Kii luidsprekers

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kii luidsprekers

Bericht door hannesie »

Er zal toch ook wel een handleiding bij moeten pom de instellingen goed te krijgen.

linker instelling dus (free / corner /wall ) en rechts dan contour, en die snap ik niet helemaal,en dat is knap lullig voor een nieuwsgierig aagje als ik ben. =; :mrgreen:
dsp.JPG
Alhoewel,
Der Contour-Regler erlaubt den Abruf von 16
vorprogrammierten Klangeinstellungen für geschmackliche Zwecke
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Kii luidsprekers

Bericht door ds23man »

Standje R is de Ultrazooom. :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Kii luidsprekers

Bericht door Chris_T »

Contour is eigenlijk 'loudness' 2.0, badkuip/heuvel curve instelling ;)
Bovenaan staat volgens mij het plaatje met de instelling daarvan.
dsp.JPG
Wifimedia is hier bijna om de hoek, ik denk dat ik maar even langs ga wippen voor een luistersessie.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kii luidsprekers

Bericht door hannesie »

Chris_T schreef:
........
Wifimedia is hier bijna om de hoek, ik denk dat ik maar even langs ga wippen voor een luistersessie.
Ik ben benieuwd wat je er van vindt. :mrgreen:
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kii luidsprekers

Bericht door matjans »

Ziehier een thread waar Bruno in post, met sonogram hier (ff scrollen).
leuke thread ook trouwens. Informatief.

En in tegenstelling tot wat en hoop andere mensen hier blijkbaar vinden, vind ik ze helemaal niet duur. Kostbaar, ja, maar duur is relatief. Zie wat je ervoor krijgt. Complete studio opstelling/high end geintegreerd systeem met wifi, in een bescheiden afgemeten kastje en het ziet er nog beregeil uit ook. Ik heb ze zelf niet gehoord, helaas.

Ik wil wedden dat hier horden (s?) mensen op het forum rondhangen die niet eens ver onder deze prijzen uitkomen voor hun sets.

Ideetje voor de wc2d? :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kii luidsprekers

Bericht door hannesie »

Wel grappig dat die man op dezelfde wijze onder de indruk is.
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kii luidsprekers

Bericht door matjans »

Op dezelfde wijze als ... ?

Ik heb meestal de neiging om de extremen van subjectieve reviews te negeren. Ik heb er zelf soms ook een handje van om in mijn enthousiasme soms wat teveel superlatieven te bezigen, dus ... :twisted:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kii luidsprekers

Bericht door hannesie »

Gewoon verbaast dat dat uit zo een relatief kleine kast komt. :mrgreen:

Het komt niet als logisch over dat er zo een stabiel geluidsbeeld staat, en dan is het wel feitelijk, waar komt het vandaan. :shock:

Alsof een kleine mannetje dat 200 Kg lift. :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Kii luidsprekers

Bericht door ds23man »

matjans schreef:
Ziehier een thread waar Bruno in post, met sonogram hier (ff scrollen).
leuke thread ook trouwens. Informatief.
Toch knap dat je een sonogram uit zo beperkte informatie in een grafiekje van Audio weet te destilleren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Kii luidsprekers

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Toch knap dat je een sonogram uit zo beperkte informatie in een grafiekje van Audio weet te destilleren.
Het is ook geen sonogram, dat zou i.d.d. heel knap zijn :lol: Kwestie van overtrekken in de juiste software. Het is wel een erg grove diversity plot.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Kii luidsprekers

Bericht door Barry2001 »

Waar is die behuizing van gemaakt? Is dat hout of 1 of andere kunststof, weet iemand dat?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Kii luidsprekers

Bericht door pappaleo »

Barry2001 schreef:
Waar is die behuizing van gemaakt? Is dat hout of 1 of andere kunststof, weet iemand dat?
NNEU schreef:
Das Gehäuse:

Besteht aus zwei aus Polyurethane gegossenen Hälften die nach dem trocknen miteinander verklebt werden.
Die schwarzen "Akzente" bestehen aus 2mm starkem, gebürstetem Aluminium. Als Lack kommt ein 2-Schicht (Basislack und Klarlack) Autolack zur Verwendung. Mit Aufpreis ist die KI Three in jeder Farbe lieferbar.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Kii luidsprekers

Bericht door Pjotr »

Gegoten poly..hupsaflups, het staat wel ergens in dat Duitse draadje.

