[Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door Walt »

Nou dat ziet er toch erg netjes uit zo, ik vind ze wel mooi passen bij de rest. Jammer dat je vrouw ze echt persé niet in huis wilt hebben.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door Arno »

Misschien als je eens wat van die apparaten zou wegdoen? Dan komt er een hoop ruimte vrij... :hide:

Of is drie cassettedecks toch wel echt het minimum? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door Arno »

En jij mag niet die luidsprekers neerzetten, maar de kat mag wel op de salontafel eten? :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door Walt »

Inderdaad knappe stapel apparatuur, zit leuk spul tussen zo te zien, AR voorversterker, Teac VRDS cd-speler, pass eindbak?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door AatV »

Arno schreef:
En jij mag niet die luidsprekers neerzetten, maar de kat mag wel op de salontafel eten? :lol:
Dat mag Ray zelf ook hoor... :mrgreen:


Maar op een wat meer serieuze toon, zou - zoals Arno al aangeeft -je de apparatuur, die je werkelijk gebruikt niet in 1 kast kunnen zetten? Komt er een flinke hoeveelheid ruimte vrij. (eveneens :hide: )

groet,
Aat
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door wouter »

Nou, inderdaad. Ik zou die speakers prima mogen neerzetten maar zo'n enorm deel van de kamer vol techniek komt er hier echt niet in. Dat is o.a. de reden dat hier geen 42" TV of nog groter zal komen, 1 brok zwarte ongezelligheid aan de muur. Datzelfde geldt voor apparaten.

T.a.v. ruilen, de L22 is echt een heel geschikte woofer in jouw concept. Ruilen omdat je niet wilt frezen of een cm meer kan toepassen zou ik persoonlijk jammer vinden. Een 8" (ook gesloten) klinkt anders dan een 6,5" ongeacht hoe je hem filtert. Rearmount een woofer in het design opnemen, mijn vrouw zou het niet ontdekken hoor, als het mooi 1 geheel is. Maar als jij 22 cm kwijt kan, waar doen we dan moeilijk over :wink:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door hrscharft »

SWMBO denkt daar helaas anders over. bijgaand een laatste foto. straks begint het sloop-proces.
En een poosje in de 'pootstijfhouden modus' gaat ook niet helpen? Misschien went mevrouw SWMBO er nog wel aan. Of gaat dat op een echte echtscheiding uitlopen ;)
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door hrscharft »

Of en dat kan misschien al een hele berg schelen.

Ipv je speakers slopen een mooi bijpassend audiomeubel er tussen zetten ipv de twee rekken die er nu staan.
Optisch kan dat een wereld van verschil maken.
Een meubel dat iets breder is, niet te hoog en iets minder diep als dat waar nu de tv op staat. En dan mooi uit massief essen.
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door PimDriessen »

Hoi Ray,

Als je er nou eens frontjes voorzet, een kleur of zwart dat maakt het een stuk rustiger.

Groet,

Pim
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door Walt »

De suggestie van een wat compacter audiorack met alleen de echt nodige apparatuur lijkt mij een goeie oplossing, mits dit voor de WAF een acceptabel compromis is...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door Chris_T »

ray5150 schreef:
Een ieder bedankt voor de steun, ik vind ze zelf ook niet overdreven groot of misstaan in de woonkamer.
SWMBO denkt daar helaas anders over. bijgaand een laatste foto. straks begint het sloop-proces.
IMG_1485.JPG
Wacht nog heel even daarmee, je kan alvast kijken hoe gesloten klinkt en of het iets voor je is met de huidige kasten.
De poort goed afsluiten (als dat niet gaat, stevig volproppen) en de ruimte achter de woofers opvullen.
Ik weet alleen niet wat daar handig voor is, misschien ballonetjes met water?
Hoef je alleen te wegen om te weten hoeveel liter het is (1kg = 1liter).

Ik ben nog bezig om te kijken of een bassreflex met passieve radiator iets is.
Maar voordat ik al te veel ga simuleren/proberen, wil ik nog vragen of daar wel een budget voor is?
Zo'n radiator kost al gauw €80 euro of meer.

Btw, de speakers vallen reuze mee qua grootte, ik zou mij eerder storen aan de muur van apparatuur :think:.
Misschien dat daardoor de speakers een 'bridge too far' is.
prison
Berichten: 150
Lid geworden op: do 10 aug 2006, 8:30
Contacteer:

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door prison »

Zonde van die mooie luidsprekers.....

Erg geslaagd ontwerp maar ze staan wel heel beroerd opgesteld zo. Ze hebben toch veel meer ruimte nodig dan ze nu hebben??
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12411
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door pappaleo »

prison schreef:
Zonde van die mooie luidsprekers.....

