Aansluiten?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Aansluiten?

Bericht door ToTo »

Ik heb:
De Afdac2
Emotiva XPA5
En sinds vandaag Een Onkyo PR-SC5508.

Nu zou ik graag mijn Frontluidsprekers via de Afdac2 afspelen.
Maar de Afdac2 heeft alleen digitale ingangen en de Onkyo alleen analoge uitgangen.

De mogelijkheden volgens mij:

- Afdac2 uit naar XLR of RCA ingang van de XPA5 (ingang is schakelbaar)
Maar dan maak ik alleen bij stereo weergave gebruik van die mooie Afdac2.

- Afdac2 uit naar Onkyo in.
Maar dan gebuikt ik de VV van de Onkyo (slechter geluid verwacht ik)

Vergeet ik opties?
Wie weet een (waf) vriendelijke oplossing?
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Aansluiten?

Bericht door ToTo »

Niemand?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Aansluiten?

Bericht door ds23man »

We doen hier niet in waf oplossingen! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Aansluiten?

Bericht door ray5150 »

8-[

Nee, ik zou ook niet zo 1,2,3 ween hoe je dat aan elkaar moet knopen op de manier die jij wenst.
Zelf ben ik ervoor om stereo en HT gewoon gescheiden te houden.
Eventueel met een handmatige of automatische schakelkast op dezelfde luidsprekers, maar dat is het.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Aansluiten?

Bericht door Kappa7 »

ToTo schreef:

- Afdac2 uit naar XLR of RCA ingang van de XPA5 (ingang is schakelbaar)
Maar dan maak ik alleen bij stereo weergave gebruik van die mooie Afdac2.
Ben bang dat dit de beste oplossing in.
Bij surround is de dac minder kritisch en zal je geen verbetering merken.
Voor stereo sla je de processor over en zou het weleens een slimme zet kunnen zijn.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Aansluiten?

Bericht door ToTo »

ray5150 schreef:
8-[

Nee, ik zou ook niet zo 1,2,3 ween hoe je dat aan elkaar moet knopen op de manier die jij wenst.
Zelf ben ik ervoor om stereo en HT gewoon gescheiden te houden.
Eventueel met een handmatige of automatische schakelkast op dezelfde luidsprekers, maar dat is het.
Wat voor schakelkasten heb je in gedachten?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Aansluiten?

Bericht door ray5150 »

Daar zijn vele mogelijkheden voor.
Het simpelste is het soort kant en klare kastjes zoals hier te krijgen is :

http://www.twenga.nl/luidspreker-schakelaar.html


Inderdaad, het is nogal aan de goedkope kant met nogal wat plastic.
Zoiets is heel goed zelf te bouwen.
Leuk metalen kastje, zware schakelaar, stevige chassidelen, je kun het zo gek maken als je zelf wilt.

Automatisch kan ook, zie
http://sound.westhost.com/project38.htm

Van de week hadden we het er nog over.
Deze is gebruikt om spanning te schakelen, maar kan met twee zware dubbelpolige relais simpel gewijzigd worden om met een set luidsprekers en twee versterkers gebruikt te worden.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Aansluiten?

Bericht door ToTo »

Bedankt zover.

Ik ga toch maar voor XLR vanaf de Afdac en RCA vanaf de pre/pro.
Schakelaar dan maar op 5 kanaals (stereo gebruik ik toch alleen).
Plaats reactie