[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Nou dat ziet er toch erg netjes uit zo, ik vind ze wel mooi passen bij de rest. Jammer dat je vrouw ze echt persé niet in huis wilt hebben.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Misschien als je eens wat van die apparaten zou wegdoen? Dan komt er een hoop ruimte vrij... 
Of is drie cassettedecks toch wel echt het minimum?
Of is drie cassettedecks toch wel echt het minimum?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
En jij mag niet die luidsprekers neerzetten, maar de kat mag wel op de salontafel eten? 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Inderdaad knappe stapel apparatuur, zit leuk spul tussen zo te zien, AR voorversterker, Teac VRDS cd-speler, pass eindbak?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dat mag Ray zelf ook hoor...Arno schreef:En jij mag niet die luidsprekers neerzetten, maar de kat mag wel op de salontafel eten?
Maar op een wat meer serieuze toon, zou - zoals Arno al aangeeft -je de apparatuur, die je werkelijk gebruikt niet in 1 kast kunnen zetten? Komt er een flinke hoeveelheid ruimte vrij. (eveneens
groet,
Aat
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Nou, inderdaad. Ik zou die speakers prima mogen neerzetten maar zo'n enorm deel van de kamer vol techniek komt er hier echt niet in. Dat is o.a. de reden dat hier geen 42" TV of nog groter zal komen, 1 brok zwarte ongezelligheid aan de muur. Datzelfde geldt voor apparaten.
T.a.v. ruilen, de L22 is echt een heel geschikte woofer in jouw concept. Ruilen omdat je niet wilt frezen of een cm meer kan toepassen zou ik persoonlijk jammer vinden. Een 8" (ook gesloten) klinkt anders dan een 6,5" ongeacht hoe je hem filtert. Rearmount een woofer in het design opnemen, mijn vrouw zou het niet ontdekken hoor, als het mooi 1 geheel is. Maar als jij 22 cm kwijt kan, waar doen we dan moeilijk over
T.a.v. ruilen, de L22 is echt een heel geschikte woofer in jouw concept. Ruilen omdat je niet wilt frezen of een cm meer kan toepassen zou ik persoonlijk jammer vinden. Een 8" (ook gesloten) klinkt anders dan een 6,5" ongeacht hoe je hem filtert. Rearmount een woofer in het design opnemen, mijn vrouw zou het niet ontdekken hoor, als het mooi 1 geheel is. Maar als jij 22 cm kwijt kan, waar doen we dan moeilijk over
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
En een poosje in de 'pootstijfhouden modus' gaat ook niet helpen? Misschien went mevrouw SWMBO er nog wel aan. Of gaat dat op een echte echtscheiding uitlopenSWMBO denkt daar helaas anders over. bijgaand een laatste foto. straks begint het sloop-proces.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Of en dat kan misschien al een hele berg schelen.
Ipv je speakers slopen een mooi bijpassend audiomeubel er tussen zetten ipv de twee rekken die er nu staan.
Optisch kan dat een wereld van verschil maken.
Een meubel dat iets breder is, niet te hoog en iets minder diep als dat waar nu de tv op staat. En dan mooi uit massief essen.
Ipv je speakers slopen een mooi bijpassend audiomeubel er tussen zetten ipv de twee rekken die er nu staan.
Optisch kan dat een wereld van verschil maken.
Een meubel dat iets breder is, niet te hoog en iets minder diep als dat waar nu de tv op staat. En dan mooi uit massief essen.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Hoi Ray,
Als je er nou eens frontjes voorzet, een kleur of zwart dat maakt het een stuk rustiger.
Groet,
Pim
Als je er nou eens frontjes voorzet, een kleur of zwart dat maakt het een stuk rustiger.
Groet,
Pim
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
De suggestie van een wat compacter audiorack met alleen de echt nodige apparatuur lijkt mij een goeie oplossing, mits dit voor de WAF een acceptabel compromis is...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Wacht nog heel even daarmee, je kan alvast kijken hoe gesloten klinkt en of het iets voor je is met de huidige kasten.ray5150 schreef:Een ieder bedankt voor de steun, ik vind ze zelf ook niet overdreven groot of misstaan in de woonkamer.
SWMBO denkt daar helaas anders over. bijgaand een laatste foto. straks begint het sloop-proces.
De poort goed afsluiten (als dat niet gaat, stevig volproppen) en de ruimte achter de woofers opvullen.
Ik weet alleen niet wat daar handig voor is, misschien ballonetjes met water?
Hoef je alleen te wegen om te weten hoeveel liter het is (1kg = 1liter).
Ik ben nog bezig om te kijken of een bassreflex met passieve radiator iets is.
Maar voordat ik al te veel ga simuleren/proberen, wil ik nog vragen of daar wel een budget voor is?
Zo'n radiator kost al gauw €80 euro of meer.
Btw, de speakers vallen reuze mee qua grootte, ik zou mij eerder storen aan de muur van apparatuur
Misschien dat daardoor de speakers een 'bridge too far' is.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Zonde van die mooie luidsprekers.....
Erg geslaagd ontwerp maar ze staan wel heel beroerd opgesteld zo. Ze hebben toch veel meer ruimte nodig dan ze nu hebben??
