Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Archie »

Werkt als een tierelier! De bak had ik al, alu profiel kostte 7 uurie :goeie:
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door ray5150 »

Apart, maar wel slim bedacht.
Ik vraag me af hoe je er voor zorgt dat het werkstuk op z'n plek blijft staan ?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Zweitse »

Voor een vogelhuisje gaat dit wellicht werken, maar ik zou mijn luidsprekers niet op deze wijze willen afwerken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Archie »

ray5150 schreef:
Apart, maar wel slim bedacht.
Ik vraag me af hoe je er voor zorgt dat het werkstuk op z'n plek blijft staan ?
Vastklemmen met blokken en dan fixeren met wiggen, zit vast als een vogel huis. De geleider houdt het dan weer op zijn plak :D

@Zweitse: werkstuk staat precies waterpas en kan geen kant op. De geleider zit ook onwrikbaar, de bovenkant van de bak wordt naar binnen getrokken terwijl de inhoud door de blokken naar buiten wordt geduwd. Mocht het een ander werkstuk zijn dat minder hoog is dan de hoogte opvullen met blokken/plankjes. Ben benieuwd waarom je dat niet voor luidsprekers zou willen gebruiken?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Zweitse »

Laat ik het zo zeggen, ik heb een beetje mijn twijfels over de stabiliteit, maar als het voor jou werkt, prima. :goedzo:
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Archie »

Zweitse schreef:
Laat ik het zo zeggen, ik heb een beetje mijn twijfels over de stabiliteit, maar als het voor jou werkt, prima. :goedzo:
Het geheel is stabieler dan ik :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door ds23man »

Archie schreef:
Zweitse schreef:
Laat ik het zo zeggen, ik heb een beetje mijn twijfels over de stabiliteit, maar als het voor jou werkt, prima. :goedzo:
Het geheel is stabieler dan ik :rofl:
Is dat met of zonder pilletje? :think: :think:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Barry2001 »

Crea, maar een frees is een apparaat dat op hoge snelheid ronddraait met een scherp mes op het eind. Je wilt niet mee maken dat de steun op die plastic bak losschiet....
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Archie »

Is dat met of zonder pilletje? :think: :think:[/quote]

Enkel koffie & sjek voor Archie, chemische troep komt er hier niet in [-X
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Archie »

Barry2001 schreef:
Crea, maar een frees is een apparaat dat op hoge snelheid ronddraait met een scherp mes op het eind. Je wilt niet mee maken dat de steun op die plastic bak losschiet....
Die steun zit om de rand heen geklikt, die kan echt nevernooit niet los!!

Dank voor je compliment :)


(Eventueel zou ik de blokken die om de rand klemmen nog door en door het plastiek heen kunnen bouten maar dat is absoluut overbodig)
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door pvanlingen »

Ik denk maar zo, als je al zo oud bent kun je wel wat risico nemen. :rofl: :rofl:

Paul.
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Archie »

pvanlingen schreef:
Ik denk maar zo, als je al zo oud bent kun je wel wat risico nemen. :rofl: :rofl:

Paul.
"Mensch, durft te leeven" :-({|=
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door ds23man »

Ach, met vingertje meer of minder kun je probleemloos oud worden. :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Leeuwarden »

Archie schreef:
Enkel koffie & sjek voor Archie, chemische troep komt er hier niet in [-X
Pardon?
Van rattengif tot toiletreiniger: deze giftige stoffen worden iedere dag door rokers geïnhaleerd. Op de website wordt uitgelegd dat sigaretten meer dan 4000 chemicaliën bevatten en dat vele daarvan normaal gesproken zijn bestemd voor de chemokar.

Sigaretten bevatten aceton, dat wordt gebruikt voor nagellrakremovers, en ammonia, in het huishouden bekend als schoonmaakmiddel. Het rioolgas methaan en het aanmaakmiddel hazamine worden ook gevonden in sigaretten.

Ze bevatten daarnaast arseen, dat wordt gebruikt voor rattengif, en butaan, dat veel gebruikt wordt in aanstekers en azijn. In je sigaret kom je verder koolmonoxide, een giftig gas, verf en cadmium tegen. Buiten de Europese Unie wordt cadmium nog gebruikt in oplaadbare batterijen en accu’s.

