voor de Touch bedoel je? of je NASjeroen_d schreef:Ik heb er trouwens vandaag een mooie lineaire voeding op gezet i.p.v de standaard bijgeleverde SMPS-muuradapter. Maakt reuze verschil, terwijl ik toch alleen digitaal uit gebruik met de EDO plugin.
het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
een van de dingen die me al de hele tijd stoort aan de SB, is dat de indeling alleen geschikt is voor pop/jazz muziek, en niet voor klassiek (daar wil je componist, werk, dirigent, orkest, evt solist hebben en niet artiest/song). nu zag ik op t slimdevices forum dat in 7.9.0 van de LMS daar wat aan gedaan zou zijn (een losse opmerking in een post), maar kon niets vinden helaas.
maar al zoekende kwam ik wel dit tegen:
http://wiki.slimdevices.com/index.php/S ... ical_music
heeft iemand dat al geïmplementeerd?
maar al zoekende kwam ik wel dit tegen:
http://wiki.slimdevices.com/index.php/S ... ical_music
heeft iemand dat al geïmplementeerd?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
dit probleem:

ligt aan taggen, heb ik ook (ben ik nu aan t opzoeken in mn collectie, een hoofdletter verkeerd is al genoeg voor een dubbele entry), vaak bij Russische componisten...
maar wat is het probleem van dat 2e screenshot precies?
ligt aan taggen, heb ik ook (ben ik nu aan t opzoeken in mn collectie, een hoofdletter verkeerd is al genoeg voor een dubbele entry), vaak bij Russische componisten...
maar wat is het probleem van dat 2e screenshot precies?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: het grote squeezebox vragen topic
Klassiek is inderdaad een ramp, verzamelalbums ook trouwens. Ik heb dat opgelost door bij klassieke albums de artiestennaam te beginnen met klassiek en verzamel met verzamel. Krijg ik deze albums bij elkaar onder 1 noemer.
Re: het grote squeezebox vragen topic
De notatie JJ Cale of Cale JJ is voor mij ook een bekende, of AC/DC of dan AC-DC.Henkjan schreef:dit probleem: , ligt aan taggen, heb ik ook (ben ik nu aan t opzoeken in mn collectie, een hoofdletter verkeerd is al genoeg voor een dubbele entry), vaak bij Russische componisten...
maar wat is het probleem van dat 2e screenshot precies?
De laatste verzameling is dan wat hij aan zooi heeft gevonden, en 2L is wel duidelijk, maar er is blijkbaar toch aardig wat dubieus spul bij, maar ik heb zelf wel TEST als genre ingevoerd, en dat kan ik dan weer uitsluiten bij het spelen van verschillende nummers (willekeurige mix), dan krijg ik geen testtonen meer tussendoor van 10 sec.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
dat is inderdaad niet leuk, btdthannesie schreef:..... dan krijg ik geen testtonen meer tussendoor van 10 sec.![]()
Re: het grote squeezebox vragen topic
Voor de Touch, grapjas.Henkjan schreef:voor de Touch bedoel je? of je NASjeroen_d schreef:Ik heb er trouwens vandaag een mooie lineaire voeding op gezet i.p.v de standaard bijgeleverde SMPS-muuradapter. Maakt reuze verschil, terwijl ik toch alleen digitaal uit gebruik met de EDO plugin.![]()
Re: het grote squeezebox vragen topic
Aaaaargh. Dit is stom. Normaal is het probleem dat een SqueezeBox server niet in standby gaat maar nu heb ik last van het tegenovergestelde!
Heb net een nieuw servertje in elkaar gedraaid Win7 + Pentium G3220 + Asus moederbordje (zie http://bluez.home.xs4all.nl/datatalk/me ... ron_server ) en dit is de eerste keer dat de server soms in slaap valt ook al is er een speler actief.
Ja, ik heb de optie 'keep awake when players are on' aangezet.
Hiervoor had ik een Win8 + I3 G2105 + Asrock moederbord en deze had dit probleem niet.
Iemand die weet waar ik moet zoeken?
Heb net een nieuw servertje in elkaar gedraaid Win7 + Pentium G3220 + Asus moederbordje (zie http://bluez.home.xs4all.nl/datatalk/me ... ron_server ) en dit is de eerste keer dat de server soms in slaap valt ook al is er een speler actief.
Ja, ik heb de optie 'keep awake when players are on' aangezet.
Hiervoor had ik een Win8 + I3 G2105 + Asrock moederbord en deze had dit probleem niet.
Iemand die weet waar ik moet zoeken?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Al eens gekeken in je BIOS van de server hoe het daar geactiveerd is?
Met Windows als OS is dat misschien een dwarsligger en kun je ook eens kijken bij de instellingen van je netwerkkaart, daar is vaak wel wat te vinden aan opties.
