Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door Gerrit »

hannesie schreef:
Ja Rik, omschrijven wat je niet kan zien is best moeilijk, en als je het niet met elkaar afspreekt met wat en hoe je de dingen hoort, en de beleving in de ene of de andere ruimte.

In mijn oude vak (Bloemschikken op het hoogste niveau van Nederland) hadden we op een gegeven moment afspraken wat je gebruikt als term, want er was een collega die telkens weer moeilijke termen wist te introduceren.
Mensen moesten dat dan weer interpreteren, en de leerlingen en cursisten wisten het op een gegeven moment ook niet meer.

Maar duidelijk, er zijn verschillen . uit! :lol:
Ik heb de Blu-ray met 5.1 LPCM 96/24 (€19 bij amazon). De CD kan wat mij betreft zo de kliko in, leuk die Q sound maar geen alternatief voor 5.1, de audio kwaliteit haalt het ook bij lange na niet bij de nieuwe mix. De nieuwe mix is absoluut één van de beste opnames die ik in huis heb. Rattle that Lock van David Gilmour (5.1 95/24 LPCM) is er ook zo één.

Gerrit
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ladder +++

Bericht door ds23man »

Het is geen nieuwe Mix Gerrit, de originele mastertapes zijn bewerkt en opgepoetst.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door SSassen »

44.1kHz/16bit FTW! :D
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door Gerrit »

De 5.1 master tapes van toen? Uit deze review maak ik op dat er toch iets meer werk van gemaakt is.
Released this past July 24th, the 5.1 surround sound mix of Amused to Death was actually premiered at Princeton University on April 14th of last year. The press at that event walked away with a universal sense that James Guthrie's work on Roger Waters' epic album made it sound so contemporary and new it would be difficult to describe to anyone outside the three or four dozen that were privileged enough to be there.
Ik heb het dus wel over de 5.1 mix, niet over de stereo mix want die heb ik (nog) niet beluisterd.

Gerrit
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ladder +++

Bericht door ds23man »

Ook de 5.1 mix is afgeleid van de stereo mastertapes. Het schijnt al een probleem geweest te zijn om die allemaal te pakken te krijgen want het album is in 5 studio's opgenomen. De multitrack tapes zullen ongetwijfeld verloren zijn gegaan.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door Gerrit »

Als ik dit lees:
At the Princeton University event, Guthrie explained that Amused to Death is an album that took about four-to-five years to put together – overlapping a great deal of change in recording technology, which meant that (given the recording period) Waters worked his way from analog to digital sources: going from 24 to 48 tracks, and eventually to a Sony 3348 multi-track recording system. As a result, Guthrie knew he faced an unusually complicated project in remastering the album – he even warned Waters they would not know if they really had a project until they were deep into the endeavour.
Dan maak ik daaruit op dat ze dus wel de multi-track opnames bij elkaar gezocht hebben en gebruikt. Jammer dat ze dit soort informatie niet gewoon op de hoes/doos zetten, nu moet je dit uit recensies halen en weet je eigenlijk nooit echt zeker wat er klopt.


Gerrit

P.S. Ja ik weet het, de Sony 3348 is max 48kHz 24bit.
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Ladder +++

Bericht door molekuul »

Ik heb de hdtrack versie 24bit/96khz toch maar aangeschaft, maar het is een hele andere CD/album, er zijn effecten en instrumenten toegevoegd in verschillende nummers, er is minder hoog aanwezig, het scherpe randje dat je soms had is er af. Er is meer nadruk op het midden, en de dynamiek lijkt soms verminderd.
Hmm, ik vind het origineel mooier....
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Ladder +++

Bericht door rikpost »

molekuul schreef:
Ik heb de hdtrack versie 24bit/96khz toch maar aangeschaft, maar het is een hele andere CD/album, er zijn effecten en instrumenten toegevoegd in verschillende nummers, er is minder hoog aanwezig, het scherpe randje dat je soms had is er af. Er is meer nadruk op het midden, en de dynamiek lijkt soms verminderd.
Hmm, ik vind het origineel mooier....
Heb ik het toch goed gehoord , muffe hap :?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

:rofl: :rofl:


Gaan we weer terug naar de Ladder.

Ik kreeg uit China het bericht dat de knop voor de selectie van de input daar ook niet werkt, een bug volgens hem.

Ik ga eens kijken of de opzet met het Arduino boardje mogelijk de oplossing is.

Gemaakt/ontwikkeld door Dim Dim uit Griekenland, ik heb nog nooit met de Arduino iets gedaan. 8-[
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Omdat het toch nog niet klaar is voorlopig, nu dan maar even op een beter op maat gemaakt plankje gezet.

