Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door Barry2001 »

Hans bedoelt (volgens mij) in het hannesiriaans te vragen of die 220V een werkelijke meetwaarde is of een vaste aanduiding van het apparaat. Dus of er altijd '220V' staat als íe aanstaat.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door hannesie »

:lol: :lol: , Of ze hebben in het haagje nog 220, maar hier toch al wel 230 V.
Vandaar dat ik mij afvroeg, kan het niet hoger? of maakt hij er een stabiele 220 van en verstookt hij die 10 V via de koelribben o.i.d.

Oftewel, hoezittut.
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door Mr Tube »

Aanduiding is de ingestelde spanning, je kunt deze via het menu veranderen net als de frequentie en golfvorm.

er staat en linkje in de openingspost naar de gebruiksaanwijzing....
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door ray5150 »

Klopt, er zit ook nog een instelpot op de pcb voor de afstelling.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door hannesie »

ray5150 schreef:
Klopt, er zit ook nog een instelpot op de pcb voor de afstelling.
En alles wat je "niet gebruikt" verdampt... :think: ?
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door Mr Tube »

hannesie schreef:
ray5150 schreef:
Klopt, er zit ook nog een instelpot op de pcb voor de afstelling.
En alles wat je "niet gebruikt" verdampt... :think: ?
Deze powerplant werkt in het vermogensdeel analoog, reken op een rendement van pakweg 50%.
"groen denken" past dus effe niet in dit plaatje evenmin als een buizenversterker of een dikke klasse A.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door Ah!buis »

Mr Tube schreef:
Deze powerplant werkt in het vermogensdeel analoog, reken op een rendement van pakweg 50%.
"groen denken" past dus effe niet in dit plaatje evenmin als een buizenversterker of een dikke klasse A.
Meer zoiets dan ... :lol:
RodePlant.jpg
ook mooi,
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op ma 15 jun 2015, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door hannesie »

OK, dus als je hier een Class A bak mee aanstuurt, voeding geeft, dan verstook je dubbel op? .................. :shock: :shock: ......:hide:

Edit: Rode plant is Coleus Hybride. maar erg "Hybride" is dan de oplossing niet. :lagge:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door ray5150 »

Jazeker. maar daar komt ook bij dat het over het algemeen niet aangeraden word om een eindversterker via een Powerplant (of een soortgelijk apparaat) aan te sluiten.
Ik zeg niet dat dit mijn mening is, maar op basis van gebruikservaringen die ik op internet vond.

Maar om nog even op je vraag van gisteravond terug te komen, nee, die spanning die je op het display ziet is geen gemeten spanning.
Dat is gewoon de spanning die hij volgens de instelling van microcontroller zou moeten afgeven.
Je kunt in stappen een spanning instellen die tussen de 220 en 250 VAC ligt.
Vandaar ook dat ik aangaf dat er ook een instelpotmeter op de PCB zit om de afgeven spanning aan te kunnen passen aan hetgeen op het display staat.
Het feit dat de gemeten spanning de helft is van wat op het display staat komt omdat de 1:2 uitgangs transformator niet is aangesloten.
Deze is van toepassing voor de Europese markt. (230 VAC / 50 Hz.) voor de USA modellen (110 VAC / 60 Hz.) zit de uitgang van de eindtrap direct op de WCD's op de achterkant aangesloten.

Het apparaat kan (als alles in orde is) wel straks het afgeven vermogen dat hij levert aanduiden in Watts.
Dat word wel daadwerkelijk gemeten. door middel van een stroom meettrafo die op de PCB zit. die is nu niet aangesloten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door hannesie »

Het is mij helemaal duidelijk, bedankt. :dank: .. :lol:
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door Mr Tube »

Ik had deze apparaten in de winkel toen die nog bestond en het is inderdaad de bedoeling dat de powerplant gebruikt wordt voor bronnnen en voorversterkerers, sommige modellen hadden een speciale uitgang voor eindversterkers maar die zat dan ook rechtstreeks aan het lichtnet (wel met een filter). Ik ken dan vooral de P1000 en de latere high efficiency modellen welke gebruik maakten van klasse D techniek, daar is het rendement wel iets beter van (85 a 90%).
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door ray5150 »

Bericht uit de ziekenboeg :

