Hifiberry Kodi
Moderator: Beheerdersteam
-
butterflies
- Berichten: 48
- Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58
Hifiberry Kodi
Hallo,
Ik ben op zoek naar een (budget) oplossing om muziek en muziekvideo's met een zo hoog mogelijke kwaliteit te streamen naar mijn stereo en tv.
Ik las op dit forum veel over de Raspberry Pi icm Hifiberry. Nu ben ik niet erg thuis in elektronica en heb ik al een zelfbouwproject onderhanden (Scan Speak Events). Nu kwam ik dit setje tegen: https://www.sossolutions.nl/xbmc-compleet-2b-hifiberry
Maar het draait met xbmc. Echter op dit forum praat men over hele andere software.Iemand ervaring met zo'n kant en klaar setje? Kan ik hiermee ook andere software gebruiken?
Thanks,
Rob
Ik ben op zoek naar een (budget) oplossing om muziek en muziekvideo's met een zo hoog mogelijke kwaliteit te streamen naar mijn stereo en tv.
Ik las op dit forum veel over de Raspberry Pi icm Hifiberry. Nu ben ik niet erg thuis in elektronica en heb ik al een zelfbouwproject onderhanden (Scan Speak Events). Nu kwam ik dit setje tegen: https://www.sossolutions.nl/xbmc-compleet-2b-hifiberry
Maar het draait met xbmc. Echter op dit forum praat men over hele andere software.Iemand ervaring met zo'n kant en klaar setje? Kan ik hiermee ook andere software gebruiken?
Thanks,
Rob
Re: Hifiberry Kodi
Ik heb iets vergelijkbaars draaien met kodi en dat werkt prima. Het is wel zo dat ik nog gen NAS heb en deze opzet voorlopig alleen gebruik voor internet radio.
Re: Hifiberry Kodi
Ik draai met een soortgelijke setup. Stream zowel live en vanaf een NAS. Hou er wel rekening mee dat het een hoog hobbymatig karakter heeft en je zelf nog een aantal aanpassingen zal moeten doen om 'm op te nemen in je netwerk. Het eenvoudigste werk is voor je gedaan.
Re: Hifiberry Kodi
Voor dat geld kun je beter een complete PC uit china halen:
met
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_235081.html
of zonder scherm
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_248238.html
Draait op windows. Dus kun je foorbar, kodi of iets anders mee doen. Je kunt dat NAS, Spotify, HD of usb als bron gebruiken. Via usb naar je dac en gaan.
met
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_235081.html
of zonder scherm
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_248238.html
Draait op windows. Dus kun je foorbar, kodi of iets anders mee doen. Je kunt dat NAS, Spotify, HD of usb als bron gebruiken. Via usb naar je dac en gaan.
-
butterflies
- Berichten: 48
- Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58
Re: Hifiberry Kodi
Die pipo's zijn wellicht wel leuk, maar daar zit nog geen fatsoenlijke DAC in toch?
Re: Hifiberry Kodi
Inderdaad, deze moet je via de mini USB aansluiten op je DAC.butterflies schreef:Die pipo's zijn wellicht wel leuk, maar daar zit nog geen fatsoenlijke DAC in toch?
-
butterflies
- Berichten: 48
- Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58
Re: Hifiberry Kodi
En die Raspberry die daar in zit, is dat voldoende om HD video mee te streamen?
Re: Hifiberry Kodi
Klopt. Ik heb er een externe dac achter zitten. Er zit wel gewoon usb A op. Dus mini USB is niet nodig.
Heb zelf deze: http://www.ainol-novo.com/ainol-mini-pc-black.html en dat werkt prima. 1080p afspelen zonder moeite. Zelfs games uit 2006 draait ie prima.
Heb zelf deze: http://www.ainol-novo.com/ainol-mini-pc-black.html en dat werkt prima. 1080p afspelen zonder moeite. Zelfs games uit 2006 draait ie prima.
-
butterflies
- Berichten: 48
- Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58
Re: Hifiberry Kodi
Ik heb het al een keer gevraagd op dit forum, maar blijkbaar is het moeilijk te beantwoorden.
Ik zit te twijfelen tussen de budget weg of een (duurdere) kant en klare netwerk streamer van een bekend merk. Als ik met zo'n kek netwerkstreamer niet veel beter geluid heb, knutsel ik liever zelf wat in elkaar dat niet zo veel kost.
Hoe verhoudt zich de geluidskwaliteit van zo'n Raspberri Pi/Hifiberry combinatie met een netwerkspeler van zo'n 500 EUR. Enige ervaring met een dergelijke vergelijking?
Ik zit te twijfelen tussen de budget weg of een (duurdere) kant en klare netwerk streamer van een bekend merk. Als ik met zo'n kek netwerkstreamer niet veel beter geluid heb, knutsel ik liever zelf wat in elkaar dat niet zo veel kost.
Hoe verhoudt zich de geluidskwaliteit van zo'n Raspberri Pi/Hifiberry combinatie met een netwerkspeler van zo'n 500 EUR. Enige ervaring met een dergelijke vergelijking?
