even voorstellen

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
berkel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 sep 2015, 9:27

even voorstellen

Bericht door berkel »

Ja zo begint het hier ook voor mij.. even voorstellen ik ben Erwin alias berkel 36 jaar uit het oosten van het land.
Na een periode van .. ja alweer een hele tijd begint het allemaal weer te kriebelen. Het begint ongeveer een jaar geleden.

Streaming audio, de logitech streamers worden niet meer gemaakt in de interesante uitvoeringen en tweede hands ja, dan moet je in de buidel. Alternatief dient zich echter al snel aan een raspberry met een hifi berry DAC. dan moet er een kastje komen en een voeding en... voor je het weet ben je uren aan het surfen, luisteren en prutsen. Tot ik nog niet zo heel lang geleden een nieuwe muse ontdek de vintage platen speler. Er wordt een thorens gekocht en ook deze bied genoeg uitdagingen.

Maar een platen speler speelt natuurlijk niet zonder het versterken van signalen.. de wereld van LM's blijkt inmiddels een vogel vlucht te hebben genomen. Maar dan kom ik ze tegen. Ooit als kleine jongen bij staan kijken (volgens mij op de firato maar dat weet ik niet helemaal meer zeker) een setje Hepta Menhirs. De units zijn overleden door foutief handelen van de vorige eigenaar. Revisie wordt veel te kostbaar en niet rendabel en al zoekende naar spare parts of alternatieve oplossingen kom ik op dit forum.
Ik hoop dan ook dat ik met de hier aanwezige kennis de hepta weer tot leven kan wekken zodat ze als basis kunnen dienen voor mijn hobby.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Barry2001 »

Erwin welkom hier en succes met je projecten!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: even voorstellen

Bericht door ray5150 »

Van harte welkom geheten, Erwin.
Met de enorme kennis die er op het forum is gaat het heus wel lukken om je luidsprekers weer tot leven te wekken.
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: even voorstellen

Bericht door Archie »

Welkom berkel, dit forum is leuk en dingen maken is de bom diggi! Mooie projecten die je aangeeft. Als mede-instapper zeg ik: vraag maar alles :mrgreen:
berkel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 sep 2015, 9:27

Re: even voorstellen

Bericht door berkel »

Ik heb inderdaad gemerkt dat de kennis hier enorm is. Eerst maar eens inlezen.

Inmiddels heb ik al enkele units uit de hepta's kunnen herleiden, de woofer is nog een uitdaging. Zodra ik wat meer info heb wil een topic starten.
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: even voorstellen

Bericht door Archie »

Wat is een "Hepta"?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: even voorstellen

Bericht door SARK »

Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: even voorstellen

Bericht door Archie »

Haha, hoe bleu can man be! Sorrie...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: even voorstellen

Bericht door ray5150 »

Als we het maar niet over de filters gaan hebben !

Dit bedoelde ik dus :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =6&t=20527
Laatst gewijzigd door ray5150 op za 19 sep 2015, 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door pappaleo »

Ja, want over filters wordt al genoeg gezwamd. :mrgreen:

Welkom Erwin !
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: even voorstellen

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: even voorstellen

Bericht door Archie »

Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: even voorstellen

Bericht door AatV »

Met excuses aan de topicstarter, mar het gaar niet over gezwam, maar hierover :
filter.jpg
groet,
Aat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: even voorstellen

Bericht door ds23man »

Ga je nou net zo krom typen als Archie Aart?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: even voorstellen

Bericht door ray5150 »

Het is meneer Aart...:lol:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: even voorstellen

Bericht door John P »

Meneer Aarrt, Pappa Leo, Herr Scharft, Man DS23, Royal Ray. Het wordt hier nogal een bekakte boel. Erwin, als ik jou was zou ik nog snel even een dubbele naam verzinnen om mee te komen. Ik heet je nog wel welkom trouwens.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: even voorstellen

Bericht door ds23man »

Het gaat hier wel op het scherp van de snede:
1berkel.jpg
1berkel.jpg (14.39 KiB) 793 keer bekeken
:lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: even voorstellen

Bericht door AatV »

ds23man schreef:
Ga je nou net zo krom typen als Archie Aart?
Inderdaad, duidelijk "below par" :hide:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Henkjan »

Welkom Erwin!

ik dacht nog, hé een dorpsgenoot, maar je bent van waar de wijzen naar verluid vandaan komen :proost:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: even voorstellen

Bericht door Pjotr »

Sorry Aat maar volgens mij heb je het verkeerde plaatje erbij gezocht. Lijkt mij zo beter :mrgreen:
AatV schreef:
Met excuses aan de topicstarter, mar het gaar niet over gezwam, maar hierover :
Koffiedik kijken.jpg
groet,
Aat

Welkom Erwin!
Plaats reactie