even voorstellen
Moderator: Beheerdersteam
even voorstellen
Ja zo begint het hier ook voor mij.. even voorstellen ik ben Erwin alias berkel 36 jaar uit het oosten van het land.
Na een periode van .. ja alweer een hele tijd begint het allemaal weer te kriebelen. Het begint ongeveer een jaar geleden.
Streaming audio, de logitech streamers worden niet meer gemaakt in de interesante uitvoeringen en tweede hands ja, dan moet je in de buidel. Alternatief dient zich echter al snel aan een raspberry met een hifi berry DAC. dan moet er een kastje komen en een voeding en... voor je het weet ben je uren aan het surfen, luisteren en prutsen. Tot ik nog niet zo heel lang geleden een nieuwe muse ontdek de vintage platen speler. Er wordt een thorens gekocht en ook deze bied genoeg uitdagingen.
Maar een platen speler speelt natuurlijk niet zonder het versterken van signalen.. de wereld van LM's blijkt inmiddels een vogel vlucht te hebben genomen. Maar dan kom ik ze tegen. Ooit als kleine jongen bij staan kijken (volgens mij op de firato maar dat weet ik niet helemaal meer zeker) een setje Hepta Menhirs. De units zijn overleden door foutief handelen van de vorige eigenaar. Revisie wordt veel te kostbaar en niet rendabel en al zoekende naar spare parts of alternatieve oplossingen kom ik op dit forum.
Ik hoop dan ook dat ik met de hier aanwezige kennis de hepta weer tot leven kan wekken zodat ze als basis kunnen dienen voor mijn hobby.
Na een periode van .. ja alweer een hele tijd begint het allemaal weer te kriebelen. Het begint ongeveer een jaar geleden.
Streaming audio, de logitech streamers worden niet meer gemaakt in de interesante uitvoeringen en tweede hands ja, dan moet je in de buidel. Alternatief dient zich echter al snel aan een raspberry met een hifi berry DAC. dan moet er een kastje komen en een voeding en... voor je het weet ben je uren aan het surfen, luisteren en prutsen. Tot ik nog niet zo heel lang geleden een nieuwe muse ontdek de vintage platen speler. Er wordt een thorens gekocht en ook deze bied genoeg uitdagingen.
Maar een platen speler speelt natuurlijk niet zonder het versterken van signalen.. de wereld van LM's blijkt inmiddels een vogel vlucht te hebben genomen. Maar dan kom ik ze tegen. Ooit als kleine jongen bij staan kijken (volgens mij op de firato maar dat weet ik niet helemaal meer zeker) een setje Hepta Menhirs. De units zijn overleden door foutief handelen van de vorige eigenaar. Revisie wordt veel te kostbaar en niet rendabel en al zoekende naar spare parts of alternatieve oplossingen kom ik op dit forum.
Ik hoop dan ook dat ik met de hier aanwezige kennis de hepta weer tot leven kan wekken zodat ze als basis kunnen dienen voor mijn hobby.
Re: even voorstellen
Van harte welkom geheten, Erwin.
Met de enorme kennis die er op het forum is gaat het heus wel lukken om je luidsprekers weer tot leven te wekken.
Met de enorme kennis die er op het forum is gaat het heus wel lukken om je luidsprekers weer tot leven te wekken.
Re: even voorstellen
Welkom berkel, dit forum is leuk en dingen maken is de bom diggi! Mooie projecten die je aangeeft. Als mede-instapper zeg ik: vraag maar alles 
Re: even voorstellen
Ik heb inderdaad gemerkt dat de kennis hier enorm is. Eerst maar eens inlezen.
Inmiddels heb ik al enkele units uit de hepta's kunnen herleiden, de woofer is nog een uitdaging. Zodra ik wat meer info heb wil een topic starten.
Inmiddels heb ik al enkele units uit de hepta's kunnen herleiden, de woofer is nog een uitdaging. Zodra ik wat meer info heb wil een topic starten.
Re: even voorstellen
Als we het maar niet over de filters gaan hebben !
Dit bedoelde ik dus :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =6&t=20527
Dit bedoelde ik dus :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =6&t=20527
Laatst gewijzigd door ray5150 op za 19 sep 2015, 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: even voorstellen
Zwahahaaaaaa..!!ds23man schreef:
Re: even voorstellen
Met excuses aan de topicstarter, mar het gaar niet over gezwam, maar hierover :
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: even voorstellen
Meneer Aarrt, Pappa Leo, Herr Scharft, Man DS23, Royal Ray. Het wordt hier nogal een bekakte boel. Erwin, als ik jou was zou ik nog snel even een dubbele naam verzinnen om mee te komen. Ik heet je nog wel welkom trouwens.
Re: even voorstellen
Inderdaad, duidelijk "below par"ds23man schreef:Ga je nou net zo krom typen als Archie Aart?
groet,
Aat
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Welkom Erwin!
ik dacht nog, hé een dorpsgenoot, maar je bent van waar de wijzen naar verluid vandaan komen
ik dacht nog, hé een dorpsgenoot, maar je bent van waar de wijzen naar verluid vandaan komen
Re: even voorstellen
Sorry Aat maar volgens mij heb je het verkeerde plaatje erbij gezocht. Lijkt mij zo beter
Welkom Erwin!
AatV schreef:Met excuses aan de topicstarter, mar het gaar niet over gezwam, maar hierover :
groet,
Aat
Welkom Erwin!