Erg geslaagd ontwerp maar ze staan wel heel beroerd opgesteld zo. Ze hebben toch veel meer ruimte nodig dan ze nu hebben??
Ja, een meter van de muur af. Klinken ze echt beter...... :relax:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door ray5150 »

hrscharft schreef:
Of gaat dat op een echte echtscheiding uitlopen ;)
Ja.
hrscharft schreef:
Of en dat kan misschien al een hele berg schelen.

Ipv je speakers slopen een mooi bijpassend audiomeubel er tussen zetten ipv de twee rekken die er nu staan.
Optisch kan dat een wereld van verschil maken.
Een meubel dat iets breder is, niet te hoog en iets minder diep als dat waar nu de tv op staat. En dan mooi uit massief essen.
Goed plan. de versleten CV ketel, groot onderhoud aan de auto, en het buitenschilderwerk kunnen makkelijk een jaartje wachten...

PimDriessen schreef:
Als je er nou eens frontjes voorzet, een kleur of zwart dat maakt het een stuk rustiger.
Hier past slechts een hele diepe zucht...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door ds23man »

Als dit mijn opstellingsmogelijkheid was geweest, was ik niet eens aan dit project begonnen.....
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door Jag »

Beetje negatieve reacties. We hebben niet allemaal een ideale luisterruimte. In ruimtes die ook voor wat anders dan alleen audio luisteren gebruikt worden, heb je eenmaal niet de volledige vrijheid in de plaatsing.

Verder een heel mooi project, en jammer dat het nou zo moet lopen.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door rjmulder »

Was echt een mooi project en die speakers zien er echt strak uit en echt super jammer dat het zo moet aflopen.

Wat ook erg jammer is zijn de reacties die als je iets terug leest niet nodig zijn of eigenlijk ongepast.

Ray succes.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door Walt »

Kan je de TV niet aan de muur hangen en alleen de broodnodige apparatuur in het rechter rack? Er blijft dan ineens superveel vloerruimte over.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door ds23man »

Jag schreef:
Beetje negatieve reacties.
Ik ben gewoon realistisch. In Ray's situatie zijn een paar goede, kleine luidsprekers een groter succes. Ik ga mijn Ultrazoooms toch ook niet in een huiskamer van 30m2 plaatsen?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door Walt »

Je vergeet 1 ding, grote speakers zijn leuker om te hebben dan kleintjes! :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door ds23man »

Dat heeft met verplassen te maken Walt! :lol:
Laatst gewijzigd door ds23man op zo 27 sep 2015, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door wouter »

Volgens mij heeft zelfbouw te maken met dat je 2e hands tegen mooi spul aan kan lopen en heerlijk je tijd kan steken in bijvoorbeeld kasten met gebogen wanden en een met leer bespannen baffle en accuton in je kamer krijgen terwijl dat soort dingen bij elkaar normaal niet onder de 2000,- euro te koop is 2e hands. En het bouwen is even leuk als ontspannend, de voldoening des te groter. Een klein kastje geeft dat allemaal niet.

Maar niet getreurd, er is al lang weer een weg in geslagen met het onderzoeken van de mogelijkheden. Als iedereen daar nou even op focust hoeft Ray zich niet steeds te verantwoorden voor iets wat voor een ander misschien moeilijk uit te leggen is. Hij accepteert het van z'n partner, andere opties over apparatuur en indeling mag je als overwogen en besproken beschouwen. Maak hem niet zuur, maar denk lekker mee allemaal! :rock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door Walt »

Ik denk dat velen dit project de afgelopen jaren op de voet hebben gevolgd, dit voelt nu een beetje alsof je eigen project onverwachts is mislukt. Logisch toch dat je dan naar mogelijkheden zoekt die minder heftig zijn dan helemaal overnieuw beginnen?

Gr. Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door ds23man »

Heb meer het idee dat er een acceptatiegrens is overschreden met die stapels apparatuur. Als ik hier in de voorkamer ( een woonkamer heb je niet in een boerderij),een stapel Revox neer ga zetten uit mijn collectie, heb ik ook een levensgroot probleem. Ondanks dat de hele kamer vol staat/hangt met de kunst en antiek van haar. Inclusief een antieke piano waar ze niet op speelt. Vrouwen zijn van Venus en mannen van Mars.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.

Bericht door wouter »

ds23man schreef:
Als ik hier in de voorkamer (...),een stapel Revox neer ga zetten uit mijn collectie, heb ik ook een levensgroot probleem. Ondanks dat de hele kamer vol staat/hangt met de kunst en antiek van haar. Inclusief een antieke piano waar ze niet op speelt.
Dus bij jou thuis is de man ook niet de baas :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”