Met Windows als OS is dat misschien een dwarsligger en kun je ook eens kijken bij de instellingen van je netwerkkaart, daar is vaak wel wat te vinden aan opties.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Vreemd probleem als ik via m'n Squeezebox naar Spotify wil luisteren, ik krijg de melding 'firmware te oud, update je client'. Firmware is actueel, nog meer mensen met dit probleem?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Nop bij mij werkt het gewoon ,heb ook niet onlangs een update gehad.Barry2001 schreef:Vreemd probleem als ik via m'n Squeezebox naar Spotify wil luisteren, ik krijg de melding 'firmware te oud, update je client'. Firmware is actueel, nog meer mensen met dit probleem?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Het werkt weer als voorheen. Prettig om te weten wat het nou geweest is, want dat is onduidelijk...
Heb gisteren wel de Spotify app opnieuw geinstalleerd, maar daarna werkte het in eerste instantie nog niet. Ook opnieuw opgestart e.d., maar goed. We kunnen weer luisteren
Heb gisteren wel de Spotify app opnieuw geinstalleerd, maar daarna werkte het in eerste instantie nog niet. Ook opnieuw opgestart e.d., maar goed. We kunnen weer luisteren
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: het grote squeezebox vragen topic
Lees net ergens dat iemand een NAS heeft met een lineaire voeding en beweert dat dat een huge verschil is. Dat moet ie ook wel vinden want hij doet een vergelijking tussen een "goedkope" streamer (Aries) en een hele dure (naam vergeten) van een Eurootje of 5-6000... Dat die NAS dan dik 4000 euro kost laten we maar even in het midden! Hij heeft in ieder geval kans gezien om een goedkope streamer te laten klinken als een dure ...Henkjan schreef:voor de Touch bedoel je? of je NASjeroen_d schreef:Ik heb er trouwens vandaag een mooie lineaire voeding op gezet i.p.v de standaard bijgeleverde SMPS-muuradapter. Maakt reuze verschil, terwijl ik toch alleen digitaal uit gebruik met de EDO plugin.![]()
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: het grote squeezebox vragen topic
Eigenlijk alleen voor de schonere voeding... Ik vond het een verhaal van nix...
Re: het grote squeezebox vragen topic
Het blijft soms een vaag medium.Barry2001 schreef:Het werkt weer als voorheen. Prettig om te weten wat het nou geweest is, want dat is onduidelijk...
Heb gisteren wel de Spotify app opnieuw geinstalleerd, maar daarna werkte het in eerste instantie nog niet. Ook opnieuw opgestart e.d., maar goed. We kunnen weer luisteren
Ik zag vorige week zowel op mijn telefoon-app als op het display dat er iets speelde maar ik had geen geluid. Pas na herstarten van server en knijpdoos werkte alles weer zoals je mag verwachten. Maar ik zou niet meer zonder zo'n ding willen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja laatst toch ook met het nieuwe ELO album...werkte ook spontaan de volgende dag. Zou het ook niet meer willen missen. Het went snel zeg maar 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
doet de SBserver ineens raar. Server draait, kan m met SSOTS wel benaderen, maar de spelers en de webinterface kunnen 'm niet vinden 
[update] doet t ineens weer
maar een van de spelers kan de server niet vinden
[update2] na uit&weeraan van de speler wordt ook die weer gevonden
niets dan ellende sinds ik die QNAP NAS heb
die Netgear was traag, maar deed t tenmiste altijd en probleemloos
[update] doet t ineens weer
Laatst gewijzigd door Henkjan op ma 30 mei 2016, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: update
Reden: update
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
zo, nw NAS, ook nw versie van SBServer.
Mooie nieuwe opties:
- menu item COMPOSER, eindelijk klassieke muziek gewoon benaderen
- plug in om shuffle play uit te zetten
- Quobuz plugin (maar eens gaan testen)
- DSD afspelen (mits de DAC t kan)
Mooie nieuwe opties:
- menu item COMPOSER, eindelijk klassieke muziek gewoon benaderen
- plug in om shuffle play uit te zetten
- Quobuz plugin (maar eens gaan testen)
- DSD afspelen (mits de DAC t kan)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: het grote squeezebox vragen topic
Stap nou gewoon op Roon over, ben je van dit soort geneuzel af.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dat kan dan als het in de Tag's staat. anders kan die dat niet.Henkjan schreef:maar een dirigent in t menu krijg ik niet te ziensbs - extra browser modi .PNG
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
staat bij al m'n klassieke muziek in de tagshannesie schreef:Dat kan dan als het in de Tag's staat. anders kan die dat niet.Henkjan schreef:maar een dirigent in t menu krijg ik niet te ziensbs - extra browser modi .PNG
wat ik bij die browser modi instel lijkt gewoon geen bal uit te maken.
er stond eerst ook een entry met jazz, ook nergens te zien
Re: het grote squeezebox vragen topic
Wat ik heb gezien maar weet het niet zeker, dat bij het indexeren en selecteren er een overzicht is dan wel of niet actief.
