Ja ja, alleen klasse a. Daar houd ik wel vands23man schreef:Volgens mij zijn sinds dit jaar alleen versterkers met een groen A label toegestaan.
GU50 PP versterker
Moderator: Beheerdersteam
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: GU50 PP versterker
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Ha Dennis, bedankt, hoe is het daar? Laatste wat ik meegekregen is dat de versterkende trappen klaar zijn, luidsprekers?? Bij de luisterdag van de partij?metabaron schreef:Hoi Barry ,
Mooi reultaat heb je bereikt![]()
ik ben benieuwd om hem te beluisteren met een luisterdag![]()
Groeten Dennis
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Ben nu aan het luisteren George. De griep patient is aan de beterende hand, denk dat morgenavond eens wat meer lucht in beweging kan worden gebrachtKappa7 schreef:Hoi Barry,
Is weer een erg mooie versterker geworden.
Leuk om te lezen dat het geluid zo goed bevalt.
Laatst gewijzigd door Barry2001 op ma 21 sep 2015, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GU50 PP versterker
Ja het gaat de goede kant op. Versterkers zijn klaar maar ik ben niet heel tevreden met de classic three deze versterkt veel te veel voor mijn eindversterkers. Misschien dat ik er nog een schakelaar in zet om hem ook passief te gebruiken??
HoornLuidsprekers staan al een tijdje in de woonkamer en ben nog bezig met het filter maar ik ben al wel tevreden maar wil nog dat beetje extra en dat is moeilijk.
Bedoel je beetsterzwaag of bij jou? Ik zit nog in dubio voor beetsterzwaag......
Groeten Dennis
HoornLuidsprekers staan al een tijdje in de woonkamer en ben nog bezig met het filter maar ik ben al wel tevreden maar wil nog dat beetje extra en dat is moeilijk.
Bedoel je beetsterzwaag of bij jou? Ik zit nog in dubio voor beetsterzwaag......
Groeten Dennis
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Kans zit erin dat ik Beetsterzwaag dit jaar moet overslaan wegens andere verplichtingen, kijk maar of je zin/tijd hebt om naar Hengelo te komen. Eind rijden ook voor jou natuurlijk.
Mooi dat het met de speakers erop begint te lijken, lekker eigenwijs ontwerp. Heb je die tegenkoppeling nog geprobeerd in de CIII? Zou een oplossing kunnen zijn.
Mooi dat het met de speakers erop begint te lijken, lekker eigenwijs ontwerp. Heb je die tegenkoppeling nog geprobeerd in de CIII? Zou een oplossing kunnen zijn.
Re: GU50 PP versterker
Ik wil zowiezo naar hengelo maar dan met een hele set
Me hoorntjes
en de versterkers.
Ik ben stiekem ook al met het restaureren van een thorens td 166mk2 bezig.
De plinth is bijna klaar. En ik heb onderdelen voor 2 phonos ,pearl en de dude. Dus ik moet kiezen?!?!!
De versterking van de c3 is gewoon teveel voor mijn eindversterkers.
Met die tegenkoppeling is het nog teveel. Ik heb het geprobeerd maar het geluid werd ook te clean
Ik denk dat ik er een schakelaar in zet om te schakelen tussen passief en aktief.
Eens kijken of dat bevalt.
Groeten Dennis
Me hoorntjes
Ik ben stiekem ook al met het restaureren van een thorens td 166mk2 bezig.
De plinth is bijna klaar. En ik heb onderdelen voor 2 phonos ,pearl en de dude. Dus ik moet kiezen?!?!!
De versterking van de c3 is gewoon teveel voor mijn eindversterkers.
Met die tegenkoppeling is het nog teveel. Ik heb het geprobeerd maar het geluid werd ook te clean
Eens kijken of dat bevalt.
Groeten Dennis
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
That's the spirit Dennis! Uiteraard ben je welkom in Hengelo, zou gaaf zijn als het lukt de hele set te laten horen, super!
Het lijkt erop dat je ingangsgevoeligheid gewoon zelf al zat is van je eindversterkers. En je wilt natuurlijk je ingangsselectie en volume blijven gebruiken, misschien is 'bypassen' dan geen gek idee. Kun je 'm ook nog eens voor een andere versterker gebruiken ... die 300B SE van mij (6SN7 ervoor) lust echt wel iets van 5V op de ingang, daar matched '' ie goed op.
