Tannoy ?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Tannoy ?

Bericht door Muug »

In de "Naar wat luister jij?"-rubriek toont iemand de Hello-cliip van Adèle en iemand anders zegt dat er achter haar enkele echt grote Tannoy's staan

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... DWKuo3gXMQ

Volgens internet zijn dat deze : Tannoy Super Red Monitor 15 ?

Iemand ervaring met deze speakers? Wil je die effe delen aub ? :D =D>
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Tannoy ?

Bericht door ds23man »

Ja, nee! :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Tannoy ?

Bericht door Muug »

ik wil meer smileys... :cry:

:wink:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Tannoy ?

Bericht door ds23man »

:bounce: :bounce: :bounce:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Tannoy ?

Bericht door ds23man »

Maar wat wil je weten?
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Tannoy ?

Bericht door Muug »

wel,
als ze daar achter Adèle staan, en iemand merkt die op, dan zijn dat vast wel gekende luidsprekers, mét kwaliteiten, anders zet je ze niet in zo'n videoclip. En ik hou wel van vintage, en ik grijp bij deze de gelegenheid aan om wat bij te leren over deze speakers. Waren ze goed gebouwd? Klonken ze geweldig goed? Als je die 15"-driver zo bekijkt lijkt het wel of ze je wel een goed buikgevoel kunnen geven bvb. Zijn die veel verkocht geweest? Met welk soort versterker worden die best aangedreven? Wat zouden die nog kosten tegenwoordig. En andere van die vragen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Tannoy ?

Bericht door ds23man »

Om te beginnen hadden studiomonitoren een bepaalde sound in die tijd. Feitelijk had je 3 merken: JBL ( en de daarop gebaseerde Westlake), Urei en Tannoy. Het type studio ( muzieksoort, de voorkeur van eigenaar en techneuten) en geografische ligging bepaalde wat voor merk er gebruikt werd. Deze monitoren waren vooral gebouwd op geluidsdruk en levensduur.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Tannoy ?

Bericht door ray5150 »

Tjonge, ik heb wel wat losgemaakt met :
ray5150 schreef:
Sodemieters, wat heb Adele een paar grote Tannoy's... :shock:

:mrgreen:


Die kasten staan daar niet voor Piet snot, of speciaal voor de video neergezet.
Ze horen bij het pakket monitoren, dat aan de (72 kanaals Neve) mengtafel staat.
Kijk maar op : http://thechurchstudios.com/
En : https://milocostudios.com/studios/the-c ... on-photos/
timthumb.jpg
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Tannoy ?

Bericht door markbakk »

Dit zijn pas Tannoys!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Tannoy ?

Bericht door ds23man »

Dat is gewoon edelkitsch....... :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Tannoy ?

Bericht door ray5150 »

markbakk schreef:
Dit zijn pas Tannoys!
:shock: :shock:

tis dat je het er bij zegt, anders dacht ik dat het een biechtstoel was... :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Tannoy ?

Bericht door ds23man »

Speciaal voor psalmen......
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Tannoy ?

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
timthumb.jpg
Grappig dat zo'n uitgebreide tafel er op de foto als een handgeknoopt tapijtje uit gaat zien :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Tannoy ?

Bericht door Leeuwarden »

In alle drie studio's gebruiken ze iets van Apple. Vandaar dat het zo beroerd klinkt...
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Tannoy ?

Bericht door Muug »

ray5150 schreef:
markbakk schreef:
Dit zijn pas Tannoys!
:shock: :shock:
tis dat je het er bij zegt, anders dacht ik dat het een biechtstoel was... :lol:
iets zegt me dat ze niet zo goed geplaatst staan....
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Tannoy ?

Bericht door Mtraxx »

Prachtige mooie (vintage)apparatuur, waarschijnlijk heeft veel daar in die kerk beter geklonken dan op de opname terug te horen valt.
Ook deze cd van Adele is verloren gegaan in de bekende "Loudness War" :-&

W.b.t. die Tannoy's, die Coax die daar in zit werd ook diverse hifi uitvoeringen gebruikt als ik het goed heb.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Tannoy ?

Bericht door Mtraxx »

Sterker nog, nu ik zo een AB tussen de video clip en de cd versie is er veel meer dynamiek in de video clip ondanks de compressie op de audio stream :shock:
Xeres
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 11:51
Locatie: Leersum

Re: Tannoy ?

Bericht door Xeres »

Dat is grappig...!?

Een paar dagen geleden sprak ik een Forum lid over mijn 12" fullrange speakers en dat de Tannoy 15" DC speakers van Tannoy "hoog" op mijn lijstje staan. Sterker nog.... ik vertelde dit zelfde forum lid dat Adele met een videoclip was gekomen waarin voor mij (naast de geweldige zang) met name de (slechts op de achtergrond )Tannoy's opvielen.

Dat ik iemand ken met de 5! Tannoy "Westminsters" in een 5.1 opstelling zegt vrij weinig, dat de 15" Tannoy voor veel geld van eigenaar wisselen zegt ook weinig, dat de 15" Tannoy's hoog op mijn "to have" lijstje staan (Adele is slechts een bevestiging) zegt eveneens vrij weinig.

Wat wellicht interessant is dat (Tannoy) Dual Concentric speakers niet voor iedereen zijn. Huh??? Ik heb het voorrecht gehad om deze speakers/techniek commercieel te (mogen) verkopen.

Bij de Definition (DC) "commerciële" versies kwam dit "probleem" (niet voor iedereen) behoorlijk naar voren. In eerste instantie zijn de speakers voornamelijk overweldigend. Veel laag, veel midden, veel hoog... fantastisch! Dat dit geluid "slechts" vanuit "1" positie wordt voortgebracht is voor veel luisteraars "ingewikkeld" met name het "laag" wordt een vraagteken voor velen...

Mocht je echter in de gelegenheid zijn/komen om deze "ideale puntbron" te "mogen ervaren/kopen.....dan zeg ik "DOEN! Dat ik vervolgens enorm 'jaloers" zou zijn zegt eveneens vrij weinig...haha


R.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Tannoy ?

Bericht door Pjotr »

Xeres schreef:
Bij de Definition (DC) "commerciële" versies kwam dit "probleem" (niet voor iedereen) behoorlijk naar voren. In eerste instantie zijn de speakers voornamelijk overweldigend. Veel laag, veel midden, veel hoog... fantastisch! Dat dit geluid "slechts" vanuit "1" positie wordt voortgebracht is voor veel luisteraars "ingewikkeld" met name het "laag" wordt een vraagteken voor velen...
.
Dat was gewoon een slecht ontwerp met een rommelig laag midden. Lag niet aan de units zelf maar het kastontwerp en de afstemming ervan.
Xeres
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 11:51
Locatie: Leersum

Re: Tannoy ?

Bericht door Xeres »

Pjotr schreef:
Xeres schreef:
Dat was gewoon een slecht ontwerp met een rommelig laag midden. Lag niet aan de units zelf maar het kastontwerp en de afstemming ervan.
Daar heb je volledig gelijk wat betreft de vloerstaanders uit deze (eerste) serie. Ik had er even bij moeten vermelden dat ik sprak over de DC8 monitor deze was ook niet ideaal maar veel beter dan de vloerstaanders.. En deze gebruikte ook "slechts" 1 driver.

R.
Plaats reactie