En testen. Kabeltje gelegd vanuit de woonkamer, van de line out uitgang van m'n voorversterker, de Aurexx in.
Eerst de speakers in de kast, dat wordt 'm niet. Geen mooi stereobeeld, ik hoor het geluid uit de speakers komen. Speakers op de kast, pats, in 1 keer hoor ik een mooi stereobeeld, geluid komt niet meer uit de speakers. Dit zoek ik. Op verschillende plekken aan tafel geluisterd, stereobeeld blijft goed, dit wordt versterkt als ik de speakers iets naar voren laat hellen en iets naar binnen draai. Even niet bij stilgestaan, maar door de filters bovenop te plaatsen passen ze net niet rechtop op de kast
Vermogen uit de EL84 SE, meer en meer dan zat, dit gaat 'm als versterking worden. Halverwege blaast het nog de ballen uit je tomatensoep
Het geluid, geen superlatieven natuurlijk, maar midden en hoog vind ik erg mooi. Laag is een beetje vreemd, het lijkt wel iets te bonken, gewoon te hard te staan. Overigens wordt dit al wat beter als ik de speakers voorover laat hellen. De BR poort zit aan de achterkant en relatief dicht tegen de muur aan, dit zal het ook zeker versterken. Heb het nog niet gedaan, maar denk dat ik nog een gat in de zijkant boor om daar de BR poort eens in te zetten. Ook is de demping in de kast niet optimaal, heb er voor het proberen wat demping ingefrot. Misschien luister ik ook gewoon naar de beperking van de speaker hoor, ik besef ook dat ik nu op een volume aan het luisteren ben dat we aan tafel niet aan zullen hebben, ook niet helemaal eerlijk.
Als ik de speakers trouwens gewoon op tafel zet hoor ik dit bonkende laag niet, dus het wordt echt door de opstelling veroorzaakt.
Ik wil het toch even proberen, wat er gebeurd als ik de poorten aan de zijkant zet. Oja, en ook eens met het hele filter er tussen weg.... wat ook nog kan is iets aan de muur maken achter de speaker wat de reflecties wat dempt.
Maar dit is wel wat ik zoek, dit gaat zeker goedkomen