[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Misschien dat je nog iets aan de kleurstelling kunt doen.ray5150 schreef:De volgende horde is moeilijker dan 10 Walters bij elkaar.
Dat is mijn vrouw, ze vind het helemaal niks en ziet ze liever vandaag dan morgen vertrekken...![]()
Lichtere kleuren (whitewash o.i.d) of tinten die overeenkomen met de rest van de meubels willen nog wel eens in de smaak vallen.
groet,
Aat
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Voor wat meer impact in het laag kun je de poort wat inkorten...
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
De kleur is het punt niet, Aat.
Het merendeel van de meubels hier in de kamer hebben een lichte houtkleur. past er juist perfect bij.
Ze vind ze te groot cq lomp.
Dus ik heb besloten dat ik ermee stop.
punt.
De drivers gaan eruit en in de opslag, filter gaat retour Leo en Henkjan.
De kasten mogen opgehaald worden door wie dat wil.
Walter, waar heb je het in godsnaam over, hoe ze klinken intereseert haar geen ene reet...
Het merendeel van de meubels hier in de kamer hebben een lichte houtkleur. past er juist perfect bij.
Ze vind ze te groot cq lomp.
Dus ik heb besloten dat ik ermee stop.
punt.
De drivers gaan eruit en in de opslag, filter gaat retour Leo en Henkjan.
De kasten mogen opgehaald worden door wie dat wil.
Walter, waar heb je het in godsnaam over, hoe ze klinken intereseert haar geen ene reet...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Jij gaf aan het laag wat terughoudend te vinden, door de poort in te korten krijg je normaal gesproken wat meer impact/druk ten koste van een beetje minder diepgang. Is simpel te proberen lijkt me.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik had even over het probleem met de WAF heengelezen, excuus. Wat een ellende!
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik hoop toch dat dit weer een grapje is.. Hoe kan dat nou na dik twee jaar bouwen dat nu pas uit komt dat je vrouw het niet ziet zitten? Ik ken het fenomeen, mijn moeder heeft met de kwast de nieuwe Elac zuilen van mijn vader beige gekwast want: Toch geen gezicht dat kersenfineer en uiteindelijk moesten ze ook de deur uit na een verhuizing, maar dit is een erg zuur zeg..
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
niets nieuws, en ligt ook niet aan Ray of aan z'n vrouw. soms kan je iets pas goed beoordelen als je het in het eggie voor je ziet staan. zelf ook wel eens meegemaakt met een ding in de tuin. van te voren goed besproken, foto's laten zien. ik een weekeind stevig aan de klus en toen vond ze t niets... dat maakt t voor Ray of z'n vrouw niet leuker, maar schuldig hoeft niemand zich te voelen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
mss heeft de persoon die http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 34&t=22686 heeft gekocht interesse? kan die mss ook de woofers overnemen zodat jij wat kan kopen wat het in een kleinere kast ook leuk doetray5150 schreef:De kasten mogen opgehaald worden door wie dat wil....
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Zo is het ook niet bedoeld natuurlijk, het gaat niet om schuld. Wat je zegt HJ daar kan ik mee ook wel weer iets bij voorstellen maar gewoon erg klote dit na alle tijd, middelen en moeite!
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Nee, het is geen grapje, Reinder. zwaar klØten is het wel...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Damn is dat even waardeloos 
heb je ze nooit tijdens de bouwfase al even op de plek gezet? Overigens kan ik niet begrijpen dat ze ze te lomp vind ..... zelf vind ik het namelijk eigenlijk best kleine speakers en veel groter als de LBVS zijn ze toch niet?
heb je ze nooit tijdens de bouwfase al even op de plek gezet? Overigens kan ik niet begrijpen dat ze ze te lomp vind ..... zelf vind ik het namelijk eigenlijk best kleine speakers en veel groter als de LBVS zijn ze toch niet?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Balen Ray.
Je hebt er zo veel tijd en energie in gestopt.
Je hebt er zo veel tijd en energie in gestopt.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Hoi Ray,
Waarom zet je ze niet met speakers en filter materiaal in de verkoop, dan hou je er nog wat aan over.
Gooi een bedrag op de site, of laat bieden op het geheel.
Groet,
Pim
Waarom zet je ze niet met speakers en filter materiaal in de verkoop, dan hou je er nog wat aan over.
Gooi een bedrag op de site, of laat bieden op het geheel.
Groet,
Pim
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Balen zeg, je kunt natuurlijk even met een bijl je frustratie kwijt op de boxen. Ik zou eerder proberen de luidsprekers met chassis en filtervoorstel te verkopen, dan krijg je misschien nog wat terug voor de moeite.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Tjonge jonge die had niemand zien aankomen.
Het word tijd dat de kinderen oud genoeg zijn en de deur uitgaan zodat jij je eigen kamer krijgt.
Helaas zal dat nog wel even duren.
Het word tijd dat de kinderen oud genoeg zijn en de deur uitgaan zodat jij je eigen kamer krijgt.
Helaas zal dat nog wel even duren.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Is er niet iets cosmetisch iets te doen waardoor deze wel acceptabel worden voor je vrouw?
