Carbon of velours?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Carbon of velours?
Is carbon geen harder materiaal dan pvc? Dan veroorzaakt het microscopische krasjes in het vinyl.
Ja, dat kun je nu wel bedenken maar na al die jaren nog nooit iets van gemerkt....richard schreef:Is carbon geen harder materiaal dan pvc? Dan veroorzaakt het microscopische krasjes in het vinyl.
OP die manier kun je ook verzinnen dat je geen diamantnaalden in elementen moet gebruiken maar zachte van pluisvrij katoen 
Pjotr schreef:OP die manier kun je ook verzinnen dat je geen diamantnaalden in elementen moet gebruiken maar zachte van pluisvrij katoen
Met Koni schokdempers.
Dat is natuurlijk wel zo maar een diamant naald is mooi elliptisch geslepen en heeft daardoor geen scherpe randen. Een facet geslepen diamant zal vast wat meer schade aan de groef toe brengen.Pjotr schreef:OP die manier kun je ook verzinnen dat je geen diamantnaalden in elementen moet gebruiken maar zachte van pluisvrij katoen
Mijn veronderstelling is dat de borstels van een koolstofvezel microscopische krasjes in het vinyl maakt waar vuil juist sneller achter blijft haken.
Je zou kunnen kijken of flink borstelen op het gladde deel tussen de uitloopgroef ook invloed heeft op de glans.
Doe je best zou ik zeggen, ben benieuwd naar wat je vindt dan. Overigens zijn die platenborstels van een geheel ander materiaal dan de carbonvezels die gebruikt worden als wapening vezels in epoxy e.d. Zou ook niet kunnen, zou gelijk afknappen. Volgens mij is het gewoon iets van koolstof gevuld nylon o.z.i.
Gezien de meer dan 40 jaar dat deze borsteltjes in de handel zijn en er nog nooit iemand iets van opgemerkt heeft, meer een hypothetisch probleem.
Gezien de meer dan 40 jaar dat deze borsteltjes in de handel zijn en er nog nooit iemand iets van opgemerkt heeft, meer een hypothetisch probleem.
Daar heb ik wel vaker last van, een geval van beroepsdeformatie.Pjotr schreef:...meer een hypothetisch probleem.