of een 2e handsieZweitse schreef:De Ciare HX201 is helaas niet meer leverbaaropzoek dus naar een alternatief
OBALAPAP
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: OBALAPAP
Heb laatst een setje terug verkocht aan een forumnoot, misschien kun je die eens lief aankijken ?
Het zal uiteindelijk wel uitdraaien op een set Tangbands W8 1808 zoals in het origineel 
Al eens bij http://www.spectrumaudio.de/ geïnformeerd? Volgens mij handelt hij ook in breedbanders.
Die komt af en toe voorbij op diyaudio.com over verschillende merknamen. Schijnt niet slecht te zijn maar ook niet denderend, ik zou dan liever een set Markaudio Alpairs, de eerder genoemde 8" dayton PS220-8 of dergelijke kiezen. Dan weet je wat je koopt.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Die staan ook nog op het lijstje, qua prijs valt de SFR200 ook nog wel meeFR_Aad schreef:
- SSassen
- Contacteer:
Prima, leuke en betaalbare driver!Zweitse schreef:Zijn er forumleden die ervaring hebben met de Beyma 8ag/n in een OB?
Kleine wijziging in de plannen.
Omdat het gaat om mijn eerste OB wil ik hier niet gelijk een vermogen insteken. Ik heb dan ook besloten om eerst af te zien van de aanschaf van de TB units en ga voor het project eerst gebruik maken van de Beyma 8AG/N die ik van forum lid Mischa72 heb overgenomen. Een mogelijke volgende stap is om de Beyma's te vervangen voor de Sonido SFR200A.
Ik heb precies hetzelfde, die TB units heb ik zelf nooit gehoord, maar heb ik inderdaad vaker voorbij zien komen in OB systemen (pureaudioproject gebruikt ze in hun trio15 systeem). Onlangs heb ik bij forumgenoot Leonidas de fostex fe206 gehoord in een OB en dit was voor mij echt een hele fijne driver om te horen en is een stuk gunstiger geprijsd 
Insteek van dit project was het bouwen van de Trio 15 kloon maar ik vind de TB unit eigenlijk voor dit experiment te prijzig, vandaar nu de keuze voor de Beyma 8AG/N. Misschien bevalt een OB wel zo goed dat ik uiteindelijk toch overga naar de TB.
Ik zou niet blind in die TB stappen. Er zijn zat alternatieven.Zweitse schreef:Insteek van dit project was het bouwen van de Trio 15 kloon maar ik vind de TB unit eigenlijk voor dit experiment te prijzig, vandaar nu de keuze voor de Beyma 8AG/N. Misschien bevalt een OB wel zo goed dat ik uiteindelijk toch overga naar de TB.
Weet ik, Sonido SFR200A staat ook nog steeds op het lijstjeFR_Aad schreef:Ik zou niet blind in die TB stappen. Er zijn zat alternatieven.Zweitse schreef:Insteek van dit project was het bouwen van de Trio 15 kloon maar ik vind de TB unit eigenlijk voor dit experiment te prijzig, vandaar nu de keuze voor de Beyma 8AG/N. Misschien bevalt een OB wel zo goed dat ik uiteindelijk toch overga naar de TB.
Ik heb niet lang maar wel met veel plezier naar de Fostexen geluisterd. Ik vind hem prettiger dan de TB.
Ik ga het eerst maar eens proberen met de Beyma units, misschien bevalt een OB wel helemaal niet en gaat alles zo weer in de verkoop. 
Ik weet niet of je ooit de Daudio speakers gehoord hebt, maar dan ben je om hoor...
Ik heb ze een keer mogen beluisteren tijdens een ZBA, volgens mij in Enschede. Ik was toen niet erg onder de indruk, maar dat had volgens mij ook een beetje te maken met de ruimte waarin ze stonden te spelen.Shadow schreef:Ik weet niet of je ooit de Daudio speakers gehoord hebt, maar dan ben je om hoor...
Ik heb even mogen luisteren tijdens een bak koffie met Jeroen z'n vrouw, bij hem thuis dus (kwam wat ophalen) en nu is er aan die ruimte genoeg gemeten en verbeterd waarschijnlijk, nou ik was verliefd 
Denk niet dat Jeroen of Marieke zich daar zorgen over maakt, noch mijn vrouw en die was er ook bijTok schreef:Laat Jeroen het niet horen, dat je zo verliefd op z'n vrouw bent.
(En ook weg van de Daudio trouwens)
Vandaag de Beyma 8AG/N ontvangen die ik heb overgenomen van forumlid Mischa72. Even kijken of ik binnenkort wat tijd kan vinden om de drivers in de test baffle te monteren en een filter in elkaar te knutselen.