Mooi die Thorens, weer benieuwd wat dat gaat worden! En de de Phono pre's nog in elkaar zetten, je hoeft je niet te vervelen daar
Vorig jaar zowel in Hengelo als Breda heeft George beide pre's meegenomen voor een vergelijk. Het zit dicht bij elkaar hoor, maar het uiteindelijke oordeel viel positief naar de Pearl toe, maar nogmaals het is echt bijna lood om oud ijzer. En op de ene plaat lijkt het ook wat meer te schelen dan de andere, soms lijkt ook de Dude wel weer lekkerder met een stevige gitaar....Zelf oordelen denk ik 
Het lijkt erop dat je ingangsgevoeligheid gewoon zelf al zat is van je eindversterkers. En je wilt natuurlijk je ingangsselectie en volume blijven gebruiken, misschien is 'bypassen' dan geen gek idee. Kun je 'm ook nog eens voor een andere versterker gebruiken ... die 300B SE van mij (6SN7 ervoor) lust echt wel iets van 5V op de ingang, daar matched '' ie goed op.
Mooi die Thorens, weer benieuwd wat dat gaat worden! En de de Phono pre's nog in elkaar zetten, je hoeft je niet te vervelen daar
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Verbruik gemeten:
En luisteren. Wat vinyl, knijpdoos, het is echt prima. Had eerst het idee dat het wat ingetogen klonk tov de KT88, maar dat hoor ik nu eigenlijk niet meer terug. Gisteravond nog de moeite genomen de KT88 aan te sluiten, soms denk ik wat verschil te horen maar een volgend moment valt het me ook niet meer op. Ik durf te zeggen dat het vergelijkbaar is
Wat kost dit nou, en dan alleen de versterker + voeding:
Voedingstrafo TT-185VA van TubeTown: 52,80
2 x UGT Hammond 1650H: 97,50 x2 = 195,- En dan heb je kwalitatief echt goede UGT's.
Gloeitrafo tbv GU50, Hammond 266N12: 33,61
Elco voeding + 2 x versterker 470uF / 450V: 13,05 x3 = 39.15 (kunnen ook 250V types zijn)
Elco 100uF 500V middenaftakking UGT: 2,65 x 2 = 5,30
GU50 buizen, even zoeken op eBay en dan koop je ze onder de 5,- p/st: 20,-
EF184, 4 stuks 16,-
Voetjes, c's en r's, montage, noem eens wat: 50,-
Totaal EUR 411,86
Behuizing, connectoren en de rest kun je zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk
Anyway, lijkt mij een mooie prijs..
En luisteren. Wat vinyl, knijpdoos, het is echt prima. Had eerst het idee dat het wat ingetogen klonk tov de KT88, maar dat hoor ik nu eigenlijk niet meer terug. Gisteravond nog de moeite genomen de KT88 aan te sluiten, soms denk ik wat verschil te horen maar een volgend moment valt het me ook niet meer op. Ik durf te zeggen dat het vergelijkbaar is
Wat kost dit nou, en dan alleen de versterker + voeding:
Voedingstrafo TT-185VA van TubeTown: 52,80
2 x UGT Hammond 1650H: 97,50 x2 = 195,- En dan heb je kwalitatief echt goede UGT's.
Gloeitrafo tbv GU50, Hammond 266N12: 33,61
Elco voeding + 2 x versterker 470uF / 450V: 13,05 x3 = 39.15 (kunnen ook 250V types zijn)
Elco 100uF 500V middenaftakking UGT: 2,65 x 2 = 5,30
GU50 buizen, even zoeken op eBay en dan koop je ze onder de 5,- p/st: 20,-
EF184, 4 stuks 16,-
Voetjes, c's en r's, montage, noem eens wat: 50,-
Totaal EUR 411,86
Behuizing, connectoren en de rest kun je zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: GU50 PP versterker
En inmiddels wereldberoemd: http://www.homebuilthifi.com/project/18762
Re: GU50 PP versterker
De gevolgen zijn er naarLeeuwarden schreef:En inmiddels wereldberoemd: http://www.homebuilthifi.com/project/18762
Over een "level shift" gesproken
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Lijkt me ook een gevalletje, tsja. Niet alleen Babi Pangang van de chinees
Re: GU50 PP versterker
Ik had het dus blijkbaar weer "getroffen"
Of zou 't met m'n surfgedrag te maken hebben
Anne
Of zou 't met m'n surfgedrag te maken hebben
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op vr 25 sep 2015, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: GU50 PP versterker
Dat kan geen toeval meer zijn.Ah!buis schreef:Ik had het dus blijkbaar weer "getroffen"![]()
Of zou 't met m'n surfgedrag te maken hebben![]()
Anne
Maar er blijkt wel een internationale belangstelling uit.
groet,
Aat
Re: GU50 PP versterker
En "adopteert" Triode Dick hem nog op z'n website?Leeuwarden schreef:En inmiddels wereldberoemd: http://www.homebuilthifi.com/project/18762
groet,
Aat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU50 PP versterker
Och neuh, hoeft niet, homebuilthifi bekijk ik zelf ook regelmatig. Ter inspiratie zeg maar
het is dan ook wel aardig zelf projecten te posten, die hopelijk ter inspiratie voor anderen werken.