De oude opzet

en dan nu de nieuwe.
soekris.jpg

Is toch wat veiliger. :sure:

Eens even studeren op de mogelijkheden.
ArDAM1021-v0.74-2.jpg
http://www.dimdim.gr/arduino/ardam1021-project/
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Nog even terugkomend op de Qobuz affaire, men wilde niet vergoeden, en geen geld terug.
Nu dan met een linkje naar de site kreeg ik nu de volgende verwijzing.
Daar waar ik eerst had gekocht en het bestand had geselecteerd, nu dan een extra menu, met keuze uit meerdere optie's.
QOBUZ.png
en nu dan wel de juiste bestanden.
atd.png
En nu dan eens gaan luisteren. :kwijl:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Ladder +++

Bericht door rikpost »

hannesie schreef:
Nog even terugkomend op de Qobuz affaire, men wilde niet vergoeden, en geen geld terug.
Nu dan met een linkje naar de site kreeg ik nu de volgende verwijzing.
Daar waar ik eerst had gekocht en het bestand had geselecteerd, nu dan een extra menu, met keuze uit meerdere optie's.
QOBUZ.png
en nu dan wel de juiste bestanden.
atd.png
En nu dan eens gaan luisteren. :kwijl:
En en en en ?. :?:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Dat scheelt niet of nauwelijks, het ging mijn ook meer dat als je er 10 besteld, je er geen 8 moet krijgen in de verpakking waar dan wel 10 op staat.

Nu kon ik vanmiddag aardig goed luisteren, maar geen echt vergelijk met de "andere" gemaakt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Contact gehad met Griekenland, en vervolgens een LCD TFT schermpje besteld.
tft.JPG
Kan dus nog even duren voor het er is.

En dan tevens een Arduino Due van Nederlandse bodem, overal zijn die dingen duurder, standaard toch vaak richting de € 45.

Ze geven zelf wel aan dat het geen originele is, maar dat is dan meer de verpakking.

Een nieuw pad, met nog onbekende hobbels, maar wel leuk lijkt mij. :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Kom ik er achter dat er blijkbaar al een tijdje een handleiding/user manual is voor de Soekris Dam1021, nergens gelezen, en bij toeval nu tegen komen.
soe.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Knipsel.JPG
Dat is snel.

Display is ook al wel verzonden, maar die moet nog wel een paar kilometertjes van uit Shinzen of Hong Kong.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door Barry2001 »

Wat wordt er weergegeven op het display Hans? Alleen sampling rate en volume?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Q and A. :lol:
ar.JPG
Dus ingang, volume en sample-rate met de mogelijke formaten.
Filmpje.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Op het DIY audio forum stond een aardige quote van Søren Soekris. 8) :kwijl:
Anybody claiming otherwise have either changed other things or are victim to the psyshoacoustic effect of wanting to hear something after spending way too much on otherwise inexpensive parts....
Dit in het verband met de mensen die overal op de gekste plaatsen, verbeteringen suggereren, en menen het beter te weten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ook nog maar een koppelingetje besteld, kon wel met wat van een IDE kabel, eerst dit even proberen.
Knipsel.JPG
Of?
Knipsel1.JPG
Kan eventueel later nog met een shield van DimDim.
Knipsel2.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

levering.JPG
Geschat is dus erg goed, en dus al binnen.
DSC_1905.jpg
Dat andere mag dan tussen 12 nov en 2 dec komen, ben benieuwd.

Ik ga eerst maar eens stoeien met de Arduino Due, en manual bestuderen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

We hebben nu in ieder geval de ledjes die door de Amanero aangestuurd worden aan de praat.
Bleek een ontbrekend spoortje te zijn. :o , de 352 en 384 wilden niet branden, nu wel.
led.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ladder +++

Bericht door Pjotr »

Dat ding wordt zo fancy dat ie dadelijk bij de Mediamarkt staat :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ladder +++

Bericht door ds23man »

Ik zie het al voor me:
imageE9SV9KPD.jpg
:lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

De Senior citizens zijn dan nog wel bezig met de nieuwe hard en software.
Is vandaag eens van prik voorzien, en de versie 1.6.5 geïnstalleerd.
Toch wel even voorzichtig, nog nooit eerder zo iets gedaan. :roll: :?
Knipsel1.JPG
Het is knippen en plakken van info in mijn hoofd, volgens mij moet ik de software die ontwikkeld is in Griekenland er zo in kunnen zetten.

Wel weer eens wat anders. :D
Plaats reactie