[Edit]

Leo is mij al voor ;)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Kii luidsprekers

Bericht door Barry2001 »

Ok tnx, optisch erg fraai, erg benieuwd naar hoe het klinkt. Zie 'm niet bij de X Fi deelnemers staan helaas :lol:

Mooi subtiel, woonkamer formaat, en die prijs, ach. Als je in dit segment zoekt is het dan veel? Denk ik niet.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Kii luidsprekers

Bericht door Leeuwarden »

Vijf 000 per stuk toch? Gezien de bult versterkers en dsp die er in zit lijkt het me redelijk netjes...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kii luidsprekers

Bericht door hannesie »

Er staan op dat Duitse forum wat reacties van Bruno zelf, die wat meer duidelijkheid geven omtrent gedrag en frequenties Dus b.v. wel omnidirectionaal onder de 40Hz.
En er komen nog wat varianten.

http://www.aktives-hoeren.de/viewtopic. ... 118#p99118

http://www.aktives-hoeren.de/viewtopic. ... 174#p99174

http://www.aktives-hoeren.de/viewtopic. ... 926#p99926
compay
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 18 aug 2010, 19:22
Locatie: Barneveld

Re: Kii luidsprekers

Bericht door compay »

hannesie schreef:
Wel grappig dat die man op dezelfde wijze onder de indruk is.
En ook nog pas 17 jaar oud en scholier =D>

Albert
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Kii luidsprekers

Bericht door Leeuwarden »

Naarmate de kamer verder leeg raakte omdat alles eruit moest vanwege het schuren en in de olie zetten van de vloer. Viel het de hele familie op dat er toch wel echt veel in de kamer stond. Inmiddels bivakkeren we een aantal dagen in de keuken en op de eerste verdieping en kwam die "lege woonkamer" weer ter sprake. Dus ik vertel MBCE dat er tegenwoordig speakers zijn die je alleen op je computer hoeft aan te sluiten. Dus geen versterkers en dergelijke. Vraagt MBCE of die speakers dan ook kleiner zijn, hetgeen ik bevestigen kon. Zegt ze domweg dat ik ze maar moet kopen... Nou ja zeg. Dan is er toch geen lol meer aan! Vraag me sowieso af of ze dan ook bereid zou zijn meer uren te werken...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Kii luidsprekers

Bericht door ds23man »

Misschien kan je wat inruilen? :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Kii luidsprekers

Bericht door Leeuwarden »

Haar...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kii luidsprekers

Bericht door hannesie »

Leeuwarden schreef:
Naarmate de kamer verder leeg raakte omdat alles eruit moest vanwege het schuren en in de olie zetten van de vloer. Viel het de hele familie op dat er toch wel echt veel in de kamer stond. Inmiddels bivakkeren we een aantal dagen in de keuken en op de eerste verdieping en kwam die "lege woonkamer" weer ter sprake. Dus ik vertel MBCE dat er tegenwoordig speakers zijn die je alleen op je computer hoeft aan te sluiten. Dus geen versterkers en dergelijke. Vraagt MBCE of die speakers dan ook kleiner zijn, hetgeen ik bevestigen kon. Zegt ze domweg dat ik ze maar moet kopen... Nou ja zeg. Dan is er toch geen lol meer aan! Vraag me sowieso af of ze dan ook bereid zou zijn meer uren te werken...

:lagge: :lagge: :lagge:

Je moet ze ook niet altijd en alles vertellen. :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Kii luidsprekers

Bericht door ds23man »

Leeuwarden schreef:
Naarmate de kamer verder leeg raakte omdat alles eruit moest vanwege het schuren en in de olie zetten van de vloer. Viel het de hele familie op dat er toch wel echt veel in de kamer stond. Inmiddels bivakkeren we een aantal dagen in de keuken en op de eerste verdieping en kwam die "lege woonkamer" weer ter sprake. Dus ik vertel MBCE dat er tegenwoordig speakers zijn die je alleen op je computer hoeft aan te sluiten. Dus geen versterkers en dergelijke. Vraagt MBCE of die speakers dan ook kleiner zijn, hetgeen ik bevestigen kon. Zegt ze domweg dat ik ze maar moet kopen... Nou ja zeg. Dan is er toch geen lol meer aan! Vraag me sowieso af of ze dan ook bereid zou zijn meer uren te werken...

Heb je deze nog niet?

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Kii luidsprekers

Bericht door Leeuwarden »

Kuch...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Kii luidsprekers

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Kuch...
Het wordt tijd dat je naar een minder tochtig en warmer oord verhuist Jan. Heb je ook dat gedoe met behangers niet meer :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Kii luidsprekers

Bericht door Leeuwarden »

Dat behangen is klaar, Peter, de voor is nu ook klaar en vanavond sjouwen we de te grote en te zware spullen de kamer weer in. Het was enkel een kriebel in de keel... zeg maar...
Plaats reactie