Erg geslaagd ontwerp maar ze staan wel heel beroerd opgesteld zo. Ze hebben toch veel meer ruimte nodig dan ze nu hebben??
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ja, een meter van de muur af. Klinken ze echt beter......prison schreef:Zonde van die mooie luidsprekers.....
Erg geslaagd ontwerp maar ze staan wel heel beroerd opgesteld zo. Ze hebben toch veel meer ruimte nodig dan ze nu hebben??
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ja.hrscharft schreef:Of gaat dat op een echte echtscheiding uitlopen
Goed plan. de versleten CV ketel, groot onderhoud aan de auto, en het buitenschilderwerk kunnen makkelijk een jaartje wachten...hrscharft schreef:Of en dat kan misschien al een hele berg schelen.
Ipv je speakers slopen een mooi bijpassend audiomeubel er tussen zetten ipv de twee rekken die er nu staan.
Optisch kan dat een wereld van verschil maken.
Een meubel dat iets breder is, niet te hoog en iets minder diep als dat waar nu de tv op staat. En dan mooi uit massief essen.
Hier past slechts een hele diepe zucht...PimDriessen schreef:Als je er nou eens frontjes voorzet, een kleur of zwart dat maakt het een stuk rustiger.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Als dit mijn opstellingsmogelijkheid was geweest, was ik niet eens aan dit project begonnen.....
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Beetje negatieve reacties. We hebben niet allemaal een ideale luisterruimte. In ruimtes die ook voor wat anders dan alleen audio luisteren gebruikt worden, heb je eenmaal niet de volledige vrijheid in de plaatsing.
Verder een heel mooi project, en jammer dat het nou zo moet lopen.
Verder een heel mooi project, en jammer dat het nou zo moet lopen.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Was echt een mooi project en die speakers zien er echt strak uit en echt super jammer dat het zo moet aflopen.
Wat ook erg jammer is zijn de reacties die als je iets terug leest niet nodig zijn of eigenlijk ongepast.
Ray succes.
Wat ook erg jammer is zijn de reacties die als je iets terug leest niet nodig zijn of eigenlijk ongepast.
Ray succes.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Kan je de TV niet aan de muur hangen en alleen de broodnodige apparatuur in het rechter rack? Er blijft dan ineens superveel vloerruimte over.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik ben gewoon realistisch. In Ray's situatie zijn een paar goede, kleine luidsprekers een groter succes. Ik ga mijn Ultrazoooms toch ook niet in een huiskamer van 30m2 plaatsen?Jag schreef:Beetje negatieve reacties.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Je vergeet 1 ding, grote speakers zijn leuker om te hebben dan kleintjes! 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Volgens mij heeft zelfbouw te maken met dat je 2e hands tegen mooi spul aan kan lopen en heerlijk je tijd kan steken in bijvoorbeeld kasten met gebogen wanden en een met leer bespannen baffle en accuton in je kamer krijgen terwijl dat soort dingen bij elkaar normaal niet onder de 2000,- euro te koop is 2e hands. En het bouwen is even leuk als ontspannend, de voldoening des te groter. Een klein kastje geeft dat allemaal niet.
Maar niet getreurd, er is al lang weer een weg in geslagen met het onderzoeken van de mogelijkheden. Als iedereen daar nou even op focust hoeft Ray zich niet steeds te verantwoorden voor iets wat voor een ander misschien moeilijk uit te leggen is. Hij accepteert het van z'n partner, andere opties over apparatuur en indeling mag je als overwogen en besproken beschouwen. Maak hem niet zuur, maar denk lekker mee allemaal!
Maar niet getreurd, er is al lang weer een weg in geslagen met het onderzoeken van de mogelijkheden. Als iedereen daar nou even op focust hoeft Ray zich niet steeds te verantwoorden voor iets wat voor een ander misschien moeilijk uit te leggen is. Hij accepteert het van z'n partner, andere opties over apparatuur en indeling mag je als overwogen en besproken beschouwen. Maak hem niet zuur, maar denk lekker mee allemaal!
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik denk dat velen dit project de afgelopen jaren op de voet hebben gevolgd, dit voelt nu een beetje alsof je eigen project onverwachts is mislukt. Logisch toch dat je dan naar mogelijkheden zoekt die minder heftig zijn dan helemaal overnieuw beginnen?
Gr. Walter
Gr. Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Heb meer het idee dat er een acceptatiegrens is overschreden met die stapels apparatuur. Als ik hier in de voorkamer ( een woonkamer heb je niet in een boerderij),een stapel Revox neer ga zetten uit mijn collectie, heb ik ook een levensgroot probleem. Ondanks dat de hele kamer vol staat/hangt met de kunst en antiek van haar. Inclusief een antieke piano waar ze niet op speelt. Vrouwen zijn van Venus en mannen van Mars.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dus bij jou thuis is de man ook niet de baasds23man schreef:Als ik hier in de voorkamer (...),een stapel Revox neer ga zetten uit mijn collectie, heb ik ook een levensgroot probleem. Ondanks dat de hele kamer vol staat/hangt met de kunst en antiek van haar. Inclusief een antieke piano waar ze niet op speelt.
