Hifiberry Kodi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
butterflies
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58

Hifiberry Kodi

Bericht door butterflies »

Hallo,
Ik ben op zoek naar een (budget) oplossing om muziek en muziekvideo's met een zo hoog mogelijke kwaliteit te streamen naar mijn stereo en tv.
Ik las op dit forum veel over de Raspberry Pi icm Hifiberry. Nu ben ik niet erg thuis in elektronica en heb ik al een zelfbouwproject onderhanden (Scan Speak Events). Nu kwam ik dit setje tegen: https://www.sossolutions.nl/xbmc-compleet-2b-hifiberry
Maar het draait met xbmc. Echter op dit forum praat men over hele andere software.Iemand ervaring met zo'n kant en klaar setje? Kan ik hiermee ook andere software gebruiken?
Thanks,
Rob
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hifiberry Kodi

Bericht door Zweitse »

Ik heb iets vergelijkbaars draaien met kodi en dat werkt prima. Het is wel zo dat ik nog gen NAS heb en deze opzet voorlopig alleen gebruik voor internet radio.
HaaVee
Berichten: 19
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 15:36

Re: Hifiberry Kodi

Bericht door HaaVee »

Ik draai met een soortgelijke setup. Stream zowel live en vanaf een NAS. Hou er wel rekening mee dat het een hoog hobbymatig karakter heeft en je zelf nog een aantal aanpassingen zal moeten doen om 'm op te nemen in je netwerk. Het eenvoudigste werk is voor je gedaan.
Gotez
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 21 jul 2010, 9:00
Locatie: Hekendorp

Re: Hifiberry Kodi

Bericht door Gotez »

Voor dat geld kun je beter een complete PC uit china halen:

met

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_235081.html

of zonder scherm

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_248238.html

Draait op windows. Dus kun je foorbar, kodi of iets anders mee doen. Je kunt dat NAS, Spotify, HD of usb als bron gebruiken. Via usb naar je dac en gaan.
butterflies
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58

Re: Hifiberry Kodi

Bericht door butterflies »

Die pipo's zijn wellicht wel leuk, maar daar zit nog geen fatsoenlijke DAC in toch?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hifiberry Kodi

Bericht door Zweitse »

butterflies schreef:
Die pipo's zijn wellicht wel leuk, maar daar zit nog geen fatsoenlijke DAC in toch?
Inderdaad, deze moet je via de mini USB aansluiten op je DAC.
butterflies
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58

Re: Hifiberry Kodi

Bericht door butterflies »

En die Raspberry die daar in zit, is dat voldoende om HD video mee te streamen?
Gotez
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 21 jul 2010, 9:00
Locatie: Hekendorp

Re: Hifiberry Kodi

Bericht door Gotez »

Klopt. Ik heb er een externe dac achter zitten. Er zit wel gewoon usb A op. Dus mini USB is niet nodig.

Heb zelf deze: http://www.ainol-novo.com/ainol-mini-pc-black.html en dat werkt prima. 1080p afspelen zonder moeite. Zelfs games uit 2006 draait ie prima.
butterflies
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58

Re: Hifiberry Kodi

Bericht door butterflies »

Ik heb het al een keer gevraagd op dit forum, maar blijkbaar is het moeilijk te beantwoorden.
Ik zit te twijfelen tussen de budget weg of een (duurdere) kant en klare netwerk streamer van een bekend merk. Als ik met zo'n kek netwerkstreamer niet veel beter geluid heb, knutsel ik liever zelf wat in elkaar dat niet zo veel kost.
Hoe verhoudt zich de geluidskwaliteit van zo'n Raspberri Pi/Hifiberry combinatie met een netwerkspeler van zo'n 500 EUR. Enige ervaring met een dergelijke vergelijking?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”