en ben er van overtuigd dat hij lager kan spelen
Bracing is klaar en gelijmd, de rest ga ik er omheen bouwen.
Morgen ga ik het gat voor de versterker eruit zagen, en de luchtdichte bak verlijmen op het achterpaneel.
Ook ga ik de uitsparing voor de subwoofer aan de achterkant nog even netjes rond frezen.
Hoop dat jullie het wat vinden worden, en ik ga binnekort updates plaatsen.