Kan me voorstellen dat bvb een luidsprekerdoek nog wat verschil kan uitmaken.
Kan me voorstellen dat bvb een luidsprekerdoek nog wat verschil kan uitmaken.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ai, wat een ontknoping. Ik lees dit topic al een flinke tijd in alle stilte mee en vond het oprecht gaaf om te zien hoe de speakers uiteindelijk vorm kregen. En inderdaad, toch proberen cosmetisch iets aan te passen? Desnoods andere kasten met min of meer dezelfde eigenschappen? Succes iig, wat enorm gaar.
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Het is doodzonde van het werk dat je er de afgelopen tijd in hebt gestoken, maar als de maximumafmetingen vastliggen (de maten van de LBVS), dan moet je zoeken naar mogelijkheden om een zeer goed luidsprekersysteem binnen die afmetingen te maken. Ik bied mijn hulp aan om dat binnen redelijke termijn te realiseren.
De maten van de LBVS die je thuis hebt staan zijn 910*195*250 (hbd); is een halve of hele centimeter sjoemelen in een of meer van de afmetingen een probleem? Is de hoogte inclusief de bij de LBVS ingecalculeerde ruimte onder de kast?
In ieder geval hou je bij een wanddikte van 22mm en een 1,5 liter compartiment voor de C77 ongeveer 25 liter over. Een optie is om de Seas dan aan de zijkant te plaatsen in een gesloten kast, maar gezien jouw opstelling is dat niet de meest gunstige oplossing.
Je kan overstappen op twee 18cm woofers per kast. Bijvoorbeeld de Seas L18RNX (H1224-08). Dat is het kleinere broertje van de L22 die jij hebt en een kwalitatief zeer goede unit. Ik kan van Wouter 2 exemplaren lenen om daar wat testen mee te doen. Ik heb zelf 4 Seas CA18RNX (H1215) maar die hebben een gecoate papier konus en ik vrees dat die qua klank niet echt bij de Accutons aansluiten.
Er zijn nog meer units die in aanmerking komen; ik ga in het weekend wat onderzoek doen. Briljante ideeën binnen de beperkingen zijn welkom. Uiteraard gaan we proberen dit project budgetneutraal uit te voeren.
De maten van de LBVS die je thuis hebt staan zijn 910*195*250 (hbd); is een halve of hele centimeter sjoemelen in een of meer van de afmetingen een probleem? Is de hoogte inclusief de bij de LBVS ingecalculeerde ruimte onder de kast?
In ieder geval hou je bij een wanddikte van 22mm en een 1,5 liter compartiment voor de C77 ongeveer 25 liter over. Een optie is om de Seas dan aan de zijkant te plaatsen in een gesloten kast, maar gezien jouw opstelling is dat niet de meest gunstige oplossing.
Je kan overstappen op twee 18cm woofers per kast. Bijvoorbeeld de Seas L18RNX (H1224-08). Dat is het kleinere broertje van de L22 die jij hebt en een kwalitatief zeer goede unit. Ik kan van Wouter 2 exemplaren lenen om daar wat testen mee te doen. Ik heb zelf 4 Seas CA18RNX (H1215) maar die hebben een gecoate papier konus en ik vrees dat die qua klank niet echt bij de Accutons aansluiten.
Er zijn nog meer units die in aanmerking komen; ik ga in het weekend wat onderzoek doen. Briljante ideeën binnen de beperkingen zijn welkom. Uiteraard gaan we proberen dit project budgetneutraal uit te voeren.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Is er niets iets mogelijk in de vorm van een subwoofer oplossing?
Het blijft in dat geval gewoon een drieweg kast, maar dan veel kleiner, wellicht gesloten.
Ik stel me voor dat de afmetingen zelfs kleiner worden dan de LBVS.
De subwoofer kan misschien wel ergens een verborgen plekje krijgen?
groet,
Aat
Het blijft in dat geval gewoon een drieweg kast, maar dan veel kleiner, wellicht gesloten.
Ik stel me voor dat de afmetingen zelfs kleiner worden dan de LBVS.
De subwoofer kan misschien wel ergens een verborgen plekje krijgen?
groet,
Aat
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
De teleurstelling verwerken en de energie vinden om je in iets nieuws te storten duurt langer dan 24 uur zo blijkt.ds23man schreef:Denk dat Ray voorlopig wel genezen is.
En het is slecht een aaname maar ik denk dat de atmosfeer binnenshuis ook een beetje op moet klaren.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Wat een onaangename verassing
.
Dat had ik echt niet verwacht.
Staat haar besluit rotsvast?
Ander kleurtje+frontje kan veel uitmaken om ze minder opvallend te maken.
Dit soort dingen zijn natuurlijk niet te voorzien, maar wel lullig.
In ieder geval veel sterkte gewenst Ray, ik hoop dat je deze domper weer snel te boven bent.
Dat had ik echt niet verwacht.
Staat haar besluit rotsvast?
Ander kleurtje+frontje kan veel uitmaken om ze minder opvallend te maken.
Dit soort dingen zijn natuurlijk niet te voorzien, maar wel lullig.
In ieder geval veel sterkte gewenst Ray, ik hoop dat je deze domper weer snel te boven bent.