Tijdens de revalidatie ging er iets niet goed, waardoor de patiënt een ernstige terugval kreeg. uit nader onderzoek bleek dat hieraan een weliswaar kleine medische misser ten grondslag lag, maar wel eentje met gevolgen. De behandelend arts heeft nog een tijdje getwijfeld of het niet beter was om euthanasie op voornoemde patiënt uit te voeren, maar na uitgebreid onderzoek en kruisdiagnose bleek er toch nog voldoende vertrouwen aanwezig om de behandeling voort te zetten. Dit betekend dat er wel wat nieuwe operaties en orgaan transplantaties nodig zijn, waardoor de revalidatie wat langer gaat duren dan oorspronkelijk gepland. Gelukkig bleek de apotheek nog het een en ander in huis te hebben waarmee de dokter de patiënt weer mee op de been moet krijgen.

Word vervolgd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door hannesie »

Gelukkig dat dokter Ray er zoveel ervaring met deze transplantaties heeft, ben dan wel benieuwd of de zorgverzekering dit allemaal gaat vergoeden. :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door ray5150 »

Ik vrees dat er geen zorgverzekering is die hier zijn handen aan gaat branden. :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door Ah!buis »

Komt bekend voor.Wie was ook maar weer die cabaretter, die vertelde over een
patient die bij hem op zaal lag om een nieuwe lever aangemeten te
krijgen? En dat die man begon te zwaaien met de consumentengids,
toen de aangeboden lever hem niet aanstond, en alsmaar riep "Ik wil niet
zomaar een lever, ik wil een Unielever!" En de dokter dan weer,
dat daarvoor een levertijd was van zes weken.
Gaat hier ook nog lang duren denk ik, zeker een kringloop onderdeel gebruikt :lol:
Anne

Na (tijdens) een nachtje slapen, dacht ik ineens, dat was waarschijnlijk van Fons Jansen :idea:
Laatst gewijzigd door Ah!buis op zo 20 sep 2015, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door ray5150 »

:lol: :lol: :lol:
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door Mr Tube »

Toch Jammer, kun je weer allerlei onderdelen gaan vervangen.

wat is er precies misgegaan?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door ray5150 »

Medisch communique :

De patiënt laat goede vooruitgang zien.
vanavond heeft hij voor het eerst zijn uitgangsspanning afgegeven door middel van alle 16 vermogens transistoren.
voorafgaand hieraan zijn diverse ingrepen gepleegd.
Zo zijn vrijwel weerstanden vervangen, alsook alle stuur-transistoren.

Op de foto ziet u alle vermogens transistoren via draadjes aangesloten zitten.
Dit is een tijdelijke situatie totdat de PCB weer op het koelblok bevestigd word.
IMG_1551.JPG
De dokter heeft ook een belangrijke verbetering/vereenvoudiging doorgevoerd.
De beruchte 6 stuur-transistoren zijn een stukje verplaatst van tussen de vermogens-torren naar de zijkant van het koelblok.
In de definitieve situatie zullen deze met losse draden op de PCB aangesloten worden.
Groot voordeel is dat de montage van de PCB op het koelblok een stukje simpeler word,
nog een bijkomend voordeel is dat de zaak wat bedrijfszekerder word doordat de kans op sluiting tussen de aansluitpootjes een vrijwel nihil is op deze wijze.
IMG_1549.JPG
Volgende stap is nu het verwijderen van alle tijdelijk bedrading en het samenbouwen van PCB en koelblok, daarna opnieuw testen.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door bas focal m180 »

HAHAHAHAHA, wat is dat, een intercom?
Bijlagen
IMG_1551.JPG
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door Olaf Analogue »

Volgens mij is dat gewoon en wekkerradio, ik denk dat die daar voor wat achtergrond muziek zorgt.
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door Mr Tube »

Dat gaat goed zo! ben benieuwd wat je bevindingen zijn als uiteindelijk de Audio spullen er op aansluit.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door pappaleo »

Audio ? :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door ray5150 »

Nee, Bas. Het is een klokje en een radio, maar het is geen wekkerradio..

De achtergrond muziek tijdens de noeste arbeid word verzorgd door een Sony set en een Philips speaker.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door ray5150 »

Leo, houd je mond ! :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.

Bericht door ds23man »

Volgens mij krijg je een extra lekker bakkie koffie als je je Senseo erop aansluit. :bakkie:
Plaats reactie