Van rattengif tot nagellakremover: Dit zit er in je sigaret

Als je rookt krijg je ook het dodelijke gif cyanide en de verboden pesticide DDT binnen. Andere ingrediënten van je sigaret: formaldehyde, dat wordt gebruikt voor het bewaren van dode dieren, en hydrazine – een stof die wordt toegepast als raketbrandstof. In sigaretten tref je ook stearinezuur aan, een stof die in kaarsen wordt gebruikt.

In je sigaret zit ook lood, dat bij langdurige blootstelling hersenbeschadigingen kan veroorzaken en tot dementie kan leiden, en polonium – een kankerverwekkend radioactief element. Het probleem met sigaretten is dat er naast tabak nog honderden ingrediënten aan toe worden gevoegd.

Als deze chemicaliën verbranden, vormen ze andere chemicaliën die ook weer een effect kunnen hebben op de gezondheid. In sigarettenrook worden tenminste 69 chemische stoffen gevonden die kankerverwekkend en giftig zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Pjotr »

Amen.....
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Archie »

Leeuwarden schreef:
Archie schreef:
Enkel koffie & sjek voor Archie, chemische troep komt er hier niet in [-X
Pardon?
Van rattengif tot toiletreiniger: deze giftige stoffen worden iedere dag door rokers geïnhaleerd. Op de website wordt uitgelegd dat sigaretten meer dan 4000 chemicaliën bevatten en dat vele daarvan normaal gesproken zijn bestemd voor de chemokar.

Sigaretten bevatten aceton, dat wordt gebruikt voor nagellrakremovers, en ammonia, in het huishouden bekend als schoonmaakmiddel. Het rioolgas methaan en het aanmaakmiddel hazamine worden ook gevonden in sigaretten.

Ze bevatten daarnaast arseen, dat wordt gebruikt voor rattengif, en butaan, dat veel gebruikt wordt in aanstekers en azijn. In je sigaret kom je verder koolmonoxide, een giftig gas, verf en cadmium tegen. Buiten de Europese Unie wordt cadmium nog gebruikt in oplaadbare batterijen en accu’s.

Van rattengif tot nagellakremover: Dit zit er in je sigaret

Als je rookt krijg je ook het dodelijke gif cyanide en de verboden pesticide DDT binnen. Andere ingrediënten van je sigaret: formaldehyde, dat wordt gebruikt voor het bewaren van dode dieren, en hydrazine – een stof die wordt toegepast als raketbrandstof. In sigaretten tref je ook stearinezuur aan, een stof die in kaarsen wordt gebruikt.

In je sigaret zit ook lood, dat bij langdurige blootstelling hersenbeschadigingen kan veroorzaken en tot dementie kan leiden, en polonium – een kankerverwekkend radioactief element. Het probleem met sigaretten is dat er naast tabak nog honderden ingrediënten aan toe worden gevoegd.

Als deze chemicaliën verbranden, vormen ze andere chemicaliën die ook weer een effect kunnen hebben op de gezondheid. In sigarettenrook worden tenminste 69 chemische stoffen gevonden die kankerverwekkend en giftig zijn.

:foto:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Leeuwarden »

Rook je nog, Peter?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door rikpost »

Hebben ze ook grotere bakken , mijn luidsprekers pasen daar niet in =;
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Archie »

rikpost schreef:
Hebben ze ook grotere bakken , mijn luidsprekers pasen daar niet in =;

:rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door Pjotr »

Archie schreef:
rikpost schreef:
Hebben ze ook grotere bakken , mijn luidsprekers pasen daar niet in =;

:rofl: :rofl:
Als ik Leeuwarden goed begrijp heeft Archie een nog grotere nodig............. :P
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door ray5150 »

rikpost schreef:
Hebben ze ook grotere bakken , mijn luidsprekers pasen daar niet in =;
Speciekuip... :lol:
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door pvanlingen »

Ik bedoelde trouwens alleen maar zijn hoge leeftijd. :

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/membe ... ile&u=7010 :think:

Paul.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door ray5150 »

Dan is iedere dag pure winst. dure klant voor de pensioenfondsen. :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Bericht door ds23man »

Volgens mij is ie geprepareerd door Dr. von Hagens.
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”