En nee, dit was geen reclameblok!
Ongevaarlijk buizenversterker(tje)
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Ongevaarlijk buizenversterker(tje)
Over veiligheid gesproken, een Ncore onbelast ( zonder aangesloten speaker) kan een leuke flik geven op de luidsprekeruitgang moet ik uit eigen ervaring bekennen.
Benieuwd wat er dan gebeurt als je er een APL op aansluit.
Instant crematie ?
Instant crematie ?
Sluit ze dan ook deugdelijk aan...ds23man schreef:Over veiligheid gesproken, een Ncore onbelast ( zonder aangesloten speaker) kan een leuke flik geven op de luidsprekeruitgang moet ik uit eigen ervaring bekennen.
Nee karamel beschuitjesray5150 schreef:Benieuwd wat er dan gebeurt als je er een APL op aansluit.
Instant crematie ?
Nu maar weer naar Anne's hersenspinsels
De bedoeling is eenvoudig goedkoop ongevaarlijk,wel meer dan een half kindje.Blijft in A met kathode gekoppelde eindbuizen, is dan wel gebalanceerd.Doen ze ook bij OddwattAudio.Pjotr schreef:B.t.w. Anne, waarom half gebalanceerd en niet gewoon gebalanceerd? Nu gooi je het halve kindje met het badwater weg.
Anne
Voelt niet prettig, maar niet levensgevaarlijkds23man schreef:Over veiligheid gesproken, een Ncore onbelast ( zonder aangesloten speaker) kan een leuke flik geven op de luidsprekeruitgang moet ik uit eigen ervaring bekennen.
In m'n jonge jaren met Märklin treintjes gespeeld.Bij wisselen vooruit/achteruit kwam er iets van 24V op de rails.Zelfs dat voelt niet prettig met de hand erop.
Anne
Als je puur in klasse-A blijft gaat dat wel op. Maar dat doen gebalanceerde buizen nou eenmaal niet zomaar netjes lineair en het ding levert al zo weinig vermogen. Wel leuk om eens voor de lol te bouwen en te proberenAh!buis schreef:De bedoeling is eenvoudig goedkoop ongevaarlijk,wel meer dan een half kindje.Blijft in A met kathode gekoppelde eindbuizen, is dan wel gebalanceerd.Doen ze ook bij OddwattAudio.Pjotr schreef:B.t.w. Anne, waarom half gebalanceerd en niet gewoon gebalanceerd? Nu gooi je het halve kindje met het badwater weg.
Anne
Ja dat kon je goed voelen. Mijn vader had de gewoonte om even met zijn vingers te voelen of ergens netspanning op stond, hiervoor had hij geen spanningzoeker nodig. Blijkbaar had hij geschikte schoenen aan.Ah!buis schreef:Voelt niet prettig, maar niet levensgevaarlijkds23man schreef:Over veiligheid gesproken, een Ncore onbelast ( zonder aangesloten speaker) kan een leuke flik geven op de luidsprekeruitgang moet ik uit eigen ervaring bekennen.
En nee, dit was geen reclameblok!![]()
In m'n jonge jaren met Märklin treintjes gespeeld.Bij wisselen vooruit/achteruit kwam er iets van 24V op de rails.Zelfs dat voelt niet prettig met de hand erop.
Ik heb wel begrepen dat de kennis over welke spanningen en bijbehorende stroomsterkten al of niet dodelijk zijn een duister randje heeft.
Valt wel mee hoor.
Het een en ander heeft met je conditie te maken.
Zwakken en vaak ouderen kunnen wat minder tegen stroom dan een gezond iemand in de kracht van zijn leven in een droge omgeving.
Het een en ander heeft met je conditie te maken.
Zwakken en vaak ouderen kunnen wat minder tegen stroom dan een gezond iemand in de kracht van zijn leven in een droge omgeving.
-
Gideon1990
als je perse je hand als spanningszoeker wil gebruiken doe het dan om te beginnen met de rug van je hand, dat voorkomt al redelijk dat je niet meer kan loslaten wanneer de spieren in je hand samentrekken.
Mehdi Sadaghdar zal het wel even voordoen
Doe dit alsjeblieft niet thuis na, kijk liever op die gekke Iranier zn youtube kanaal
Mehdi Sadaghdar zal het wel even voordoen
Doe dit alsjeblieft niet thuis na, kijk liever op die gekke Iranier zn youtube kanaal
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ja, wat als veilige spanning wordt gezien, is historisch bepaald: daar is nog nooit iemand aan overleden, aan hogere spanningen welrichard schreef:Ik heb wel begrepen dat de kennis over welke spanningen en bijbehorende stroomsterkten al of niet dodelijk zijn een duister randje heeft.
Dat zal allemaal best, maar wat in de UL/EN60950 norm staat (60V DC en 42V_piek AC) is wel op onderzoek gebaseerd. De EN60950 is de meest gehanteerde norm voor CE certificatie voor elektrische apparaten v.w.b. elektrische veiligheid. Die spanningen zijn gebaseerd op het feit dat dat de grens is waarop de kans op fibrillatie van het hart nihil is in een droge omgeving. Dat is i.i.g. niet zo duister 
Oei, dan zit ik hier met de 2x24V trafo net iets te hoogPjotr schreef:Dat zal allemaal best, maar wat in de UL/EN60950 norm staat (60V DC en 42V_piek AC)
Hierbij alvast m'n spijt betuigen aan de overledene
Anne
Is voor de 26A7 sowieso te hoogAh!buis schreef:Oei, dan zit ik hier met de 2x24V trafo net iets te hoog.
Hierbij alvast m'n spijt betuigen aan de overledene![]()
Anne
En voor de overige overledenen, die 26A7 was sowieso een oorlogsbuis. Zat veel in leger en vliegtuigontvangers om het ingebouwde speakertje geluid te laten geven. Waar maakt men zich druk om?
Tja, Waarheen ...ds23man schreef:Hebben we hier een collectief Mie Ketelkamp moment?
En teveel voor de buis, valt wel mee
Je moet al die cijfers met flink wat zout nemen.Neem nou bijv. de max.Pa van 2W .De gloei zit daar in 't midden al voor ruim 15W rond te stralen,zou een watt meer of minder bij de anode ook niet veel uitmaken.
Anne
I.d.d. 16W gloei t.o.v. ca. 0,5W uitgangsvermogen is een merkwaardige verhouding. Wellicht is ie ook bedoeld om roesten van het binnenwerk van de ontvanger te voorkomen?
Overigens is max kathodestroom belangrijker dan anode dissipatie.
Wel nee, iedereen is bang voor een schokkende ervaringMuug schreef:en is't ie al gebouwd?
Anne